Architektonickou soutěž pro pražský dopravní podnik zorganizovaly Czechdesign a Metroprojekt Praha. Podle Anety Macolové z Czechdesignu bylo cílem soutěže najít koncept, který „propojí funkcionalitu a estetický prvek veřejné stavby“.
Na druhém místě se umístil Ivan Kroupa architekti a na třetím místě česko-švédský ateliér Lasovsky Johansson Architects.
Depo Zličín bude jednou z mála povrchových stanic pražského metra a bude sloužit jako přestupní bod na linku metra B nejen řidičům parkujícím v novém parkovacím domě P+R, ale také cestujícím z příměstských linek. Kromě toho bude obsluhovat novou bytovou zástavbu v ulici Na Radosti.
Stanice bude podle Macolové částečně zapuštěna do svahu, předností budovy má být střecha. Ta bude sloužit jako veřejný prostor k pořádání výstav či dalších akcí.
„Jednoduchá forma budovy je doplněná o krajinu stromů a soch. Prostupnost světla a bohatost průhledů je hlavním a asi nejtypičtějším prvkem, který architektura stanice metra nabízí,“ uvedli ke svému návrhu autoři.
V okolí stanic metra D bude rušno, vzniknou nové čtvrti s parky a obchody |
Primátorův náměstek a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr (Praha Sobě) vyzdvihl, že podoba stanice se prvně v historii pražského metra hledala v mezinárodní architektonické soutěži. „Díky tomu jsme získali řadu návrhů a myšlenek. To je pro město a investora mimořádně důležité,“ uvedl.
Podle poroty, která se na vzhledu nové stanice shodla, jde o velmi kultivovaný návrh s překvapivým programem, který doplňuje dopravní funkci a navazuje na kulturní tradici přítomnosti umění v prostorách metra.
Soutěže se účastnila šestice oslovených architektonických ateliérů. Vítěz dostane odměnu 140 tisíc korun, finanční ocenění dostali i další účastníci.