Celková rekonstrukce začala v pondělí 16. května, bourání rampy bylo naplánováno na středu 18. května. Dopravní omezení v podobě stažení dopravy ze dvou jízdních pruhů do jednoho by na tomto úseku u Strakonické mělo skončit tento pátek.
Podle mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) Barbory Liškové je termín reálný, práce jsou téměř hotové, sdělila redakci iDNES.cz. Po demolici nynější rampy začne stavba nové.
Oprava mostu z roku 1983, který je součástí městského okruhu, začala frézováním vozovky a je rozložena do několika roků. Letos práce potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu korun. Dělníci pracují, jak jim dovolí stanovisko hygieny od 6 do 22 hodin.
Víc bych pracoval s možnostmi nehod, říká analytik Barrandovského mostu |
Větší problémy v dopravě na opravovaném mostě zatím nebyly. „Zatím zažíváme spíše typické ranní dopravní špičky ale nic mimořádného,“ řekl v rozhovoru pro MF DNES náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Praha byla podle něj na opravu dobře připravená.
Řidiči by měli po dobu oprav mostu, který je nejvytíženější komunikací v Praze, využívat podle TSK objízdné trasy, které vedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a byla rozšířena kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi.
TSK rovněž doporučuje řidičům, aby při jízdě využívali mobilní aplikace, které na základě reálných dat z provozu najdou optimální trasu.