Instalace nabíjecích bodů pro elektromobily je drahá, zatím všichni jejich vytváření dotují. Vybudovat domácí nabíjecí bod s wallboxem může stát i několik desítek tisíc (čtěte zde).
Evropa nyní stále intenzivněji tlačí na přechod na elektrickou trakci, stejně tak má strategický plán rozvoje nabíjecí sítě.
Síť nabíječek je považována za klíčový krok k nastartování reálného zájmu kupujících o elektromobily (čtěte zde). Loni měla auta do zásuvky pouze dvouprocentní podíl na evropských prodejích, výrobci je ovšem nyní musí mohutně „protlačit“ na trh a k zákazníkům, aby splnili přísnější limity Evropské unie na emise skleníkových plynů. Pokud je nesplní, hrozí jim obrovské pokuty.
Spolehnout se pouze na veřejné nabíječky v Česku ještě dlouho nepůjde. Nabíjecí auto je tak dnes smysluplně schopen provozovat jen ten, kdo může pohodlně nabíjet doma či v práci nebo náhodu bydlí poblíž nabíječky.
Na často vysmívané natahování nabíjecích kabelů z oken už ovšem v ojedinělých případech narazíme i dnes. Jak to řeší řidič plug-in hybridní Škody Superb, vyfotila v Praze blogerka iDNES.cz Alexandra Dítětová. „Fotku jsem udělala na Praze 8 nad bazénem na Stírce v ulici Na Pěšinách 23,“ popisuje.
V lezavé zimě, která teď v Česku panuje, musí škvírou v okně dům pěkně vymrzat. Vzhledem k tomu, že i podle opakovaných průzkumů se řidiči plug-in hybridních aut s jejich nabíjením zrovna často neobtěžují, když mají v záloze i spalovací motor, je toto nouzové řešení důkazem velké uvědomělosti motoristy.
3. prosince 2019 |