Podle Pavlase nejde nicméně o placenou reklamu a k jejímu sundání nebyl právní důvod. S městem chce svaz jednat. Vedení Prahy začalo o prázdninách kritizovat obří plachtu s reklamou na Samsung, která byla na domu roky umístěna. Ta následně zmizela z popudu samotné propagované společnosti, provozovatel nicméně následně na dům umístil novou plachtu s fotografií Milady Horákové a poté nynější banner s Českou basketbalovou federací.
Podle SPVR není propagace basketbalové federace, která provozuje veřejně prospěšnou činnost, reklamou ve smyslu příslušného zákona a nevztahuje se tak na ni ani pražská vyhláška. Navíc byla prý nabídnuta bezplatně.
„Protože však cítíme snahu představitelů města Prahy, aby v ulici Boženy Němcové nebyla propagace žádná (tedy ani tato veřejně prospěšná), rozhodli jsme se ve spolupráci se společností Bigmedia vyjít Praze vstříc a na vlastní náklady propagaci České basketbalové federace odstranit,“ řekl Pavlas. Dodal, že svaz je připraven zástupcům města naslouchat. „Deklarujeme připravenost ke konstruktivnímu dialogu, který by měl vést k jasným pravidlům provozování legální venkovní reklamy na území města Prahy,“ zakončil.
Reklama je nyní v Praze regulována v památkové rezervaci a částečně v Praze 2. Zákaz se týká například právě plachet, plakátů, bannerů či reklamních stojanů, ale i zvukové reklamy, reklamy na dopravních prostředcích, rozdávání letáků nebo reklamních převleků. Neplatí pro označení provozoven, pro reklamní zařízení a stavby definované stavebním zákonem ani pro reklamu, která je umístěna na základě smlouvy s městem či jiného zmocnění. Magistrát nyní připravuje rozšíření platnosti vyhlášky na mnohem větší část metropole. Nynější pražská koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má v programu, že bude omezovat tzv. vizuální smog.