Nesouhlasí s tím třeba místostarosta Peruce na Lounsku Jan Vnouček. „Ve vlacích nejezdí průvodčí a všeobecně se ví, že strojvedoucí nevybírají jízdné, protože nestíhají. Za pozdní příjezdy do stanic jsou totiž postihováni. Takže kdo si nekoupí jízdenku přes internet, jede zadarmo a neobjeví se ve statistikách,“ upozorňuje.
Vlaky mají přestat jezdit příští rok v červnu. Peruckým se nelíbí, že s nimi o záměru dosud nikdo oficiálně nejednal. Spojili se proto s dalšími starosty obcí a měst podél trati a vyzvali zástupce obou krajů k jednání.
„O záměru rušení vlaků jsme se dozvěděli z médií. Nikdo s námi nejednal, nedoložil relevantní ekonomické kalkulace ani nám nenabídl alternativní možnosti dopravní obslužnosti a jejich ekonomické porovnání s vlakovou dopravou,“ stojí ve výzvě, kterou sepsalo vedení městyse Peruc.
Kraje nabízejí jako alternativní dopravu místo vlaků autobusy. Ústecký avizuje, že na mezikrajských linkách nemůže vlaky sám zachovat a financovat. Se zástupci Středočeského kraje proto hledá náhradní řešení.
„Oba kraje nyní spolupracují na vytvoření odpovídajícího zajištění dopravní obslužnosti autobusovou dopravou včetně zachování přestupních vazeb, tarifních, smluvních a jiných detailů, tak aby i takové řešení nadále plnilo požadavky na dopravní obslužnost dané zákonem o veřejných službách,“ uvádí mluvčí Ústeckého kraje Magdaléna Fraňková.
Zástupci obou krajů, kteří mají na starosti dopravu, se chtějí se starosty obcí sejít, ale termín setkání zatím nebyl stanoven.