Pro cestující, kteří do linky 136 nasedli, bývala zárukou, že přijedou pozdě. "Autobusy jezdí rychleji asi o pět až šest minut, je to opravdu znát," řekl šéf Ropidu Pavel Procházka.
A cestujícím se rychlejší jízda nesporně zamlouvá také. "Je pravda, že se auta s autobusy seštosují nad tím vyhrazeným pruhem, ale zdržení je opravdu kratší. Určitě to pomohlo. Linky, které tu jezdí, jsou spolehlivější. Dřív se to tu zaseklo a nehnulo," uvedla cestující Lada Majorová z Černého Mostu.
Vyhrazené jízdní pruhyVysočany Letňany |
Právě spolehlivost je pro zdejší autobusy důležitá. Některé z nich jsou takzvaně páteřní, spojují rozsáhlá území a každé zpoždění se projeví na celé trase.
Komu se však zábor jednoho jízdního pruhu vůbec nelíbí, jsou řidiči aut. "Zaznamenali jsme nějaké stížnosti, ale nebylo to nijak dramatické. Úlevu pro MHD to přineslo, a to byl účel," uvedl místostarosta Prahy 9 Adam Vážanský.
Vyhrazené pruhy možná přibudou i jinde
Dopravní plánovači už zvažují, že zavedou další vyhrazený pruh. Tentokrát by se jednalo o Tupolevovu ulici v Letňanech v Praze 18. Na dlouhé silnici obepínající velké letňanské sídliště už sice vyhrazené pruhy jsou, Ropid by však chtěl, aby se pruhy prodloužily.
"Půjde to teprve ve chvíli, kdy bude dokončená mimoúrovňová křižovatka Veselská - Kbelská," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Na výstavbě křižovatky se už nějakou dobu pracuje. Podle informací z magistrátu by měla být dokončená v polovině příštího roku.
Doprava v Praze 9 se vylepšuje i obecně - po zprovoznění Vysočanské radiály. Ta zase ulevila silnicím na Černém Mostě.