Mobilní Metro.cz

Do baru v ulici V­ Kolkovně naleštěný Ford Fordomatic | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Na modrých zónách v Praze zabírají místa reklamní auta. Obcházejí zákon

Vydáno 23.02.2016 Metro.cz
Lidem v Praze vadí poutače na zaparkovaných autech. V ulicích zabírají místo jen proto, aby lákaly k návštěvám restaurací, obchůdků či využití služeb. Strážníci totiž vyhlášku, která měla šíření reklamy zabránit, používají na auta jen zřídka. Majiteli by museli prokázat, že je šíření reklamy hlavním účelem vozu.

„Pokud vozidlo nevykazuje znaky autovraku a je opatřeno platnou parkovací kartou, nedopouští se rezident nebo abonent žádného protiprávního jednání,“ říká mluvčí strážníků Irena Seifertová.

Podle ní není vzhled auta rozhodující ani při případném porušení zákona.

„To, jestli je vozidlo nalakováno třeba narůžovo s modrými puntíky nebo jsou na něm nápisy připomínající reklamu, není relevantní,“ dodává Seifertová.

S podobnými případy si nevědí rady ani samotné městské části. Podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové se podobné případy snažily v minulosti řešit, ale bez úspěchu.

„Byť nám auta sloužící k reklamě vadí, nemůžeme s­ nimi nic dělat,“ krčí rameny Blažková. „Kontrolu provádí Živnostenský a občanskosprávní odbor magistrátu,“ dodává Blažková.

Pořád lepší než plakáty, říká pracovnice salonu

Auta s reklamou lze potkat třeba v ulici V­ Kolkovně, kde do blízkého baru láká naleštěný Ford Fordomatic nebo v ulici Ve Smečkách, kde pravidelně parkuje limuzína lákající k­ návštěvě kabaretu.

Reklama na autě

  • Auto v ulici Karolíny Světlé láká na thajské masáže, které nabízejí o několik metrů dál. Auto má parkovací kartu platnou do listopadu.
  • Čtenáři Zdeňku Svatošovi vadí především proto, že křiklavá reklama masáží nekoresponduje s tradiční atmosférou památkové rezervace v centru.
  • „Je ojetina stojící v památkové rezervaci v centru Prahy nepovolenou reklamou?“ ptá se Svatoš.

U Tylova náměstí na blízký čarodějnický obchod upozorňuje chevrolet se zrezlými koly.

„Parkujeme s ním zde jen občas,“ dokládá obsluha čarodějnického obchůdku, že chevrolet je pojízdný.

Reklama v ulicích však nemá jen odpůrce. Podle zaměstnankyně masážního salonu, na který poutá zaparkovaný trabant v ulici Karolíny Světlé, je to příjemné oživení šedivých ulic.

„Pořád lepší než plakáty,“ dodává pracovnice salonu.

Sdílet článek

Komentáře