Po uložení první části železniční trati začne v polovině prázdnin vysouvání druhé poloviny. Rychlost posouvání mostu je tři metry za hodinu.
„Po vysunutí první části konstrukce do koncové polohy se na montážní základnu začne navážet druhá část mostu s celkovou délkou 57 metrů, která se nejprve svaří. Samotné vysouvání začne v polovině letních prázdnin,“ řekl náměstek ředitele Stavební správy západ Ondřej Göpfert.
Zkušební provoz by měl být podle Správy železnic zahájen 15. září, kdy začnou vlaky jezdit po jedné koleji v úseku Káraný – Čelákovice.
Na druhé koleji budou probíhat opravy. Rekonstrukce zahrne železniční svršek, spodek, mosty a podchod, oznámila Správa železnic.
Výměna mostu je součástí modernizace trati, která má zvýšit rychlost vlaků na 140 kilometrů za hodinu. Most bude také o necelý metr vyšší, bude proto splňovat podjezdnou výšku, která nyní bude 5,25 metrů.