Podle Chabra by se práce měly týkat opravy střechy. I tak ale radní na Facebooku píše, že osud historické budovy je stále nejistý.
„Stále je nicméně ve hře možnost vyvlastnění, pokud dojde k dalšímu zanedbávání péče o tuto architektonickou památku. Celou situaci a dění kolem ní bedlivě sledujeme,“ uvedl k tomu dále Chabr.
Praha se v minulosti snažila budovu nádraží odkoupit, avšak požadovaná cena tehdejšího vlastníka vysoce převyšovala cenu, kterou stanovil znalecký posudek. Posledním pokusem, jak budovu získat, byl i návrh směny za městské pozemky, ale tady už situaci zkomplikoval právě příchod nového majitele, tedy společnosti z Kypru.
Budova nádraží vznikla v letech 1904 až 1905, provoz nádraží byl zastaven v květnu roku 1960. V soukromých rukách je objekt, který byl v roce 2000 prohlášen za kulturní památku, od roku 2007. Obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v oblouku. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.
3. září 2020 |