Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezbariérový přívoz Baba nemá vyřešený vstup pro elektrické vozíky

  10:41aktualizováno  10:41
Nový pražský přívoz Baba se prezentuje jako bezbariérový, tak úplně tomu ale není. Organizace pomáhající vozíčkářům upozorňují na to, že nalodit se sem s elektrickým vozíkem je velmi problematické.

Vozíčkář se dostane z přívozu jen s pomocí. | foto: AntiBrzdaMetro.cz

Něco jiného jsou slova vychvalující novinku a něco jiného, když si ji pak sami vyzkoušíte. „Baba je konstruována jako bezbariérová loď, do které se snadno nastupuje,“ popisoval před pár týdny nový pražský přívoz Zdeněk Bergman za dopravce Pražské Benátky.

Babu si proto po spuštění vyzkoušela iniciativa AntiBrzda a k avizované bezbariérovosti měla hned několik výhrad.

Fotogalerie

„Bez ližin bychom se na spojovací lávku nedostali,“ stěžují si lidé ve své facebookové reportáži, ve které zdokumentovali obtížnou cestu na přívoz. „Protiskluzové dřevěné pruhy jsou pro jízdu na vozíku i s kočárkem velice nevhodné. Překonat jdou, ale jistě by šlo najít vhodnější řešení. Loď by měla být vybavena podobnou plošinou, jakou známe z autobusů a tramvají,“ píše se mimo jiné ve fotoreportáži.

Podobně to vidí i jiní. „Jízdní kola nebo kočárky se na přívoz nalodí bez větších problémů. Ale pro lidi na vozíčku je tu hned několik překážek,“ upozorňuje na pouze částečnou bezbariérovou novinku Erik Čipera ze společnosti Asistence, která pomáhá lidem na vozíčku podobně jako AntiBrzda.

To, že přívoz není úplně bez bariér, připouští i Ropid, který organizuje pražskou dopravu.

„Pro cestující s kočárky, jízdními koly či pohybovým omezením se jedná o zlepšení naprosto postačující. Pro vozíčkáře se jedná o zlepšení velké, nikoli absolutní,“ uvedl na dotaz deníku Metro mluvčí Ropidu Filip Drápal. „Mechanický vozík s doprovodem nalodění zvládne. Dřív to bylo vyloučeno. Elektrický vozík nalodění spíše nezvládne: Ale jak prezentoval příspěvek AntiBrzdy, s dopomocí a pomůckami je nalodění možné,“ dodal Drápal.

Podle něj by se bezbariérovost přívozů měla v budoucnu ještě více zlepšit. Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy se podílí na přípravě studie, která se věnuje bezbariérové úpravě přístupových tras na plavidla zajišťující pražské přívozy. „Rovněž s dopravci všech přívozů bude jednáno o možnostech dalších zlepšení bezbariérových přístupů,“ slibuje Drápal.

Autor: Metro.cz



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.