Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvVozidlo od roku 1951 jako nové sloužilo vojenské posádce Jince a v roce 1956 ho koupil bývalý Národní výbor Příbram pro potřeby dobrovolného sboru hasičů Březové Hory. V roce 1971 se dostal do Mníšku pod Brdy. Dobrovolní hasiči z Mníšku začali značně poškozené vozidlo opravovat. Mělo vadný motor, utrženou ojnici, zkorodovanou vodní nádrž a neodpovídající elektroinstalaci. Vyměnili tedy motor, vyčistili a natřeli nádrž a vyměnili elektrovýzbroj. Oproti originálu je na vozidle minimum technických úprav. Sloužilo k výjezdům hasičů z Mníšku do roku 1987, kdy ho nahradila CAS 32 Tatra 138.
Hasiči pragovku oceňovali pro malé rozměry, dobře se s ní manévrovalo při požárech v lesním masivu Brd a v chatových osadách. Tento typ cisterny prý projede až na druhé nádvoří Karlštejna, což žádný jiný vůz se dvěma kubíky vody v cisterně dodnes nezvládl. V padesátých letech sloužily Pragy RN na ruzyňském letišti jako pěnové zásahové vozy.
Vozidlo je garážované a hasiči ho postupně upravují do původního stavu. Teď shánějí zadní světla.
Praga RN
|