„V situaci, kdy se Praha 7 dlouhodobě potýká s nedostatkem parkovacích míst, považuji za neuvěřitelné, že parkoviště stále zejí prázdnotou kvůli administrativním průtahům, liknavosti magistrátních úředníků a neustálým změnám rozhodnutí, kdo a jak je bude provozovat,“ napsala Stanislava Marcínová na magistrátním webu, kde se lidé mohou dotazovat radních.
Po stavební stránce jsou garáže na Letenské pláni a křižovatce u Prašného mostu hotové déle než rok a první proklamace zněly, že se zájemcům otevřou ještě před zprovozněním tunelu v září loňského roku.
„Když jsem v roce 2014 nastupoval do funkce, měly se otevřít dokonce dřív než tunel. Pro nás je tohle téma poměrně klíčové, tlak ze strany rezidentů je velký,“ uvedl radní pro dopravu na radnici Prahy 7 Ondřej Mirovský.
Když původní plány nevyšly, hovořili politici o letošním červenci, následně pak také o podzimu. Nakonec se letos prostory nepodaří zprovoznit vůbec.
Stále se totiž podle vyjádření magistrátu dokončují například vnitřní rozvody, které nebudou hotové dřív než koncem letošního roku. „Nedokončené zůstaly z důvodu úpadku dodavatele technologií ČKD DIZ. V souvislosti s tímto vzniklým stavem se řeší i právní záležitosti,“ vysvětlil pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.
„Na technologie a parkovací systémy - třeba závory - se také zapomnělo v rámci stavebního povolení pro tunel Blanka,“ připomíná Mirovský z Prahy 7.
Soutěž na provozovatele magistrátní odbor strategických investic již vypsal, iDNES.cz zjišťoval, jaká kritéria pro výběr stanovil, avšak ani po opakovaných urgencích šéf odboru neodpověděl. „O uspokojení požadavku Prahy 7 a jejích občanů však bude bude možné začít jednat až po ukončení výběrového řízení,“ podotkl Dolínek na webu v odpovědi nespokojené občance.
Garáže budou rok v testovacím režimu
Původně měla garáže provozovat městská firma Technická správa komunikací. „Nevědělo se však, jestli to má všechno vymyslet a obstarat. Sice ve městě provozuje parkoviště Park and Ride, ale následně se zjistilo, že s podzemními parkovišti zkušenost nemají a vlastně to neumějí,“ vysvětlil radní městské části.
Garáže ještě nejsou zkolaudované a není úplně jasné, podle jakých pravidel budou fungovat. „Rok budou v testovacím režimu. Provozní studii s návrhem, kolik parkovacích míst bychom chtěli a kolik by podle nás měla stát, jsme magistrátu odeslali v květnu,“ doplnil Mirovský s tím, že radnice má přislíbené prostřední patro třípatrového objektu, kde je 314 míst.
Ta mají sloužit obyvatelům Prahy 7. „Navrhovali jsme, aby ti s parkovací kartou měli místo za 700 na měsíc, ti bez ní - kteří nepotřebují parkovat v modré zóně před domem, jen si tam třeba vyloží nákup - za 900 korun. V závěru to tak být nemusí, neznám ekonomický model magistrátu, provozovatel ale musí mít alespoň minimální zisk. Nebude si to pronajímat, aby prodělal,“ podotkl.
Když se prostřední patro zaplní, městská část by zřejmě usilovala i o vyhrazení třetího patra. „Půjde vlastně o experiment, větší počet míst v podzemních garážích bude radnice nabízet poprvé. Reálný termín zprovoznění by nyní měl být v prvním čtvrtletí 2017,“ dodal Mirovský.
1. června 2016 |