Autobusy by měly být nasazeny na lince 119 na Letiště Václava Havla, kde je dlouhodobě nedostatečná přepravní kapacita.
Pražští radní prozatím alespoň minulý týden schválili posílení provozu linky, kdy jsou všechny spoje navázány na metro A nejen v letních měsících, ale v průběhu celého roku. V čase mezi 7. a 8. hodinou ráno ale takové opatření už narazilo na limity infrastruktury.
Test nejdelších autobusů |
Kdy na pravidelné lince vyjedou velkokapacitní vozy, zatím není jasné. Praha je nebude kupovat, chce si je dlouhodobě pronajmout i se servisem, uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Veřejná soutěž by podle ní měla být vyhlášena do konce dubna.
Podnik v minulých letech testoval belgický autobus Van Hool AGG300 (video z listopadu 2016 v článku nahoře) a také vůz německého výrobce Mercedes-Benz CapaCity L.
K porovnání kapacity obou pak firma přizvala loni v září stovky studentů střední dopravní školy.
Dovnitř se v rámci testu u autobusu Van Hool nakonec vešlo 220 cestujících, přičemž výrobce udává jako maximum 182 pasažérů. Mercedes jako maximum v testu pojal 195 lidí.
Testování mercedesu v běžném provozu, záběry ze srpna 2017:
31. srpna 2017 |
„Počty nejsou konečné, ještě to budeme přepočítávat za situace, kdy uvnitř bude méně sedaček a více místa na stání či pro zavazadla,“ řekl tehdy Martin Fafejta, vedoucí odboru městské dopravy společnosti Ropid, která MHD v metropoli organizuje.
Standard běžného městského kloubového autobusu je přitom devadesát pasažérů.
Celková délka dvoukloubového autobusu Van Hool je 24,79 metru, mercedes s jedním kloubem měří jednadvacet metrů. Na provozní zkoušky obou si musel dopravní podnik vyjednat výjimky, protože české předpisy dovolují maximální délku 18,75 metru.
Obchod i turistika kvetou, doprava na Ruzyni nestíhá
|