Diskuze
Vláda navrhuje řidičáky na zkoušku, pražské autoškoly nápad vítají
Děkujeme za pochopení.
P60a26v26e45l 81K51l90u85s46á86č66e51k
.. autoškoly jsou přeplněny učiteli, kteří sami jezdit neumí, proto je také tolik špatných řidičů a řidiček zvláště !
T32o80m11á66š 71Z60e48m83a62n
Jasně, to bude jen motivací udělat si v 18 řidičák a na 2 roky ho hodit do šuplíku, protože vám nikdo nedokáže že jste 2 roky neřídili (a, co je horší - ani to po vás nechce).
Přitom řízení není záležitostí nebiflování nějakých předpisů a jejich důsledného dodržování, ale čistě věcí cviku - Abyste uměli řídít, musíte jezdit, co nejvíc a co co nejodlišnější trasy. Musíte se s autem sžít a mít ho jakou prodloužení těla.
Proto bych než pro omezení a buzeraci byl pro pozitivní motivaci:
Řidičák na zkoušku, ale od 16 a s doprovodem - v 16 je člověk už schopný řídit, ale ještě si nepřipadá tak dospělý, aby machroval a naopak za odměnu dostane možnost dříve řídit, pro rodiče to bude zas možnost na chvíli opustit místo řidiče atd.. prostě výhody a pozitiva.
Nebo si někdo myslí, že řidič s čerstvým řidičákem bude méně nervózní a vyjukaný z provozu, když mu budou hrozit ještě větší tresty za kdejakou blbost? Nervozitu a chyby omezí jen tréning a praxe.
M69i78c74h65a50l 61P90í13c98h39a
Brzdění motorem a přes sešlápnutou spojku je právě rozdíl. Měl by jste se sám jít tu autoškolu učit milý pane, když dáváte synovi takové hloupé rady
S48i65l86v61e43s73t45r 52K42a20d52e31ř44á63b37e59k
V MHD to funguje tak, že musíte absolvovat minimálně 50 hodin zácviku pod dohledem a asistencí zkušeného řidiče, a zároveň abyste přitom vystřídali pokud možno všechny trasy a všechny typy vozidel, které budete řídit. Zacvičující řidiči se přitom mohou každý den střídat (každý z nich má jiné zkušenosti a může si všímat jiných věcí) a píšou na vás stručná hodnocení, jak vám to jde. A podle toho vám případně může šéf zácvik i prodloužit. Takhle to funguje už docela dávno a řekl bych i úspěšně. Samozřejmě platný řidičák musíte mít už před tím.
Nějaký "řidičák na zkoušku" bez evidence odježděných hodin a bez hodnocení vašeho stylu jízdy je totální nesmysl - to povede leda k tomu, že ten první rok nebo dva prostě raději nebudete řídit vůbec, všechno zapomenete, a pak hurá do provozu, najednou jste plnohodnotný řidič.
S25i65l83v40e30s45t74r 54K89a47d51e79ř40á88b10e82k
Pustil bych do provozu pár autonomních aut a kamionů a vypnul bych u nich všechny bezpečnostní prvky, jako se to dělá v Americe, a ono by se to během pár měsíců pročistilo.
S47i57l28v85e45s29t66r 91K36a18d15e73ř20á48b43e20k
Nedává smysl, aby nižší počet bodů měli právě noví řidiči. U těch se prostě sem tam nějaký omyl musí předpokládat, než se vyjezdí. Naopak zkušeným řidičům by se mělo tolerovat méně, protože ti už by si žádné přestupky neměli dovolovat.
T37o90m45á35š 28Z67e18m12a89n
S prví částí souhlas - nováček dělá chyby.
Ale přestupky jsou v ČR uměle generované způsoby zdanění bez sebemenší souvislosti s nehodovostí natož plynulostí v dopravě.
J42i70ř95í 32S65e21k53a20n68i83n86a
Zdravím, já vidím největší problém ve výkonnosti silničních vozidel. První řidičák jsem si dělal v 16 letech na skupinu A1 a mohl jsem řídit jen motocykl OMEZENÝ do 11 kW výkonu a do 125 ccm, v 18 letech jsem si dělal řidičák na skupinu B a A2 tj. Motocykl OMEZENÝ do 25 kW výkonu a ve 20 letech jsem si dělal skupinu A tj. Motocykl výkonem neomezený.
Tak proč k sakru neomezí výkony aut taky na věkovou skupinu a zkušenosti? Vždyť hodně mladých a nezkušených řidičů zahyne právě kvůli výkonu strojů a málo zkušeností s nimi, které řídí.
Cítil jsem to na sobě, když jsem přesedlal ze stopetadvacítky, která měla 8,5kW na motorku 900 ccm o výkonu 103 kw, sarka to semnou mávalo, než jsem se na tom naučil jezdit, to samé vidím na dnešních mladých, hlavně že je to BMW nebo audi, má to velkej krouťák a 190 km/h tam mám do 25 vteřin....
I50g24n95á97c 90D14i22v40i11š
Protože mladí si často půjčují auto od rodičů? A zabít sebe i druhé můžete i ve Fabii Junior 1.0 37kW (mimochodem při předjíždění je to mnohem nebezpečnější než báwo)
I44g51n13á40c 51D49i52v73i64š
Tak se prostě strčí řidičák do šuplíku a vyjede se až po dvou letech, kdy se zapomenou návyky z autoškoly.
S78i48l26v94e13s57t69r 69K70a95d61e62ř51á63b55e74k
A novopečený řidič bude muset jezdit pod dohledem svého dospělého syna.
D85a76n49i36e37l 63H95l71o88u96š28e91k
Myslím si, že nováčci by se měli podporovat. Z vlastní zkušenosti vím, že první rok po autoškole člověk jezdí rychleji, v nejistých situacích zmatkuje a občas z nepozornosti nedodrží nějakou značku. Když člověk pravidelně jezdí, naučí se tomu citu, kdy jet pomaleji, koukat po značkách a celkově už nemá takovou potřebu se předvádět. Ale musí mu to být umožněno. Sám jsem chodil do nejlepší autoškoly ve městě, ale jezdit se člověk stejně naučí sám, až vedle něj nebude pomocná ruka a jede sám za sebe.
D90a23n70i10e45l 14D14r47n28e54c
Tohle podle mého nepomůže, nejlépe z toho vyjde ten, kdo dva roky po autoškole nesedne za volant.
Podle mého by bylo dobré následující:
1) V testech využívat videa a na každou odpověď dát omezený limit (něco na způsob pořadu "Autoškola národa"). To by nasimulovalo nejen schopnost znát pravidla, ale i schopnost je aplikovat.
2) Vyhodit z testů otázky typu "Do kolila dnů od ztráty ŘP se to musí nahlásit". Tohle je v provozu k ničemu a beztak to každý hned po autoškole zapomene. Lepší by bylo udělal webovou stránku, kde by se všechny tyhle lhůty daly najít.
3) Místo nižšího počtu bodů povinnost absolvovat během dvou let od získání ŘP kurz bezpečné jízdy. Tohle člověk naplno využije až v momentě, kdy je s autem sžitý. Tohle pravidlo platí tuším v Rakousku.
4) Zamyslet se nad dodržitelností některých pravidel. Typicky různé právní úpravy na ochranu slabších účastníků provozu vedou k tomu, že se tito účastníci začnou chovat jako kamikaze, přičemž odpovědnost za to, když se jim něco stane, nese někdo jiný, kdo by se však při dodržování pravidel skoro nemohl pohybovat. (např. chodci na přechodu)
5) Přehodnotit závažnost přestupků. (např. rychlost vs. bezpečná vzdálenost)
Dále bych zvážil psychotesty, sice nejsou 100%, ale snad by alespoň trochu pomoci mohly. Co se týká jízdy pod dohledem, tak proč ne, ale nemyslím si, že by byly nutné dva roky, stačilo by podle mého pár měsíců. Co se týká výkonu, tak si nemyslím, že by s ním byl u začínajících řidičů takový problém, většina lidí prasících na silnici se silným autem mi připadala starší, ale kdyby se to zavádělo, tak by to opět muselo být nastavené rozumně (třeba 1 hp/kg). Příliš slabé auto je nebezpečné, protože nemá potřebné zrychlení, což je potřeba při předjíždění (i třeba jen traktoru) atd.
Jinak podle mého nejsou nejhorší absolventi autoškoly, ale ti, kdo si myslí, že jsou dokonalí řidiči, co už nemají co zlepšovat a nikdy neudělají chybu.
Úroveň autoškol podle mého není tak špatná, jak se povídá. Podle mého řidičák d
B20a47r38b31o42r25a 77T47e91s87n57e65r64o72v12á
podle mého je ten výkon auta pěkná blbost, velká spousta čerstvých mladých držitelů ŘP jezdí auty svých rodičů - to by jim jako museli rodiče po získání ŘP povinně pořídit auto s menším výkonem? nebo jak si to navrhovatelé představují?
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela
Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zdražit zóny a část peněz rozdělit lidem bez aut. Praha 7 chce parkovací revoluci
Praha 7 dlouhodobě řeší nedostatek parkovacích míst a naopak neustále se zvyšující počet aut....
Po srážce s pracovním strojem zemřel ve Všestudech na Mělnicku cyklista
Ve Všestudech na Mělnicku ve středu vpodvečer po srážce s pracovním strojem zemřel cyklista....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Gorilák Kisumu se v pražské zoo činí. Narodil se mu letos už druhý potomek
V pražské zoologické zahradě se v noci na pátek narodilo mládě gorily nížinné. Jeho matkou je...
Českobudějovičtí volejbalisté na úvod finále zkrotili v Praze Lvy
Volejbalisté Jihostroje České Budějovice vstoupili vítězně do finále extraligy. Na palubovce...
Jarůšek vyměnil hokejky a řádil na startu baráže: Snad mi je zase Jágr nevezme
Za celou letošní extraligu pouhé čtyři góly, teď dva za šest minut a navrch asistence. Za probuzení...
Na Kladno máme! cítí střelec Vsetína. A blahořečí fanoušky: I venku jsme doma
Kladno výrazně přestříleli 44:26, gól ovšem hokejisté Vsetína slavili až 152 sekund před koncem za...
Kladno - Vsetín 4:1. Rytíři získali v baráži první výhru, rozhodl tříbodový Jarůšek
Kladenští hokejisté zvítězili v prvním utkání baráže o extraligu nad Vsetínem 4:1 a v sérii na...
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...