Mobilní Metro.cz

Ilustrační foto | foto: Jan Sloup, Metro.cz

Radnice neví, co říkat o nových parkovacích zónách. Chybí informace

Vydáno 08.03.2016
Zmatek. Tak lze jedním slovem popsat situaci v ulicích Prahy 5 a 6, kde by už za necelé čtyři týdny měly začít fungovat v pilotním provozu první nové parkovací zóny. Kdy se totiž začne za parkování platit, není vůbec jasné. Magistrát stále radnicím neřekl, jestli termín spuštění 1.­ dubna platí.

Na start zón je už takřka všechno připraveno. Zóny jsou namalované, značky osazené a­ v­ ulicích čekají nové chytré parkomaty.

„Instalované parkovací automaty zatím zůstanou vypnuté,“ popisuje Lidmila Kábrtová ze společnosti Eltodo, která automaty provozuje. Na jejich displejích poběží informace, že parkovací zóny zatím neplatí, a pro jistotu bude zavřený i­ otvor na mince a karty.

V­ letošním roce by se na pražských ulicích mělo objevit celkem 504 těchto nových parkovacích automatů. Na konci týdne se na to, kdy začnou platit, ptali i lidé ze šestky, kteří přišli na plánovanou besedu do Národní technické knihovny.

Stejně se ptá i místostarosta Prahy 5 Jan Smetana v dopise z minulého týdne, který odeslal na magistrát.

Co se zónami

  • Některé městské části stále ještě nemají jasno, v ­jakém rozsahu chtějí zóny zavést. Magistrát jim ponechal do poloviny března čas na rozmyšlenou. Kvůli tomu bylo rozhodnuto o odsunutí startu zón, naplánovaném na květen a červen.
  • Zahájení provozu pilotního projektu na Újezdě a v Dejvicích, naplánované na 1 duben, ale zatím nikdo nezrušil.
  • Od 1. května a 1. června měly být spuštěny zóny v Praze 3 (na Jarově), v Praze 4, ve zbytku Prahy 5 a 6, v Praze 8 a 9. Jejich spuštění je pravděpodobně až na srpen.

„Jsme připraveni vydávat občanům parkovací oprávnění, nicméně k ­tomu dosud nejsou dostatečně uzpůsobeny technické podmínky,“ stěžuje si místostarosta.

Šestá městská část dokonce přijala na konci února usnesení, v němž si vymínila spojení pilotní a první etapy rozšíření do jednoho společného termínu. Jestli první zóny odstartují 1. dubna, nebo až třeba od 1. srpna, vůbec není jasné. Z magistrátu zatím jednoznačná odpověď nezazněla.

Město hodlá čas do ostrého spuštění alespoň využít k takzvanému monitoringu oprávněnosti, jehož výsledkem bude odzkoušení nových technologií. Město tak získá představu, kolik aut parkujících v ­připravených zónách jsou skutečně rezidenti a kolik aut tam nemá co dělat. V­ rámci monitoringu bude prováděna i kontrola dopravního značení tak, aby v případě poškození byla zajištěna oprava.

Sdílet článek

Komentáře