Autobusy by měly vyjíždět z Psár, jet přes Jesenici až do Vestce. Tamním přivaděčem najet na okruh a po Strakonické pak dál na smíchovské nádraží.
"Počítáme s tím, že si provoz linky budeme hradit sami. Zatím jsme rozhodnutí, že spustíme zkušební provoz. Pak se podle poptávky cestujících rozhodneme, jak dál," říká starosta Jesenice Dalibor Wijas.
Podle společnosti Ropid, která organizuje veřejnou dopravu, by se linka poprvé mohla vydat na trasu letos 1. září. Že by se potýkala s nezájmem cestujících, je prý nepravděpodobné. Místní lidé by totiž získali alternativní trasu, jak se z velké části vyhnout Vídeňské ulici a dostat se do Prahy.
Jesenice už dlouho přemýšlí, jak své obyvatele pohodlně dopravit do metropole. V úvahu přicházelo několik variant. Projekt takzvaných metrobusů počítal například s výstavbou samostatné silnice určené pro autobusy.
Prodloužit metro, nebo postavit tramvajovou trať?
V poslední době uvažuje ale spíš o možnosti prodloužit metro D až do Jesenice. "Konečná stanice Depo Písnice je vyprojektována tak, že metro může být prodlouženo a vedeno na povrchu," řekl architekt Milan Körner, který se novou trasou metra zabývá.
Variantou je podle Dopravního podniku i výstavba tramvajové trati. "Potřebovalo by ji i Jižní Město. Odtud by ji šlo protáhnout až do Jesenice. Myslím, že je to daleko reálnější než prodloužení metra D," dodává vedoucí sekce tramvajových tratí Jan Šurovský.