Jde zhruba o 80 spojů mezi Kladnem a Kralupy nad Vltavou a pražským Veleslavínem a Kolčí na Kladensku.
Dopravci na linkách začnou jezdit od čtvrtka, některé z autobusů ale nebudou vybavené systémy pro odbavení všech typů jízdenek.
„To by však cestování nemělo zkomplikovat,“ uvedl mluvčí kraje Pavel Lochař.
Linky číslo 323 a 620 si nyní rozdělí společnosti Pohl Kladno, Libor Valenta, Stenbus a Martin Uher, ale následovat ještě bude řádné licenční řízení.
„Zejména na velmi specifické trase linky 323 jsme hledali dopravce s nižšími autobusy, protože v Zákolanech stojí most, který má omezenou podjezdnou výšku,“ uvedl zástupce ředitele pro dopravu organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) Martin Jareš.
Kraj zvažuje i sankce pro ČSAD Kladno
Kraj už dříve dal zpracovat studii, která navrhla, jak výšku upravit, ale například Zákolany jsou proti, bojí se zhoršení životního prostředí v obci. Dosud ji nízké podjezdy chrání před kamiony, které pod nimi nemohou projet.
Krajský úřad také podle radního pro dopravu Františka Petrtýla (ANO) v samostatném správním řízení projedná sankce pro ČSAD MHD Kladno za spoje, které nevyjely.
„Zvažované sankce budou odpovídat smlouvě, tedy počtu neujetých kilometrů a neobsazených spojů a linek. Teď už by se situace měla uklidňovat a mělo by být vše v pořádku,“ dodal Petrtýl.