Most je podepírán konstrukcí společně se speciálními lisy, které ji tlačí směrem ke konstrukci mostu.
„Práce (na podepření) probíhají dle harmonogramu. Na straně Prahy 7 jsou konstrukce hotovy a lisy natlakovány. Zítra se bude betonovat na břehu Prahy 8 poslední podepření, které začne fungovat v pondělí,“ sdělila mluvčí TSK Barbora Lišková.
Jakmile TSK podpěry dokončí, měly by se na most vrátit tramvaje. Podle náměstska primátorky Petra Dolínka (ČSSD) by to mělo být 3 března (psali jsme zde).
Zároveň vznikne magistrátní pracovní skupina, která bude řešit budoucnost mostu. Pražští politici se zatím neshodují, jak s mostem naložit. Ministerstvo kultury v minulých dnech rozhodlo, že most není památkou.
Most je kvůli havarijnímu stavu už zhruba měsíc uzavřen pro auta a MHD. Co bude s mostem dál, není jasné. Magistrát a TSK připravují zároveň rekonstrukce i dalších mostů, jejichž technický stav patří mezi nejhorší v Praze.
Na opravy čeká čtyřicítka mostů
TSK společně s městech nyní chystá opravy asi třicítky mostů, včetně toho Libeňského. Opravy se týkají mostů v šesté kategorii z celkem sedmi, do kterých odborníci dělí mosty dle jejich stavu. Připravuje se také oprava Hlávkova mostu a v případě Palackého mostu TSK dokončuje dokumentaci pro zadání celkové diagnostiky. Letos také opraví část poškozené mostní římsy. U Karlova mostu jsou letos v plánu drobné opravy, pokračování oprav kleneb a pilířů je v projektové přípravě.O stavu pražských mostů jsme psali zde.
Mezi menší lávky a mostky ve špatném stavu patří například most v Dolních Počernicích, u Hostivařského nádraží, v Třebonicích, podjezd u hlavního nádraží nebo nevyužívaná lávka na tramvajové smyčce Dlabačov. V jejím případě podle náměstka primátorky Petra Dolínka není jasné, zda se bude bourat nebo rekonstruovat. S ohledem na unikátnost lávky nechá rozhodnutí na radě.
Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé.