Prostor pod mostním obloukem byl dosud zanedbaný, zarostlý a přebývali tu bezdomovci.
„Návazně na rekonstrukci Kosárkova nábřeží jsme udělali propustek pro pěší a cyklisty podél nábřeží pod Mánesovým mostem, který jako jediný takový podchod neměl. Všechny mosty v historickém centru na levém břehu mají vždy podjezd nebo podchod. Zde však nebyl zpřístupněný a všichni museli přecházet přes komplikovanou křižovatku na Klárově, kde je velmi intenzivní provoz,“ řekl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Záměr vznikl už před 17 lety, ale samotná stavba začala letos v květnu. Na místě vznikla také 49,5 metru dlouhá nová železobetonová opěrná zeď.
Návrh mostu mezi Výtoní a Smíchovem není zdařilý, míní Klub Za starou Prahu |
Problematické však bylo najít dodavatele kamene na takzvané kyklopské zdivo, které historicky tvoří pražská nábřeží a kterým je nová zeď obložena. „To už se dnes moc nevyrábí a kamenolomy to nedělají,“ řekl Scheinherr. Nakonec se to však podařilo, kameníci jednotlivé kameny osekávali ručně přímo na místě.
Na severní straně mostu se opravila přístupová rampa k plovoucímu molu. Ta má nové zábradlí, které vzhledem odpovídá tomu historickému. Nové je i schodiště.
V budoucnu na jižní straně mostu na novou stezku naváže park, který momentálně buduje radnice Prahy 1. Park by měl být dokončen na začátku ledna příštího roku.