Diskuze

Vláda navrhuje řidičáky na zkoušku, pražské autoškoly nápad vítají

Přísnější dohled na nováčky za volantem chce zavést vláda takzvaným řidičákem na zkoušku, s nímž by byl spojený i nižší bodový limit. Lektoři pražských autoškol tato přísnější pravidla vítají, podle nich nezkušení šoféři v hlavním městě často zmatkují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

.. autoškoly jsou přeplněny učiteli, kteří sami jezdit neumí, proto je také tolik špatných řidičů a řidiček zvláště !

0 0
možnosti

Jasně, to bude jen motivací udělat si v 18 řidičák a na 2 roky ho hodit do šuplíku, protože vám nikdo nedokáže že jste 2 roky neřídili (a, co je horší - ani to po vás nechce).

Přitom řízení není záležitostí nebiflování nějakých předpisů a jejich důsledného dodržování, ale čistě věcí cviku - Abyste uměli řídít, musíte jezdit, co nejvíc a co co nejodlišnější trasy. Musíte se s autem sžít a mít ho jakou prodloužení těla.

Proto bych než pro omezení a buzeraci byl pro pozitivní motivaci:

Řidičák na zkoušku, ale od 16 a s doprovodem - v 16 je člověk už schopný řídit, ale ještě si nepřipadá tak dospělý, aby machroval a naopak za odměnu dostane možnost dříve řídit, pro rodiče to bude zas možnost na chvíli opustit místo řidiče atd.. prostě výhody a pozitiva.

Nebo si někdo myslí, že řidič s čerstvým řidičákem bude méně nervózní a vyjukaný z provozu, když mu budou hrozit ještě větší tresty za kdejakou blbost? Nervozitu a chyby omezí jen tréning a praxe.

0 0
možnosti

Brzdění motorem a přes sešlápnutou spojku je právě rozdíl. Měl by jste se sám jít tu autoškolu učit milý pane, když dáváte synovi takové hloupé rady

0 0
možnosti

V MHD to funguje tak, že musíte absolvovat minimálně 50 hodin zácviku pod dohledem a asistencí zkušeného řidiče, a zároveň abyste přitom vystřídali pokud možno všechny trasy a všechny typy vozidel, které budete řídit. Zacvičující řidiči se přitom mohou každý den střídat (každý z nich má jiné zkušenosti a může si všímat jiných věcí) a píšou na vás stručná hodnocení, jak vám to jde. A podle toho vám případně může šéf zácvik i prodloužit. Takhle to funguje už docela dávno a řekl bych i úspěšně. Samozřejmě platný řidičák musíte mít už před tím.

Nějaký "řidičák na zkoušku" bez evidence odježděných hodin a bez hodnocení vašeho stylu jízdy je totální nesmysl - to povede leda k tomu, že ten první rok nebo dva prostě raději nebudete řídit vůbec, všechno zapomenete, a pak hurá do provozu, najednou jste plnohodnotný řidič.

2 0
možnosti

Pustil bych do provozu pár autonomních aut a kamionů a vypnul bych u nich všechny bezpečnostní prvky, jako se to dělá v Americe, a ono by se to během pár měsíců pročistilo.

0 0
možnosti

Nedává smysl, aby nižší počet bodů měli právě noví řidiči. U těch se prostě sem tam nějaký omyl musí předpokládat, než se vyjezdí. Naopak zkušeným řidičům by se mělo tolerovat méně, protože ti už by si žádné přestupky neměli dovolovat.

1 0
možnosti

S prví částí souhlas - nováček dělá chyby.

Ale přestupky jsou v ČR uměle generované způsoby zdanění bez sebemenší souvislosti s nehodovostí natož plynulostí v dopravě.

3 0
možnosti

Zdravím, já vidím největší problém ve výkonnosti silničních vozidel. První řidičák jsem si dělal v 16 letech na skupinu A1 a mohl jsem řídit jen motocykl OMEZENÝ do 11 kW výkonu a do 125 ccm, v 18 letech jsem si dělal řidičák na skupinu B a A2 tj. Motocykl OMEZENÝ do 25 kW výkonu a ve 20 letech jsem si dělal skupinu A tj. Motocykl výkonem neomezený.

Tak proč k sakru neomezí výkony aut taky na věkovou skupinu a zkušenosti? Vždyť hodně mladých a nezkušených řidičů zahyne právě kvůli výkonu strojů a málo zkušeností s nimi, které řídí.

Cítil jsem to na sobě, když jsem přesedlal ze stopetadvacítky, která měla 8,5kW na motorku 900 ccm o výkonu 103 kw, sarka to semnou mávalo, než jsem se na tom naučil jezdit, to samé vidím na dnešních mladých, hlavně že je to BMW nebo audi, má to velkej krouťák a 190 km/h tam mám do 25 vteřin....

0 1
možnosti

Protože mladí si často půjčují auto od rodičů? A zabít sebe i druhé můžete i ve Fabii Junior 1.0 37kW (mimochodem při předjíždění je to mnohem nebezpečnější než báwo)

3 0
možnosti

Tak se prostě strčí řidičák do šuplíku a vyjede se až po dvou letech, kdy se zapomenou návyky z autoškoly.

4 0
možnosti

A novopečený řidič bude muset jezdit pod dohledem svého dospělého syna. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Myslím si, že nováčci by se měli podporovat. Z vlastní zkušenosti vím, že první rok po autoškole člověk jezdí rychleji, v nejistých situacích zmatkuje a občas z nepozornosti nedodrží nějakou značku. Když člověk pravidelně jezdí, naučí se tomu citu, kdy jet pomaleji, koukat po značkách a celkově už nemá takovou potřebu se předvádět. Ale musí mu to být umožněno. Sám jsem chodil do nejlepší autoškoly ve městě, ale jezdit se člověk stejně naučí sám, až vedle něj nebude pomocná ruka a jede sám za sebe.

4 0
možnosti

Tohle podle mého nepomůže, nejlépe z toho vyjde ten, kdo dva roky po autoškole nesedne za volant.

Podle mého by bylo dobré následující:

1) V testech využívat videa a na každou odpověď dát omezený limit (něco na způsob pořadu "Autoškola národa"). To by nasimulovalo nejen schopnost znát pravidla, ale i schopnost je aplikovat.

2) Vyhodit z testů otázky typu "Do kolila dnů od ztráty ŘP se to musí nahlásit". Tohle je v provozu k ničemu a beztak to každý hned po autoškole zapomene. Lepší by bylo udělal webovou stránku, kde by se všechny tyhle lhůty daly najít.

3) Místo nižšího počtu bodů povinnost absolvovat během dvou let od získání ŘP kurz bezpečné jízdy. Tohle člověk naplno využije až v momentě, kdy je s autem sžitý. Tohle pravidlo platí tuším v Rakousku.

4) Zamyslet se nad dodržitelností některých pravidel. Typicky různé právní úpravy na ochranu slabších účastníků provozu vedou k tomu, že se tito účastníci začnou chovat jako kamikaze, přičemž odpovědnost za to, když se jim něco stane, nese někdo jiný, kdo by se však při dodržování pravidel skoro nemohl pohybovat. (např. chodci na přechodu)

5) Přehodnotit závažnost přestupků. (např. rychlost vs. bezpečná vzdálenost)

Dále bych zvážil psychotesty, sice nejsou 100%, ale snad by alespoň trochu pomoci mohly. Co se týká jízdy pod dohledem, tak proč ne, ale nemyslím si, že by byly nutné dva roky, stačilo by podle mého pár měsíců. Co se týká výkonu, tak si nemyslím, že by s ním byl u začínajících řidičů takový problém, většina lidí prasících na silnici se silným autem mi připadala starší, ale kdyby se to zavádělo, tak by to opět muselo být nastavené rozumně (třeba 1 hp/kg). Příliš slabé auto je nebezpečné, protože nemá potřebné zrychlení, což je potřeba při předjíždění (i třeba jen traktoru) atd.

Jinak podle mého nejsou nejhorší absolventi autoškoly, ale ti, kdo si myslí, že jsou dokonalí řidiči, co už nemají co zlepšovat a nikdy neudělají chybu.

Úroveň autoškol podle mého není tak špatná, jak se povídá. Podle mého řidičák d

1 1
možnosti

podle mého je ten výkon auta pěkná blbost, velká spousta čerstvých mladých držitelů ŘP jezdí auty svých rodičů - to by jim jako museli rodiče po získání ŘP povinně pořídit auto s menším výkonem? nebo jak si to navrhovatelé představují? :-/

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo peněz na školy portrét primátora. Je to dar od kolegů, hájí se magistrát

22. března 2024  12:10

Starosta Prahy 7 Jan Čižinský a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (oba Praha Sobě)...

Policie hledá ženy, které zaměnili na Bulovce. Jedna z nich potratila

29. března 2024  14:03

Policie zatím nenašla ženy, které zdravotníci v pondělí zaměnili v pražské Fakultní nemocnici...

V Choťánkách na Nymbursku hořel rodinný dům, hasiči museli vynést tlakové lahve

29. března 2024  12:03

Škodu 1,5 milionu korun způsobil ve čtvrtek požár rodinného domu v Choťánkách na Nymbursku....

Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště

29. března 2024  8:03

V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!