Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aktivisté chtějí v Příbrami další železniční stanici, město na ni nemá

  10:03aktualizováno  10:03
Občanské sdružení Rakovnicko-protivínská dráha usiluje o novou železniční zastávku v Příbrami. Aktivisté upozorňují na to, že hlavně lidé ze sídliště Březové Hory musí na vlak přes celé město. V Příbrami je jen jedna stanice. Radnice však na stavbu druhé peníze nemá. Navíc jde prý o záležitost Českých drah.

Návrh nové železniční zastávky v Příbrami | foto: Vizualizace: OS Rakovnicko-protivínská dráha

Podle sdružení současná pozice starého nádraží kopíruje rozvržení města z roku 1875. "Příbram se přitom od té doby velmi rozrostla, a to hlavně v 50. letech na stranu sídliště Březové Hory," uvedl předseda sdružení Rakovnicko-protivínská dráha Ondřej Švandelík.

Sdružení na celé akci pracuje již rok. "Zpracovali jsme k tomu vlastní studii, kterou na několika místech ve městě představujeme," řekl Švandelík.

Navrhovaná železniční zastávka v Příbrami

Lidé podle něj o vybudování zastávky zájem mají. "Stanice by byla v docházkové vzdálenosti pro 10 tisíc lidí," tvrdí Švandelík.

Domnívá se, že zastávku by mělo postavit právě město. "Vycházíme ze zkušeností z okolních měst, například v Písku-Dobešicích zaplatilo zastávku město z evropských dotací," poznamenal předseda sdružení.

Město se zastávkou nepočítá

Vedení města však na vybudování zastávky nemá peníze. "Informace mám pouze z tisku, nevím, kdo za celou věcí stojí, nikdo mne ani nikoho jiného z vedení města nekontaktoval," uvedl starosta Příbrami Josef Řihák.

Podle něj město určitě nic platit nebude: "V rozpočtu se s tím nepočítá." Míní, že v současné době mají jiné starosti i České dráhy. "Opravili jsme autobusové nádraží, jednali jsme s drahami o opravě starého nádraží vedle, priority jsou tedy někde jinde," poznamenal starosta.

Podle návrhu občanského sdružení by nová zastávka měla mít nástupiště o délce zhruba 150 metrů. Měl by zde být také přístřešek pro cestující, veřejné osvětlení a kamerový systém. "Zatím počítáme s tím, že by zde stavěly hlavně regionální vlaky, ve špičce ale i rychlíky, a to především na Beroun a České Budějovice," dodal Švandelík.

Lidé mohou vidět dokumentaci k projektu na pěti místech ve městě. Mimo jiné v infocentru a Knihovně Jana Drdy, Q klubu nebo na vlakovém nádraží.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Iveta je s proměnou spokojená. Všechny její požadavky návrhářka splnila.
Rodina cestovatelů má novou předsíň. Přeměna je vyšla na 30 tisíc korun

Iveta bydlí v domě na okraji Prahy se svým mužem a dospělým synem. Všichni milují cestování a velkou společnost. Dům je stále plný lidí a i proto se Iveta...  celý článek

První volební den v ZŠ Vlkova na pražském Žižkově (20. října 2017)
Mezinárodní pozorovatelé voleb překvapili komisi, zavolala na ně policii

Do základní školy v pražské Zbraslavi dopoledne vyjeli policisté. Přivolal je člen volební komise kvůli dvojici mužů, která v místnosti začala bez předchozí...  celý článek

Potápěči při vyzvedávání člunu, který se potopil na břehu Vltavy v Davli....
V Podolí se potopil člun zaparkovaný u mola, na břeh ho vytáhli hasiči

Potopený motorový člun lovili v neděli hasiči z Vltavy v pražském Podolí. Ven ho vynesli pomocí nafukovacích vaků. Uvnitř nikdo nebyl.  celý článek

Grafton Recruitment Praha
RECEPČNÍ S AJ, Praha 1

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 25 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.