Zajímavou novinkou je třeba přímé napojení z Táborské na vozovnu Pankrác. Nové koleje povedou před budovou soudu. Dopravní podnik plánuje, že se díky této zkratce sníží noční hluk, na který si stěžují lidé v ulici Na Veselí.
Nové koleje povedou až na Pankrác, kde budou končit u nové přestupní stanice mezi linkami metra C a D.
Pokud půjde všechno podle plánu, hotovo by mohlo být v roce 2020. Nebude to ale jediná trať v Praze 4. Díky plánovanému Dvoreckému mostu by nová spojka mohla propojit Zlíchov s Podolím.
Tramvaje až na letiště
Tramvaje by se podle plánů dopravního podniku nemusely v budoucnu zastavit na sídlišti Dědina, ale mohly by dojet až k Terminálu 3 ruzyňského letiště. Z Kobylis by mohla vést nová trať do Bohnic.
Koleje by v budoucnu mohly vést i Počernickou ulicí. Stavbě ale musí předcházet komplikovaná přeložka vodovodu.
V územním plánu existuje devět záměrů, kam by nové tratě mohly vést. Dalších pět je zahrnuto do pořizovaných změn územního plánu a devět je pak v záměru k včlenění do metropolitního plánu.
Podrobné plány nových tramvajových tratíA. Záměry podchycené v platném Územním plánu HMP Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec (Úsek Barrandov - Holyně patří mezi nejpřipravenější trati. Na 2,33 kilometru dlouhou trať je zažádáno o vydání stavebního povolení.) B. Záměry zahrnuté do pořizovaných změn stávajícího Územního plánu HMP Nádraží Podbaba - Suchdol C. Záměry navrhované k včlenění do Metropolitního plánu Chodovská – Bohdalec – Eden – Vršovická |