Jako první začaly vonět autobusy na lince 125. Ilustrační foto

Jako první začaly vonět autobusy na lince 125. Ilustrační foto | foto: Radek Cihla, MAFRA

Autobusy na lince 125 ze Smíchova na Háje začaly vonět po skořici

  • 23
Dopravní podnik v Praze vyslal na trasu linky 125 provoněné autobusy. Pražany tak při nástupu "praští" do nosu vůně skořice s citronem. Nyní bude podnik čekat na ohlas cestujících. Pokud se lidem vůně ve vozech budou líbit, zavede je i na ostatních linkách.

Vůně v autobusech linky 125 připomínající svařené víno se linula celým vozem, jen v kabině řidiče voněl kokos z autostromečku. Rozhodl se zůstat mu věrný. "Já to tady u sebe necítím," obhajoval se s úsměvem řidič autobusu. "Také to tady chci mít voňavé," dodal.

Někteří cestující ale aroma skořice s kapkou citronu ani nezpozorovali. "Nevnímala jsem to, až teď, když to říkáte. Je velmi příjemná," přiznala jedna z cestujících, když se jí MF DNES dotazovala, zda se jí vůně zamlouvá.

V tom okamžiku zdvihlo nos i několik dalších pasažérů a rovněž zkoumali, co to v autobuse voní. "Je to skořice, že ano?" hádal další z cestujících.

Přitom rozpoznat aroma bylo nejsnazší ve chvíli, kdy člověk vstoupil do autobusu - bylo nejintenzivnější.

"Věděl jsem, že se autobusy mají parfémovat. Hned jak jsem vstoupil, ucítil jsem zvláštní vůni. Je to veliká změna. Dříve tu byl nepříjemný, vydýchaný vzduch, a teď je doslova osvěžující," nadšeně popisoval své dojmy cestující Martin Pelikán.

Na základě reakcí lidí se rozšíří vůně do dalších vozů

Uvnitř vozu na parfemaci vybraných autobusů upozorňují samolepky. I tak se lidé dozvídali, že se právě zkouší nejnovější hit v MHD. Chvílemi se zdálo, že si pasažéři všechnu vůni odnesou ve svých nosních dírkách a že v čichání závodí. To se některým jedincům nevyplatilo. Z neustálého přičichávání se jim zatočila hlava.

"Je to, jako kdybych seděla příliš blízko nad šálkem svařeného vína posypaného drcenou skořicí, až se mi dostala do nosu," popisovala své pocity po dlouhém přičichávání starší cestující. V tu chvíli totiž autobus zdolával nejdelší úsek své cesty po Jižní spojce bez jediné zastávky a ovzduší se nesmísilo s čerstvým vzduchem zvenku.

Uvítali jste, že Dopravní podnik začal do autobusů dávat vůně?

celkem hlasů: 989

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 úterý 1. března 2011. Anketa je uzavřena.

ANO
ANO 630
NE
NE 203
JE MI TO JEDNO
JE MI TO JEDNO 156

Negativních reakcí zaznamenala MF DNES pomálu. "Myslím si, že jsou to zbytečně vyhozené peníze. Ani se mi ta vůně nelíbí, ale přežiji to," řekl jeden z kritických cestujících Zdeněk Nešpor.

Zato maminky s malými dětmi si vůni pochvalovaly. "Líbí se mi, je to rozhodně lepší, než když tu zapáchají bezdomovci," řekla jedna z nich. Navíc se těšila, až dopravci sdělí své dojmy z první cesty navoněným autobusem.

Dopravní podnik totiž právě na reakce pasažérů čeká na svých internetových stránkách, pokud se jim aroma zalíbí, budou uvažovat o jeho zachování a rozšíření na další linky.

"Bude hodně záležet na zájmu cestujících. Uvidíme, jak dopadne anketa, která je nyní vyvěšená na našich internetových stránkách," upozorňuje ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.