Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historické centrum Prahy by se mělo autům uzavřít, navrhuje AutoMat

  11:48aktualizováno  13:14
Historické centrum Prahy by mělo být v budoucnu pro tranzitní dopravu většinu dne uzavřeno. Řidiči by museli oblast objíždět po městském okruhu, jehož součástí je i tunel Blanka, nebo po severojižní magistrále. V dopravní studii to navrhuje sdružení AutoMat.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Historické centrum by pro tranzitní dopravu mělo být uzavřeno od 7 do 21 hodin. Řidiči by pak mohli v noci by přes Smetanovo nábřeží a Malou Stranu normálně projíždět. Řekl na dnešní tiskové konferenci dopravní urbanista Tomáš Cach.

Zhruba šestikilometrovým tunelem, který včetně napojení na Strahovský tunel vyjde na 43 miliard korun, auta poprvé projedou v sobotu odpoledne. O možném zákazu vjezdu do centra města a o dalších dopravních opatřeních se diskutuje řadu měsíců. Vedení města k nim ale zatím nepřistoupilo. Tvrdí, že musí nejprve vyhodnotit dopravu po otevření tunelu Blanka. Jak dlouho to potrvá, není jasné.

„Některá opatření, jako třeba světelná signalizace, dozná změn v řádu dnů, další pak v řádu týdnů až měsíců,“ řekl ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Dohromady podle něj lze počítat zhruba s horizontem jednoho roku. Konkrétnější být nechtěl.

Běžný život v metropoli podle sdružení Automat paralyzují kolony aut. Vozidla je přitom podle něj možné převést na páteřní komunikace. „Výsledkem bude obrovský pokles dopravy v centru města, který zároveň objízdné komunikace nijak výrazně nezatíží,“ tvrdí Cach.

Podle studie postačí osadit Malou Stranu a Smetanovo nábřeží zhruba 70 dopravními značkami. „Nemá jít o šikanu řidičů, ale o omezení tranzitní dopravy, která znepříjemňuje život ve městě a způsobuje problémy,“ doplnil. Omezení vjezdu by podle něj neplatilo pro rezidenty, MHD, záchranku, cyklisty ani pro vozidla taxislužby.

Sdružení, radnice i koaliční Strana zelených tvrdí, že magistrát při přípravě opatření po otevření Blanky zaspal. To ale Dolínek odmítá.

„Během týdne stanovíme koordinátora, který bude shromažďovat a vyhodnocovat výstupy neziskových organizací a městských částí. Měl by to být nezávislý a odborný arbitr,“ reagoval náměstek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Protest taxikářů proti šoférům Uber na pražském letišti Václava Havla (18. září...
Ultimátum taxikářů pro Krnáčovou vypršelo. Chystají protestní jízdu

Ve tři hodiny odpoledne skončilo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové na vyřešení podle nich nerovného postavení klasické...  celý článek

(ilustrační snímek)
Žádosti o kotle kraj nezvládl vyřídit, teď dá lidem miliony

Lidé, které předběhl na jaře při žádosti o kotlíkovou dotaci kurýr, dostanou peníze od kraje. Krajští zastupitelé o tom rozhodli na jednání. Lidem kraj věnuje...  celý článek

Architekt Jakub Cigler, jehož studio stojí za projektem obnovy Václavského...
Václavák protnou pásy z dob Karla IV. Stánky s buřty nechci, říká architekt

Dvanáct let ladil architekt Jakub Cigler se svým týmem projekt obnovy spodní části Václavského náměstí. Požadavky se měnily a trvala i jednání s památkáři....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.