Stavebně je stanice na druhý výstup připravena. Dokonce je zanesen v platném územním plánu. Vyplývá to z dokumentu, který mají pražští radní projednat v pondělí.
V centru byly v minulosti rušeny některé tramvajové tratě. To podle dokumentu způsobilo zhoršení cestování veřejnou dopravou, například právě v okolí Staroměstského náměstí.
Problém neodstranila ani stavba metra A, neboť na Staroměstské nebyl postaven vestibul směrem na Staroměstské náměstí.
Studie, kterou dopravní podnik vypracuje, prověří technické možnosti stavby a její ekonomickou náročnost. Zároveň zhodnotí několik variant podoby výstupu. Ve hře je klasický vestibul s eskalátory a výtahem, druhou variantou je výtahový vestibul s výtahy plnícími funkci klasického vestibulu a třetí možností je stavba pouze výtahu zajišťujícího bezbariérový přístup do stanice.
„Tato varianta řeší pouze problém bezbariérové přístupnosti. Majorita cestujících stanice by musela i nadále využívat pouze západní vestibul,“ píše se v materiálu.
Druhého výstupu se již dočkala stanice Národní třída
Stanice Staroměstská byla otevřena 12. srpna 1978. Z trojlodní ražené stanice v hloubce 28 metrů vede jeden výstup do Kaprovy ulice nedaleko jejího ústí na náměstí Jana Palacha. Vestibulem metra denně projde přes 40 tisíc lidí.
V síti pražského metra jsou i další stanice pouze s jedním výstupem. Na trase A nebyl nikdy vybudován druhý výstup mimo jiné ve stanici Strašnická, kde z něj zbyly na nástupišti pouze zaslepené schody. Bez druhého výstupu jsou také například stanice Kačerov, Opatov či Chodov na trase C.
Druhého výstupu se naopak před necelými devíti lety dočkala stanice metra B Národní třída, kde do ulice M.D.Rettigové vede výtah.