Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Hezký den, zajímaly by mne důvody občasného dost nelogického zaklikacování některých autobusových linek. Ukázkovým příkladem toho byla linka 230, která původně bývala rychlým a pohodlným spojením Prahy 13 s oblastí Barrandova a Slivence na Praze 5. Při změnách před čtyřmi lety byla prakticky znehodnocena nově přidaným zajížděním z Barrandova do Klukovic a ze Slivence do Holyně. Vzhledem k prodloužení jízdní doby o nějakých 10 až 12 minut v závislosti na světelných křižovatkách jako okružní linka v podstatě ztratila význam. Bylo rychlejší sjet tramvají na Smíchov a přesednout na metro. Přitom využití zastávky v Klukovicích bylo minimální a v Holyni v podstatě nulové, což se v zhledem k blízké konečné stanici tramvaje na Sídlišti Barrandov dalo předpokládat. Nebylo nic výjimečného, že bus 230 přijel do Řeporyj úplně prázdný. Václav Zelinka
OTÁZKA: prosim vas kterej inteligent udelal jizdni rady tramvaji tak zesi s konecne zastavky jezdi za sebou v intervalu 2min a pak 8minut nic a pak zase 2 zasebou a zase a zase a takto cely den. a proc se po zmene nevyuzivaj vsechny moznosti cest tramvaji . v kolejovi síti je mnoho moznosti a nevyuzivaj se a pak se zbytecne kuli tomu musi prestupovat . prosim vas upravte to aby byly lidi spokojeny. predem diky zdenda
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na napojení MČ Praha-Kunratice na zastávky metra. Po změně trasy linky 114 (přímé spojení na Kačerov) nyní spojení zajišťuje l. 193 na metro - C - stanice Budějovická. Nejbližší stanice je přitom Chodov, kam nyní jezdí 193 pouze 2x za hodinu a délka jízdy není o moc rychlejší než na Budějovickou. Bude nová linka 203 v tomto ohledu rychlejší? Bude nadále zajíždět na téměř nevyužívanou zastávku Koleje Jižní Město? Děkuji. Zdeněk
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete taky změny v trasování nebo zavedení nových autobusových linek v oblastí Prahy 6? Myslím tady zejména na obnovení abtobusového spojení Dejvic ze Smíchovem přes Strahovský kopec. Možná šlo by mírně omezit provoz linky 191 a díky tomu obnovit linku 217 v stejných intervalech jako na lince 149. Opravdu to spojení chýbí. Furt se nám říká, že z Dejvic na Anděl jede linka 20, ale ona nejede přes Střešovice či Břevnov. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den. Krzysztof
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz ohledně tramvajové linky 22. Co je důvodem ukončení každého druhého spoje ve směru Hostivař již na st. Nádraží Strašnice? V úseku mezi ním a Hostivaří naopak došlo k poměrně masivní výstavbě bytů a z pohledu uživatele se mi zdá, že vytížení spojů se spíše zvyšovalo. Krom toho jsou v zast. Nádraží Strašnice často ukončeny spoje obsluhované nízkopodlažními tramvajemi a násle duje pak "vysokoprahové"vozidlo. Zejména pro cestující s kočárky či nižší pohyblivostí je tak nový stav citelně nepohodlnější. Děkuji Za odpověď Jan Strnad Jan Strnad
OTÁZKA: Dopravní informace na webu se neshodují se skutečností. Například včera měly podle dpp.cz jet po 18. hodině dvě nízkopodlažní tramvaje za sebou. Nejely. Kontroluje někdo realitu? Přemýšlí někdo nad pořadím nízkopodlažních tramvají? Pohybuji se na francouzských holích a rytmus nízkopodlažních tramvají je hanebný. Petr T.
OTÁZKA: Proč má nová linka č.5 z Barrandova, která tak necitlivě nahradila páteřní linku č.14 přes centrum výrazně prodloužené intervaly, zejména o víkendech? Nenechte lidi zbytečně nutit k přestupu do metra B, které je v týdnu už tak přecpané a o víkendech s delšími intervaly i v metru. V Praze totiž výrazně mnoho lidí víc o víkendech jezdí do práce a každý přestup navíc směřuje a logicky motivuje lidi do aut. MHD má být kultivovanou nabídkou a nikoliv tzv.nutným dobytčákem (např. večer a víkend z centra) a ještě navíc většinu cesty (ráno do práce) prostát na dalších přestupech kvůli prodlouženým intervalům. Zbyněk
OTÁZKA: Co zrušit pásmový provoz na C a s tím spojené "uliční" autobusové nádraží na Ládví? Nesmyslně postavíte konečnou stanici metra v polích a pak se divíte, že je málo využívána...pokud by jste navedli busy končící na Ládví do Letňan, kde je obrovské autobusové stanoviště nebyl by problém s využití linek metra. Nemluvě o tom, že lokalita Letňan se dost bouřlivě rozvíjí a buduje se zde spoustu nových bytů. Děkuji Honza
OTÁZKA: Vážený pane inženýre, nyní provedené změny sice odstranily některé nesmysly, které dříve zavedl ROPID, ale mnoho jiných ponechaly (např. silná sedmnáctka, dvě linky z Karlína do Zenklovy, spojená dvaadvacítka s třiadvacítkou, zrušená devatenáctka) a další zase zavedly (linka z Revoluční na Malou Stranu, linka z Modřan na Kotlářku atd.). Podle mého názoru by se měly změny z posledních let odstranit daleko důsledněji.Vážený pane inženýre, nyní provedené změny sice odstranily některé nesmysly, které dříve zavedl ROPID, ale mnoho jiných ponechaly (např. silná sedmnáctka, dvě linky z Karlína do Zenklovy, spojená dvaadvacítka s třiadvacítkou, zrušená devatenáctka) a další zase zavedly (linka z Revoluční na Malou Stranu, linka z Modřan na Kotlářku atd.). Podle mého názoru by se měly nevhodné změny z posledních let odstranit daleko důsledněji. kmd456
OTÁZKA: plánuje se i nadále prodloužení l. 118 na Dejvickou? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, u nekterých přestupů je dost problémem přestupová doba např. 183 na kterou navazuje 200 na zastávce Kobylisy, bohužel 183 má dlouho cestu a nezřídka se stává že přijede o 2 minuty později bohužel i to stačí aby 200 na Kobylisých nestihla protože přestup na 200 je minuta, čili otázka v plánování přestupů berete v potaz i délku trasy linky? díky za odpověd Jakub
OTÁZKA: Kolik času dáváte vašemu návrhu linkového vedení? Jde mi o to, jak dlouho to podle Vašeho návrhu vydrží beze změn (tras, označení, nasazení vozů i intervalů). L. F.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, proč zatím neplánujete větší posílení linek v oblasti Uhříněvsi? Zástavba se rychle rozšiřuje, je více cestujících a linky jsou plné. To stejné platí o vlakové lince S9. Co a kdy s tím plánujete udělat? Díky Evžen
OTÁZKA: Dobrý den. Neuvažujete o zlepšení tangenciálního směru mezi Komořany a Radotínem? Kdysi byl obsloužený přímou linkou 165, dnes se musí přestupovat na Zbraslavi, kde se čeká na přípoj i 15 minut. V. Panuška
OTÁZKA: Proč je po devatenácté hodině večer na řadu tramvajových linek vypravovován pouze jeden vůz. Tady přeplněnost nevadí? Ve večerních hodinách se lidé můžou mačkat? Nebo snad mají zůstat doma a dívat se na televizi. Například linka 25 jezdí totálně přeplněná. Lukáš
OTÁZKA: Dobrý den, stále se diskutuje o nové midibusové lince na Sídliště Baba. Dojde k jejímu zavedení, popř. odkud bude vedena? Díky Ondřej
OTÁZKA: Neuvažujete o tom, že by nově zavedená linka dvě jezdila mezi Národním divadlem a Palackého náměstím přímo přes Jiráskovo náměstí? Mohla by tak nahradit spoje linky sedmnáct jedoucí k Výstavišti, které jsou tam nyní v podstatě navíc. Do Podolí teď jezdí spousta linek, dřív tam stačily tři linky a jedna posilová linka ráno a odpoledne jen s jezdím vozem. Takto zdvojovat linku jen kvůli tomu, aby k Veletržnímu paláci pořádně něco jezdilo, to není moc dobré řešení. čtenář
OTÁZKA: Prečo to stále meníte. V brne je už veľa rokov podobné linkové vedenie a od 2008(?) bola len 1 zmena či koľko. Prečo to nie je takto v prahe? Anonym
OTÁZKA: Dobrý den, počítá se prosím s tím, že by 118 jezdila na Budějovickou už z Anděla? V plánech to bylo (že bude jezdit Blankou apod.) ale teď to zase nějak usnulo, přitom by to určitě uvítalo i víc lidí než jen já. Děkuji. Tomáš V.
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat, proč nebylo obnoveno přímé rychlé spojení z Malé Strany do Holešovic pod Letnou. To je velká vada nynějšího stavu, plácat se přes Letnou je zdlouhavé a vracet se patnáckou do Revoluční a tam přestupovat nic nevyřeší. Nemohli byste to napravit? xcl
OTÁZKA: O kolik by bylo dražší, kdyby linka 15 jela jen na Smíchovské nádraží a linka 123 dojela až na Anděl? venca
OTÁZKA: Dobrý den, podle "původního definitivního návrhu" měly jezdit linky 5 a 11 o víkendu v polovičním intervalu, zatímto podle "nového definitivního návrhu" mají tyto linky o víkendu normální interval a linka 13 jezdí celotýdenně. Je důvodem výluka v Nuslích? Myslím, že takto by to mohlo zůstat i po jejím skončení. Děkuji za odpověď. J.
OTÁZKA: Dobrý den, jak lze bezpečně a rychle přejít na zastávce Jindřišská do opačného směru? Nově tudy projíždí i linka číslo 5 a promotat se ráno mezi tramvajemi pro přestup např. na linku 3 v opačném směru (drive byl přestup na Masarykově Nádraží) je skutečně umění. Děkuji Radomír Flous
OTÁZKA: Na dvaadvacítce jezdí některé tramvaje k Nádraží Strašnice a jiné až do Hostivaře, ale ten nápis na tramvaji je strašně malý a nečitelný. Nebylo by možné to rozlišit, když i na druhé straně končí něco na Vypichu a něco až na Bílého Hoře? V minulosti takto jezdila linka 23, bylo by proto dobré ji obnovit. Pražák
OTÁZKA: Dobrý den, změny v oblasti Čakovic a Letňan hodnotím celkem pozitivně. Mám ale dotaz proč nemohlo u linky 202 dojít k propojení s linkou 185 případně nebyla linka prodloužena od Polikliniky Mazurská k ZOO místo linky 236. Obě linky mají v podstatě stejnou konečnou Bakovskou a pro obyvatele Miškovic by se naskytla možnost dostat se k metru i jinou trasou než přes Čakovice. Linka v těchto parametrech bude v trase OC Čakovice - Čakovice případně Nádr. Kbely značně nevyužitá až zbytečná. Zrušená linka 159 byla využívaná minimálně. Dle mého názoru provoz linky po trase ZOO - Poliklinika Mazurská - OC Čakovice - Čakovice - Kbely - Letňany (metro) by tuto linku udělal velice zajímavou. Petr
OTÁZKA: Proč se zrušila tramvajová linka 5, která byla ideálním spojením z Masarykova nádraží do Thákurové ? Linka č.26 objíždí přes Letnou a linka 5 jela přes Malostranskou a tím trasa byla rychlejší Karolina Mrázová
OTÁZKA: Zajímalo by mě proč zůstal nesmysl v podobě sólo vozů večer na Barrandov. Tam jezdí pravidelně zbytečně narvané i noční jednovozové tramvaje. Například včera večer jsem se ve 22:46 odmítl na Plzeňce mačkat do zpožděné sólo dvanáctky, kde se lidi i mačkali na dveře. Docela smůla byla, když jsem zjistil, že další tram (20) jede až za dalších deset minut. Nicméně tam jela 15T, která byla rozumně obsazená (90% sedaček obsazených, pár stojících lidí). Petr Hnyk
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl by se dotázat ohledně linky 125 - jedna z nejdelších tras, avšak ve špičkách dochází k jejímu opoždení, až o nekolik intervalů z důvodu zácpy na Jižní spojce. Bude / je tento fakt zohledněn v následujících změnách? (vlivem zabrzdění dopravy na jižní spojce dojde k tomu, že na konecné 125 "Skalka", pak nejsou autobusy, které by vyjely) Děkuji Jakub
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na vývoj v Malešicích. Jedná se zejména o neproklady linek 163 a 188 o víkendech a celkové oslabení provozu po roce 2012, které bylo později částečně kompenzováno vloženými spoji, avšak zejména v dopoledním sedle je situace ve vztahu k metru Želivského špatná. Jaká je vize ROPIDu pro řešení dopravy v této oblasti? Díky za odpověď. Jaromír Volf
OTÁZKA: Proč nejezdí autobus tunelem Blanka nebo Strahovským tunelem? Obávám se, že masivní nárůst individuální automobilové dopravy v severozápadní části městského okruhu a okolí trochu spoluzavinilo i nové vedení ROPIDu, protože k trase autem nedokáže nabídnout žádnou časově výhodnou alternativu. Ostatně - nepodařilo se prosadit ani přímou tramvajovou linku mezi Malou Stranou a Holešovicemi. Dopravní indukce funguje spolehlivě pro všechny druhy dopravy. Radek Čermák
OTÁZKA: Dobrý den, můžete nějak tlačit na MHMP v ohledu vypínání semaforů, zejména v noci? Není nic horšího, než když na zcela prázdné křižovatce prostojí bus/tram 2 minuty..a díky díky tomu například ujede připoj. Děkuji, Petr Petr K.
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete nějaké změny také v Uhříněvsi? Počet lidí narůstá a linky ani zastávky to moc nerespektují. Např. chybějící zastávky většiny linek směr do centra u kruháče při výjezdu na Říčany. Karolina
OTÁZKA: Jak pokračuje jednaní s IKEA o zaintegrování jejich linky na ČM do PID včetně zastavovaní u CČM? Lojza
OTÁZKA: Proč bude 183 odkloněna přes Sídliště Ďáblice k Vozovně Kobylisy? Dnes tam jezdí poloprázdná 136 a toto spojení není prostě poptáváno. Kdo by taky jezdil na metro na Prosek, když může do Ládví. Mohla by být 183 jednoduše ukončena v Ládví, aby dojela k metru a přirozenému centru té oblasti? Klidně přes Sídliště Ďáblice. Jarda Novotný
OTÁZKA: Dobrý den, z uvedených změn vyplívá, že rušíte dopolední linku 114 z Kačerova k Ústavům Akademie Věd...Za tuto linku, která by jela na zastávku Ústavy Akademie věd není žádná náhrada (pokud tomu dobře rozumím). Znamená to tedy, že zhruba 1000 zaměstnanců se nebude mít jak dostat ráno do práce....Můžete mi prosím vysvětlit důvod tohoto zrušení? Petra Procházková
OTÁZKA: Dočkáme se někdy rychlých spojení mezi metry? Třeba po trase Smíchovské nádraží - Hradčanská - Letňany (městský okruh) a nebo Černý most - Depo Hostivař? A nebo jiných expresních linek ? Funguje to dobře viz. Brno Jiří Kohout
OTÁZKA: Jezdíte MHD? A Vaší kolegové z ROPIDu? Jana Eliášová
OTÁZKA: Neuvažuje se o autobusové lince, která by propojila Chodov a zastávky na Opatovské ulici (Ke Kateřinkám, Metodějova)? V současné době je např. ze zastávky Ke Kateřinkám potřeba jet jednu zastávku autobusem a po přestupu jednu zastávku metrem, což je v poměru k překonané vzdálenosti časově poměrně náročné... Pavel Koloc
OTÁZKA: Dobrý den, zeptám se jen stručně, nepřemýšleli jste o prohození 7 a 15? 7 na Kotlářku, 15 do Radlic? Nejsou Radlice předimenzované? Díky, Leoš Leoš Máslo
OTÁZKA: Dobrý den, Proč není na zastávce Višňová adekvátní náhrada za linku 293, která bude zrušena? Dle mého názoru je zbytečné vést dvě autobusové linky přes zastávku Nad Havlem. Z kancelářského komplexu a zdejší bytové zástavy a kojeneckého ústavu, chodí většina cestujících právě na zástavku Višňová. Především v ranní špičce je linka 121 velice přecpaná a je nepříjemné s ní jet. Děkuji. Filip Brom
OTÁZKA: Proč autobusy č 150+157 nezastavuji v zastávce Zálesí? Obrovské sídliště Krč je tak odkázáno jen na bus č, 139 ve směru do Modřan ,ten jezdí většinou přeplněný a v so + ne má dlouhé intervaly. Autobusy 150+157 profrčí poloprázdné.Je možné zahrnou zastávku V zálesí do trasy autobusů 150 + 157 ? S pozdravem Mareš Mareš
OTÁZKA: Dobrý den. Mám dotaz. Nechcete se domluvit s dopravci a zlepšit komfort vozidel? Je hezké že jsou třeba dlouhé metrobusové linky skrz město, ale tato cesta je dosti velkým úmorem pro tělo cestujících. Tvrdé sedačky, nefungující odpružení a chybějící klimatizace jsou dle mého velkým problém a podle mě dost odrazují lidi od cest MHD. Honzík
OTÁZKA: Být vámi,tak zvážím posílení provozu na trase Pankrác - Pod Jezerkou - Michelská. Jezdím tam pravidelně natřískanou 188 a už mě to vážně přestává bavit a myslím že nejsem sám. Michal Novák
OTÁZKA: Dobrý den, mohu se zeptat od kdy budou letáky se změny v autobusech na zastávkách? Filip
OTÁZKA: Zdravím. Nejdříve chci pogratulovat ke změnám tramvají. Za mne se povedly! V neděli jsem jel linkou 6 z Palmovky po 7h večer a po celé trase byla využívaná, i když je pravda, že to byl 1. den provozu a linka mohla akorát nabírat lidi, aby je za pár zastávek zas vyhodila. I tak mi přišla dost využívaná a co jsem tak slyšel lidi na I.P.Pavlova, tak jsou za 6 přes Bruselskou šťastní. K věci, mám pár dotazů, které se týkají změn BUS. Proč na lince 138 je v sedle změněn interval na 30 min? Myslím si, že pravidelným cestujícím to zhorší cestu a budou v autobuse velké tlačenice.. Nebyly zvažovány vložené spoje v trase Skalka - Sídl. Spořilov dopoledne? Nebo po 15.10 až se vyhodnotí provoz a některé linky budou např. omezeny či zrušeny, budou se moct přesunout výkony na jiné linky, které budou potřebovat posílení? 138 na Kačerov! Konečně přímé a zajímavé spojení ze Skalky, které budu velmi často využívat. Jsou tyto BUS změny 100%? Někde píšete stylem, že ano a pak zas čtu, že je to jen plán.. Martin P.
OTÁZKA: Děkuji za linku 154 - perfektní nápad. 196 nám tu chybět nebude, věčně jezdila zpožděná! Obyvatel , jesenická ul.
OTÁZKA: Dobrý den, nepočítáte se změnou trasy současné linky 297? V její oblasti kde jezdí je nová výstavba a bylo by dobré ji více obsloužit. Navíc chybí spojení na ke škole a parku na Třebešíně. Je to tam od nejbližší zastávky docela daleko. Lenka Hromová
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, kolik má společnost ROPID zaměstnanců. Dohledal jsem mzdové náklady na r. 2016, ale počet zaměstnanců ne... Děkuji Jan Richter
OTÁZKA: Dobrý den, berete na vědomí při úpravách, že do kancelářské oblasti na Brumlovce jezdí mnoho lidí také jinudy než jen metrem (přetíženým) a autobusem z Budějovické? Úpravy autobusů z Michle a Zahradního Města naznačují, že moc ne. Přitom pominu-li velkou část lidí, kteří i z centra jezdí raději tramvají na Dvorce a pak autobusy, dost jich jezdí od nádraží Vršovice 124, 139 atd. Někteří i ze Strašnic, Zahradního Města, kde ale autobus 196 vypadne. Martin V.
OTÁZKA: Zdravím. Co uděláte s dopravou v Koněvově ulici? Ty přecpané autobusy 133 a 207 jsou hrůza. Zjistila jsem, že zkracujete lehce intervaly odpoledne, ale to nemůže tolik pomoct. To chce nové řešení. Třeba kapacitnější autobusy. Helenka
OTÁZKA: Dobrý den, kdy se konečně začne řešit situace v ulici Počernická? V současné době zde stále jezdí přeplněné solo autobusy 163 a potom prázdná 188 v kloubech. No a potom třeba 10 minut nic... Co to udělat takto? 133 až na Depo Hostivař 163 ukončit na Depu Hostivař 188 nechat v současné podobě Zavést novou linku (nejlépe kloubovou alespoň ve špičkách) mezi Želivského a Sídliště Malešice Zůstanou tak všechny současné směry a doprava se stane mnohem pravidelnější a kapacitnější. Jiří Kohout
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na úsek Strašnická-Jesenická. Nyní je oslaben o 50% a po odstřelení 196 zůstala jen 188, která s 15 minutovým intervalem nestačí (přijeďte se někdy podívat). Nová 154 bude mít interval dopoledne jen 30 minut, jak to proložíte se 188? Děkuji. Gustav Anděl
OTÁZKA: Nebylo by mozne vyznacovat take v jizdnim radu, jestli jede jeden tramvajovy vuz, nebo dva? Lepe by se pak planovala cesta s detmi, ci kocarkem. V rannim provozu je pak jeden vuz nestestim. A verte take tomu, ze kocarku pribyva a rychleji, nez se nasazuji bezbarierove tramvaje. Radek
OTÁZKA: Vážený pane Šubrte, děkuji Vám za návrat linky 141 na Černém Mostě, velmi mne tato změna potěšila. Vzhledem k jisté rivalitě mezi obyvateli Prahy 14 a Prahy 20 máme z této změny na Černém Mostě radost. Linka 273 neodpovídala významu našeho sídliště. Ještě jednou díky, Jiří Klopýtko. Jiří Klopýtko
OTÁZKA: Přeji pěkný den, pane řediteli, v průběhu posledních asi 5 let linka tramvaje č. 20 několikrát změnila trasu a stídavě přestala a opět začal jezdit z konečné v Divoké Šárce na jednom konci na Barrandov na konci druhém. To se nyní opakuje. Snad po třetí či čtvrté. Posledně nahrazena byla linkou č. 5 jedoucí do Hostivaře. Smysl takových změn mi zcela unikl. Byl byste prosím schopen tato změny vysvětlit jiným slovníkem, nežli je např: lepší využití linky, zvýšení komfortu cestujících, snížení nákladů a pod. Ta totiž jistě nejsou pravdivá, jde-li o několikanásobně opakované změny. Děkuji. S pozdravem Jiří anonym
OTÁZKA: Myslíte že je dobrý nápad linka 15 v solo vozech? Již teď to jezdí přecpané. Navíc nezvládá s 26 nápor cestujících v úseku ŽIŽKOV- NÁM. REP. To spojení 5+26 tu chybí... Filip Brom
OTÁZKA: Proč nejezdí tramvaj č. 15 v sobotu a v neděli ráno ? I o víkendu chodí lidé do zaměstnání ! Děkuji předem za odpověď Janoušková Janoušková
OTÁZKA: Dobrý den, zaznamenal jsem změny v mé zájmové oblasti a nejsem spokojen. Bydlím v Horních Počernicích blízko Ratibořické. Na FB jsem četl již odpověď na dotaz ohledně vložených spojů linky 224. Važně s tím nejde nic udělat? Opravdu nemohou zajíždět do HoPo alespoň po stávající trase a nebo někam, kde je od OC přestup na jiné linky po HoPo? Nebo třeba odklonit linku 223 přes OC ČM? Tyto spoje jsou v současné době velmi vytížené a interval 30 minut je nedostačující, nehledě na to, že díky zajíždění až do Svépravic se jedná skoro o vyhlídkovou jízdu. Navíc jste ubrali spoje na lince 240,takže i spojení směr ČM s přestupem na linku 223 je horší. A ještě k tomu zastavují 240 a 250 na druhé straně terminálu, takže člověk musí táhnout nákup do schodů a potom zase dolů a dolů... Vážně by to nešlo nějak jinak vyřešit? PS: Zřejmě počítáte s linkou 223,ale jestli bude jezdit stále tak nespolehlivě a přecpané, tak lidé začnou ještě více jezdit auty. Josef Molnár
OTÁZKA: Dobrý den Chtěl jsem se vás zeptat, zda nechystáte nějaké řešení na trase: Kobylisy-Na Pazderce, kde občas dochází k přetěžování standartních autobusů linky 102 zatímco spoje linky 144 nejsou úplně vyplněny. Jestli by zde nešel lehce upravit interval nebo něco. Děkuji za odpověď. S pozdravem Antonín Stehno Antonín Stehno
OTÁZKA: Dobrý den, mám na Vás tři dotazy. 1. Jak dlouho bude ještě trvat stávající stav na lince 165, kdy Arriva není schopna vypravit všechny spoje 165ky a musí je zajišťovat jiní dopravci? Nemyslíte, že by byla vhodná změna dopravce této linky? 2. Proč nedošlo ke změně trasy linky 115 na klasický místo současného polookružního charakteru, např. v trase Chodov-Pod Chodovem-Chodovec-Blažimská-Městský archiv-Knovízská ? Jaký vidíte smysl v zachování okružní trasy linky? 3. Neuvažujete o zavedení nové linky zhruba v trase Volha-Kunratice-Na Proutcích-Šeberov-Metodějova, příp. Chodov-U Dálnice-Metodějova-Háje? Vzniklo by tak přímé a rychlé propojení Jižního Města II se Šeberovem, Kateřinkami a oblastí kolem ulice Opatovská. Lukáš
OTÁZKA: Jediný dotaz : Kdo z pracovníků, popř. managementu této obskurní organizace má patřičné odborné vzdělání ? Milan Krchov
OTÁZKA: Dobrý den mám připomínku ohledně tramvaje linky 12. Bývalo to výhodné rychlé spojení od stanice metra C Nádraží Holešovice na Malostranskou a dále na Smíchov (dokonce rychlejší než metrem, pokud ještě linka jezdila po nábřeží), poté změna trasy přes Letnou (což sice prodloužilo dobu jízdy, ale tolik nevadilo, zlepšílo spojení pro obyvatele Letné), po nové změně je linka bohužel vedena z Nádr. Holešovice přes celé Holešovice a Vltavskou a dále na Letnou, což dobu jízdy na Malostranskou a Smíchov značně prodlouží. Dalo by se prosím Vás uvažovat o změně na původní trasu, tj. po nábřeží na Malostranskou nebo alespoň nechat tak, jak byla dosud? Děkuji Vám. Vladˇka
OTÁZKA: Dobrý den, z jakého důvodu je změněna linka 195, která jezdila na sídliště Čakovice a nově bude končit v nové zástavbě v Letňanech. Zároveň se změní linka 136, která nově pojede na sídliště Čakovice? Nemohla zůstat linka 195 zachována v původní trase a přesměrována pouze linka 136 do nového sídliště v Letňanech? Děkuji za odpověď. Miki
OTÁZKA: Dobrý den, neplánujete něco udělat (třeba zkrátit) s linkou 195? Ve špičce jezdí z Letňan ve směru Sídliště Čakovice v intervalu cca 8 minut, což je nominálně slušné, ale reálně je ten interval 15 i 20 minut. Kvůli zácpám a celkové délce (Jižní Město) jezdí někdy i tři autobusy za sebou. Je dost frustrující vidět odjíždět několik autobusů jiné linky a stále čekat. Není to efektivní ani pro obyvatele sídliště (je to jediná linka) ani pro řidiče. Ďěkuji. Jaroslav
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych několik dotazů ohledně připravovaných změn autobusů. Co se týče změn v dopravě tramvají, tak ačkoli bych nejvíce ocenil váš Vídeňský návrh, tak za současnými změny lze vidět spustu usilovné práce. Zvláště bych chtěl pochválit průzkumy mezi veřejností a následnou diskuzi nad různými návrhy s různými barvami, které byly představeny půl roku dopředu. Co se týče změn v autobusové dopravě, tak zde tuto snahu o komunukaci z veřejností postrádám. Přišlo mi, že jste zveřejnili 25.8. schéma jak to bude za necelé 2 měsíce jezdit. Chtěl bych se tedy zeptat, zda-li jsou tyto změny již definitivní? Dále jsem si nevšiml v návrhu zvýraznění tzv. metrobusů, které bylo nedávno zavedeno. Jesliže metrobusy rušíte, proč? Ještě jeden konkrétní dotaz: Chtěl bych pochválit prodloužení linky 138 k metru C, ale proč má mít večer interval 40 min.? Vím, že není plně využita kapcita midibusu, ale 40 min. mi přijde jako nepoužitelný interval pro městskou linku. Děkuji Václav Olšanský
OTÁZKA: Dobrý den, co by Ropid dělal, kdyby každých několik let neměnil trasy linek MHD? Mnohé ze změn, které jste před 4 lety zavedly, se letošní změnou revokuji. Všechno to působí, že Ropid musí vykonávat nějakou činnost a tak v pravidelném časovém intervalu změní trasování linek MHD stylem "odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil". Co by se stalo, kdyby se Ropid zrušil? Jan Severa
OTÁZKA: Dobrý den, žiji kousek od zastávky Pod Jezerkou a musím říct, že již půl roku je doslova peklo se dostat domů. Mám malé dítě a tak je velmi únavné kodrcats se s nákupem a kočárkem skoro kilometr přes staveniště. Chápu, že se to musí opravit, ale např. Plynárenská ulice je zavřená už od samého začátku rekostrukce, a zatím nevidím nějakou změnu. Jaký bude, prosím, další postup. Díky, Jana Jana Malá
OTÁZKA: Hezký den, už je to delší dobu, co je slibováno zrušení parkovacího pruhu na ulici Jugoslávských Partyzánů a jeho vyhrazení pro autobusy MHD, které zde kvůli přetíženému kulaťáku stojí v zácpách. Je tato varianta stále v plánu? Kdy dojde k realizaci? Pokud ne, připadá v úvahu nějaké náhradní řešení? Např. ukončení některých autobusů na Čínské a ve špičce provozovaná tramvajová linka Podbaba-Špejchar? Předem díky za odpověď. Hynek
OTÁZKA: Rád bych se Vás zeptal jak se změnami souhlasíte ? Určitě musíte mít všechny trasy proježděné jako obyčejný cestující a sám jste se musel vcítit do člověka kterému se něco nelíbí nebo kde se dá co zlepšit. Myslíte si že bude větší část lidí uspokojena ? (určitě ne všichni) Veteška
OTÁZKA: Dobrý den, Budou také v Letňanech jezdit autobusy do nové zástavby Děkuji. Alexander
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat, zda je alespon v dlouhodobejsim vyhledu planovano presunuti regionalnich autobusovych linek z pretizeneho Ladvi na temer prazdny terminal v Letnanech? Marek Š.
OTÁZKA: Jaké změny Ropid s autobusy má v plánu pro zastávku Spojovací? Pavla
OTÁZKA: Dobrý den, Mohu se zeptat jaké jsou plány na Říjen 2016 pro autobusové změny v Letňanech, v Čakovicích a v Miškovicích? Děkuji. Alexander
OTÁZKA: Moje otázka se netýká změn, ale provozu metra. Už deset let výrazně klesají ceny energií, zejména elektřiny, která tvoří největší položku, přesto se intervaly jízdy stále prodlužují, až o několik minut. Mohu znát důvod? Bell
OTÁZKA: Dobry den pane Subrt, chtel bych se zeptat jak to vypada s nakupem kapacitnich autobusu na letiste? Byl dopravni podnik spokojen se zkousenym Mercedesem Capacity L? Zvazuje se zavedeni wifi pripojeni v autobusech? Diky za odpoved Pavel Kalny
OTÁZKA: Dobrý den, nebylo by možné obnovit ekvivalent bývalé autobusové linky 179 spojující Nové Butovice a Divokou Šárku/Ruzyni? Současný stav, kdy je nutné buď přestupovat na nepříjemném Vypichu, nebo využívat "okružní" linky 168 jedoucí nesmyslně dlouhou dobu, rozhodně není vyhovující. Takto dvě gegraficky velmi blízké oblasti, tedy západ Prahy 6 a západ Prahy 5, jsou propojené velice nedostatečně. Bývalá linka 179 byla vždy využívaným a obsazeným spojem. Děkuji Cestující
OTÁZKA: Moje otázka je spíš jen názor. Populace stárne a ne všichni starší lidé mají chytrý telefon, nebo internet. Jízdní řád se nedá přečíst jinak než s brýlemi, které nejsou vždy po ruce . Ne všichni řidiči tramvají jsou ochotni vystrčit hlavu z kukaně a poradit. To si pak musí takový stařeček zoufat. Ti mladší klidně někam přeběhnou, když je tramvaj vyklopí, kde to nečekali, poradí se s aplikací ( nebo jedou autem), ale co ti staří ? Jak se tak dívám na vaší fotku, vám to určitě potíže dělat nebude. Ale představte si svou babičku, které je přes osmdesát, je jí špatně, jede k lékaři a najednou je všechno jinak. Nerozhodilo by jí to? Když se rozhlédnete po tramvaji, takových starých lidí jezdí poměrně dost. A na zastávce nikde nikdo ze slíbených informátorů, nikde žádné letáky , jízdní řád dostupný jen na internetu.......... Lincová Z.Lincová
OTÁZKA: Dobrý den, budou se nějak řešit neustálé a něčím nenahrazované výpadky autobusů Arriva? Je za ně nějak Arriva pokutována? Jaromír Kaplan
OTÁZKA: Dobrý den pane náměstku, syn od doby změn v jízdním řádu neustále okupuje naše PC a žádá si pustit "javaj" na youtube! Nejsou mu ani 2 roky a takhle zblbnul. Dá se predikovat jeho další vývoj např. na Vašem příkladu? Tomáš z chodci proti sobě
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, uvažujete o zavedení nočních autobusů na Zličín? Jitka Volfová
OTÁZKA: Sídliště Krč - zastávka Zálesí - nestaví tu 150 ani 157, zato staví v málo osídlených oblastech! Proč nám nedopřejete i další spoje směrem na Modřany? Linka 139 jezdí přeplněná a výše jmenované jsou poloprázdné. Proč v té samé zastávce pro linku 121 není přístřešek a lavička? Taky tam nastupuje hodně lidí. rozara
OTÁZKA: Zdravím Vás, pane Šubrte. Měl bych dotaz stran linky 21. Nestálo by za to ji prodloužit na Sídliště Řepy výměnou za špičkový cancour 16, která by pak celodenně končila na Kotlářce? Aspoň by tím odpadlo pásmování, navíc v létě beztak končí veškerá 16 na Kotlářce. (vím sic, že je to o vůz méně) Jiří
OTÁZKA: Dobrý den, 1) neplánujete úpravu intervalu linky 125 hlavně v ranním období? Ráno ve směru na Háje jsou autobusy v Petrovicích díky špatnému prokladu s linkou 240 velmi plné. Myslím, že by aspoň stačilo sjednotit interval v obou směrech na 4 minuty, současný nejednotný interval 4 min na Skalku a 5 min na Smíchov mi připadá nelogický, navíc subjektivně je směr na Háje/Smíchov vytíženější. Před změnami v roce 2012 bylo toto na tehdejší lince 271 řešeno nepravidelným intervalem 3-5 minut. 2) Neuvažujete do budoucna také s prodloužením linky 125 k Andělu do terminálu Na Knížecí? Pro zlepšení dostupnosti tamějšího autobusovému terminálu a také příblížení OC Smíchov. 3) Proč musel být na lince 183 prodloužen interval na dvojnásobek? I přes silný provoz na trase bylo toto spojení dobrou a využívanou alternativou k přetíženému metru C, ale nový interval již bude pro tyto účely neatraktivní. Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Kdy lze očekávat v mobilní aplikaci údaj o přesné poloze vozu. Jiná města už to mají. 2) Proč nejsou všechny zastávky na znamení. Je to matoucí a člověk musí být pořád ve střehu, aby se o zastavení vozu přihlásil. O zmatených cizincích nemluvě. 3) Jistě by lepšímu cestování pomohlo, kdyby více zastávek stejného jména bylo nějak dále rozlišeno, například čísly nebo písmeny. Např. Nádraží Braník má zastávky od sebe i několik desítek metrů: u vlakové stanice, autobusová konečná, tramvajová smyčka, autobusová v Modřanské ulici a tramvajová na trase do Modřan. 4) V souvislosti s dotazem č. 3: Mohli byste také v mobilní aplikaci specifikovat místo odjezdu. Například u Nádraží Braník se objeví jen tento název, ale odkud přesně to jede, není na první pohled zřejmé - např. jede 3 ze smyčky nebo z Modřan? Děkuji, hodně zdaru a změny u linek 2, 21 mi velice vyhovují. Ota
OTÁZKA: Zdravím, plánujete nějakou informační kampaň ohledně zastávek na znamení, cestování s koly a kočárky, případně o zobrazování informací o trase spoje (inverze, změny cíle u výjezdů a zátahů), atd. ? Taková kampaň je už několik let pouze slibována a povědomí cestujících o jejich povinnostech se mezitím stále zhoršuje. Čerstvé změny v linkovém vedení se myslím celkem povedly, především kvituji s povděkem znovuobnovení linky 6 a pevně věřím, že se pochopitelně vyskytlé dílčí nedostatky podaří rychle vyřešit. Držím palce, jen tak dál. Jiří Krejčík
OTÁZKA: Dobrý den. Proč nestačilo jen posílit tramvajové spoje a spíš řešit snadnější přestup, kdy jsou přestupové zastávky nesmyslně vzdáleny od sebe viz Spojovací, Ohrada nebo Palmovka? Vlasta
OTÁZKA: omluva - předchozí dotaz (Barrandov) je od Jan Kazda Jan Kazda
OTÁZKA: Proč je tramvajové spojení Barrandova s I.P.Pavlova zajištěno jen ve špičkách pracovních dnů? Požadavky přece byly na celotýdenní spojení. Copak nejde prohodit konečnou jedné z linek 12/20 a 10/16 z Barrandova a Kotlářky/Řep? Nemůžete s tím něco udělat??? - A ještě jednou Barrandov, když už tam společně jedou 12+20: kdesi jsem zachytil informaci, že nově nejde provázat jejich intervaly ve směru Barrandov - proč proboha?? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, stále čekám na tunel bus mezi Andělem a Střešovicemi (ted navíc kvuli zonam by to bylo více žádané spojení) a autobusem mezi metrem B (Jinonice ci Radlická) a Dívčími hrady. Děkuji Jan Krupička
OTÁZKA: Dobrý den, nejdříve chci poděkovat za to, že bude konečně jezdit opět autobus 152 i přes víkend. Jezdíme s manželem každou sobotu za tetičkou do čimického domova seniorů a chodit od autobusu 183 je hrozná štreka. Navíc tetička špatně chodí a od doby co autobus 152 nejezdí je odkázána hlavně na naše auto. Teď bude moci zase jezdit do Kobylis sama. Můj dotaz je, můžete zařídit, aby jezdily autobusy 152 přes víkend takovéty nové nízké? Aby nemuseli staří lidé zápolit se schody. Díky Vám! Kateřina Janková Kateřina Janková
OTÁZKA: Kdy by měla proběhnout integrace Kladenska? Stále platí duben 2016? Z jakého důvodu došlo ke změně trasy linky 353? Další dotaz je sice spíš kosmetický, ale proč se mění číslo linky 386 na neznámou 396 a proč není nová linka 134 označena jako 148, kterou si tu většina cestující pamatuje. Že tu jezdila v 80. letech 134 ví snad jen historik, stejně tak 148 na Větrově. Z jakého důvodu byla posunuta odpolední špička u linky č. 4 do pozdních odpoledních hodin? Myslíte si, že bude na lince 22 stačit v neděli do 9 hodin interval 20 minut? Naopak na lince 9 došlo k posílení brzo ráno, z jakého důvodu? Martin Chour
OTÁZKA: Dobrý den Martine, malá připomínka k Čimicím. Plánuje se nějaká úprava zastávek v oblasti Okořské? Zavedením linky 145 v SONE v intervalu 30 minut rapidně zhorší dopravní obslužnost dané oblasti i když "tabulkově" to určitě vychází... 152 staví především směrem DC hodně neštastně a rapidně naroste docházková vzdálenost z velké oblasti. Popř. proč 152 nejede přes Přívorskou a 145 přes Podhájská pole? Kapacitní problémy na 177 jsou spíš způsobené její nepravidelností než nedostatečnou kapacitou... Viz pravidelně rozkopaná ulce Pod Táborem a nebo silnější provozem IAD. Trochu i k tramvajím. Co Vás vede k rozšiřování sol do tramvajové dopravy? Přitom solo vozy tvoří víc problémů než užitku. Např. linka 15, která předjede na Hlavním nádraží linku 9 vybere celou Seifertovu... O víkendu stejný problém bude mít i linka 5, která se dostane před 9... Ano teoreticky to funguje a sola jedou až po "dlouhých" soupravách, ale stačí více cestujících, špatně SSZ a už je solo vepředu. Děkuji Roman Poláček
OTÁZKA: Mám otázku k lince 363. Plánujete výhledově její posílení v pražském úseku? Přecejen je dost často velice výrazně přeplňována díky nové zástavbě Kateřinek a Újezdu. Navíc pro cestující je značně nepohodlné odbavování předními dveřmi s předkládáním dokladu, často kvůli tomu vznikají zbytečná zpoždění. Děkuji za odpověď Jakub Platil
OTÁZKA: Dobrý den Martine, Jak to bude dále s linkou č. 114, neplánuje se její zrušení? Částečně byla nyní nahrazena linkou 203 a dle schématu by sem měla vést Novodvorskou ulicí i linka č. 117. Pakliže se sem ona linka přivede, bude zrušena? Osobně si myslím, že je zbytečná. K tramvajím - vedení sólo linek 2 a 21 se ukázalo v prvních dnech v Modřanech velkou chybou. Pakliže se zpozdí 17 či 3, jede pouze sólo vůz a do toho se ty cestující mačkají. Budete se tím zabývat? Dále přetrvávají problémy s narvanou 10 a 16 a především velmi narvanou 7 mezi Palackého náměstí a Nuslemi, je možné to nějak pořešit? PS: Jinak díky tomu, že jezdí 11 celotýdenně až na Spojovací můj táta přesednul s taxi na tramvaj. :D (y) děkuji Martin Chour
OTÁZKA: Dobrý den Martine, zajímalo by mě, zda se od října konečně hne s večerními a víkendovými polohami na lince 135, které jsou naprosto katastrofální, jednou jsme to již na Ropidu probírali. Na maily mi však zatím nepřišla žádná odpověď. Mimo této věci bych rád znal důvod zdvojnásobení intervalu l. 138 mezi Záběhlicemi a Spořilovem v mimošpičkovém období. Tak atraktivní spojení a Ropid mu vrazí "kudlu do zad" v podobě dosti nepoužitelných intervalů. Plánuje se do budoucna zpětné posílení na původní parametry? Bohužel ohledně nového LV je docela problém, že každá MČ si "hraje na svém písečku" a navrhuje různé nesmyslné linky po svém území a na meziobvodová spojení příliš nedbá. Jaký je na tuto problematiku Váš názor? Za odpovědi děkuji. Jakub Platil
OTÁZKA: Dobrý den, budete se zabývat i noční dopravou ? U nočních tramvají vidím problém, že i s 20 minutami některé linky nepostačují o víkendu. Nešlo by udělat interval 15 minut do 2 hodin bez přestupů v Lazarské (došlo by zároveň k rychlejšímu cestování, což přestupy někdy zabijí) a poté 30 minut klasicky jako přes týden. Na spoustě místech je těch 20 minut zbytečných (Modřany, Pankrác, Petřiny) Díky a hezký den, odvádíte zatím dobrou práci ! řidič tramvaje
OTÁZKA: 14 Patří na Barrandov. Zajišťovala přímé spojení Barrandova a Masarykova nádraží, teď už pouze s přestupem, proč ? Přitom to byla jedna z nejvytíženějších linek v Praze. 14 patří na Barrandov !! Jevec
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, jestli plánujete nějaké změny v nočním spojení na sídliště Zličín. Aktuálně tam jezdí pouze dva noční spoje ze sídliště Řepy, což je vzhledem k velkému rozvoji této městské části zcela nevyhovující. Děkuji za odpověď. David Labaš
OTÁZKA: Dobrý den Martine, jak se stavíte k plánované trase metra D, která míjí důležité cíle a zdroje cestujících, jimž by mohla pomoci (Brumlovka, vršovické nádraží, velká sídliště v Modřanech, na Lhotce, kolem Novodvorské, IKEM se sousedícími sídlišti a místo toho je plánováno přes jednak již dobře obsloužené oblasti (Pankrác, Olbrachtova, Nám. Bří Synků), ale i zcela nepochopitelně krčské nádraží, o jehož potenciálu vypovídá nízké využití tamní zastávky na znamení? V souladu se zhoršováním spojení při každých změnách (2012, 2013 a bohužel i 2016) se hodně obávám nesmyslného a násilného ukončení přes Kačerov jezdících linek u krčské nemocnice. To nestačí každodenní kolony u krčské nemocnice až pod Kačerov? Nenalhávejme si, že se jedná jen o provoz mimopražských, když od Lhotky je provoz prakticky stejný a ještě se část na Zálesí přelévá do Štúrovy/Sulické). Petr
OTÁZKA: Dobrý den Martine, už od roku 2012 voláme po nápravě prudkého zhoršení nejen časové dostupnosti metra, ale i intervalům kvůli krajně nevhodnému řešení Hodkoviček po zrušení linek 170 a 203 na sídlišti Vavřenova (třináctipatrové věžáky, škola), soustavnému omezování a likvidaci l. 121 a trasování l. 106 (lesíkem a vilkami místo sídlištěm) atd. S novým vedením jsme viděli naději na zlepšení, bohužel plánované změny od 15.10 jsou ještě mnohem horší. Boj s radnicí Prahy 4 a jejími často nesmyslnými požadavky byl asi těžký, ale proč jste dopustili další zhoršení v podobě polookružního ukončení l. 121, kde ani nebude stejná nástupní a konečná zastávka? Kdo proboha takový nesmysl vymyslel? Dále proč není možné aspoň ve špičce PD vrátit přímé spojení jižní části Prahy 4 s komplexem na Brumlovce přes Kačerov a zbytečně jsou lidé hnáni na jednu stanici do metra a zbytečně se přeplňují autobusy mezi Brumlovkou a Budějovickou? Ekonomické argumenty při okatém plýtvání třeba ve Dvorcích atd. neberu. Petr
OTÁZKA: Ahoj Martine, jestliže prodloužím 152 až do Vysočan a má-li tato změna současně fungovat jako posílení Bohnic, logicky musím odstřelit nějakou jinou linku v úseku Kobylisy - Vysočanská. Logicky to bude 183. (A logicky musím v úseku Kobylisy - Přívorská - Sídliště Čimice zavést náhradou za ni nějakou novou linku. Novou linku v tomto úseku zavádíte, má mít číslo 145, OK.) Ale proč nemohlo zůstat u toho a museli jste nadto úplně bezdůvodně prohodit koncové úseky linek 183 a 136? Proč do Letňan nemohla uvolněná 183? A nech si od cesty výmluvu, že je to kvůli nevytíženosti na Žernosecké, protože pak bych se musel zeptat, proč 183 do Ďáblic vůbec posíláte. 136 podle ROPIDu má rozšířit místní směrovou nabídku, ale proč za tu cenu, že tu směrovou nabídku seberete na Střížkově? Druhá otázka: Kolem změn tramvají bylo mnoho rituálních tanců a byly projednány s veřejností. Proč jste takto z veřejností neprojednali i autobusové změny, proč jste je prosadili takhle potichu a přes prázdniny? Pavel Hasenkopf
OTÁZKA: Linka 138 pojede v prodloužené trase Sídliště Skalka - Skalka (A) - Záběhlická škola - Sídliště Spořilov - Kačerov (C) - Nemocnice Krč a pak zde máme novou midibusovou linku 117, 203 proti jejich trasám nic nemám, ale pořád si říkám sídliště Spořilov místo kde žijí starší lidé. Teď jim jezdí k metru s výtahem 135 na Roztyly a 118 na Budějovickou k Thomayerově nemocnici se dostanou, ale Kačerov výtah nemá! Bylo by možné některé linky ukončit na Budějovické a některé na Roztylech? Patrik Eger
OTÁZKA: Cestování přes centrum Smíchov - centrum - Florenc bylo rychlejší tramvají 14 než metrem B včetně počítaného času k fárání do podzemí, tak jste změnou linek udělali opatření ve prospěch metra, protože přestup a čekáním na spoj např.14/5 už značně prodlužuje stejnou cestu. Bravo, jen tak dál a za pár let Praha bude při nejlepším v centru úplně bez tramvají. Lojza
OTÁZKA: Bylo nutné rozbít důležitou barrandovskou páteřní linku č.14 přes Smíchov-Václ.n-Mas.nádr-Florenc-Holešovice ? O víkendech linka č.14 ani nepobírala a to ještě si dovolíte u nově vedené linky č.5 z vnitřního centra na Barrandov prodloužit intervaly? Proč nutíte obecně u tramvají k více přestupům? Proč je 12 nesmyslně ukončena na Výstavišti a nevede až na Palmovku? Z linky č.12 se stal výletní polookružní holešovický vymeták přes Letnou a od Karmelitské k Barrandovu to má být páteřní linkou? Do 27.srpna byly tramvaje vhodnou alternativou k metru B, což jste téměř zazdili. Nově vedená 14, která nevede ani na Smíchov a bude v jižní části jezdit jako vzduchovozič, navíc přes centrum společně s 24. Podobně to bude s 5 od Jindřišské, kde bude dělat nesmyslnou paralelu k devítce. A to vše proto, aby 14 nezůstala Barrandovu. Zdeněk
OTÁZKA: Proč bude zavedena linka 182 Opatov-Barvy a Laky-Poliklinika Prosek? ROPID přiznává, že dosavadní vložené spoje linky 181 Opatov-Barvy a Laky jezdí nevytížené a místo toho, aby je zrušil, zůstanou zachovány pod jiným číslem. Navíc se kvůli nim zruší část spojů linky 183 (prodloužení z Hostivaře na Prosek). Martin Ž.
OTÁZKA: Dobrý den, velmi si vážím vaší práce, kterou děláte, protože je to asi celkem nevděčná práce...Ale chtěl bych se zeptat, jak se stavíte k výstavbě tramvajových tratí? Považujete je v Praze za vhodné, nebo byste je v některých místech třeba zrušil? A pokud ano, jaká nová trať je podle vás nejdůležitější? Děkuji a přeji příjemný den. Jan Jan
OTÁZKA: Dobrý den, bydlíme ve Střešovicích. Jezdíme každý den do práce a to i v So a Ne.Rozhodně se nestotožňujeme s názorem, že tato změna je přínosná. Tramvaj č.2 v Ne jezdí od 07:50/ zastávka Baterie/.Tramvaj č.1 má tak neúnosně dlouhý interval.Kdy bude provedena změna, tak aby byl snížen interval? Tato neděle byla startující a na zastávce stálo cca 10 naštvaných osob. Tramvaj č. 1 byla plná a nebylo prakticky si ani kam sednout.K čemu jsou takové hloupé změny, Vždy jsem myslel, že veřejná doprava by měla sloužit a hlavně vyhovovat lidem. Platí to i nyní?Myslím, že takový typ změn je vážné manažerské pochybení!! Celý grafikon se jeví , jako lajdáctví a šlendrián. Podívejte se podrobně na jízdní řád na Sídliště Petřiny a z Sídliště Petřiny. Děkuji za odpověď. Karel
OTÁZKA: Dobrý den , proč tramvaj č. 22 směrem z centra, ve večerních hodinách, pokud jede dříve, než je v jízdním řádu, čeká v zastávce Vršovické nám. a díky tomu přijíždí na Čechovo nám. až ve chvíli, kdy právě ze zastávky odjíždějí autobusy 124 a 139 směr Kloboučnická? Vladimír Holý
OTÁZKA: Proč jezdí linka 24 až od 6.00,ze zastávky Bohemians opravdu něco chybí,linka 22 po 20minutach takto brzy rano pro lidi co dělaji od 6.00 jetaké terno,přemýšlíte hlavou,nebo čím.Mohu někde zjistit kolik ročně stojí Ropid A VAŠE PLATY? Standa
OTÁZKA: Dne 25. 8. 2016 jsem se seznámil se změnami v autobusové dopravě MHD v oblasti Žernosecké ulice, platnými od 15. října 2016. Zcela zásadně odmítám plánovaný interval na všech linkách, které budou touto ulicí projíždět (102, 166, 183), který má být v mimošpičkovém období 30-40 minut. Takový interval prakticky znemožňuje používání autobusových linek v této oblasti. . Varianta čekání na autobus 30-40 minut je neúnosná, především ve směru Žernosecká, kdy každá linka jede z jiné stanice metra. Je skutečně nutné vždy jezdit do stanice Šimůnkova s dopravní navigací na mobilu v ruce? Poznámka: . - Stanicí Šimůnkova budou projíždět tyto linky: 102........Bohnice - Kobylisy - Sídliště Ďáblice 166........dříve 295 - trasa i intervaly beze změny 183........Vozovna Kobylisy - Prosek - Hostivař Všechny tyto linky budou mít v mimošpičkovém období interval 30 - 40 minut! Miroslav Jílek
OTÁZKA: Plánujete úpravy u nočních tramvají? Přes centrum se mi zdají i po posílení přetížené, v koncových úsecích nabídka příliš převažuje nad poptávkou. Neuvažovali jste o víkendech místo posílení všeho na interval dvacet minut posílit jen širší centrum vloženými spoji na 15 minut? Pokud ano, k čemu jste dospěli? Josef Jůza
OTÁZKA: Dobrý den. Kdy se dozvíme, jaké úpravy budete navrhovat u autobusů v západní části Prahy? Josef Jůza
OTÁZKA: Kde mám vystoupit z metra, pokud pojedu na Šimůnkovu? Autobusy tam plánujete od třech různých stanic metra, ale všude s dlouhým intervalem? Václav Jůza
OTÁZKA: Kdy vrátíte devatenáctku? Nebo něco co by od Černokostelecké pokračovalo od Želivského doprava a dál přes Krejcárek? Honza ze Žižkova
OTÁZKA: Podle návrhu, bude muset být linka 154 (aby byla k něčemu) proložena s linkami 240, 197, 170, 183, 175, 188. Ty jsou často zase proloženy s dalšími linkami, nebo mají přestupy na vlak. Povedlo se vám i přesto nalézt řešení, aby tyto linky mohly být proloženy? Navíc původní linka 154 (před rokem 2012) půlila interval linky 271 za Skalky na Gercenovu, Boloňskou a Sídliště Petrovice, což ta nová nedělá (jede od jiné stanice metra). Dnešní i navrhované linky lidi nutí preferovat již tak přetíženou trasu metra C, odkud je do Petrovic a Horních Měcholup výrazně lepší autobusové spojení. Václav Jůza
OTÁZKA: Dobrý den, chci se Vás zeptat na "integrovanou" dopravu ze Smíchovského nádraží do Radotína. Ve večerních hodinách a přes víkend se stává, že podle jízdního řádu odjíždí přímé vlakové spojení například v 16:25hod, přímý autobus podle jízdního řádu odjíždí v 16:26hod a pak 30 minut nic nejede. Zdá se Vám to optimální a integrované? Nemáte nástroje, jak tyhle důležité detaily jízdních řádů vyladit? Stále řešíte změny tras......přitom optimalizovat byste měli spíše jednodušeji. Děkuji za Vaši odpověď. Klára
OTÁZKA: Dobrý den pane Šubrte, proč nedojde k posílení autobusové linky 232, kde přepravní kapacita v ranní špičce je zcela nedostatečná. Jezdí jen krátké autobusy. Někdy dokonce jen dvoudvéřové. Odpoledne, kdy je špička rozložena na dvojnásobnou dobu, jsou vloženy kloubové autobusy. Ranní špička je cca poloviční a přitom se přepraví stejné množství lidí. .Nejsem necestující starosta, který to vítá. Jsem obyčejný cestující, který to nechápe. Nutno zohlednit i neustále narůstající počet bytových domů kolem trati linky 232, tudíž stále rostoucí počet cestujících. Děkuji předem za odpověď Sadil Sadil
OTÁZKA: Posledni velke zmeny jste zduvodnovali nutnymi usporami, ted ty zmeny zduvodnujete jak? Ze ta posledni se proste nepovedla? Ted budete nejmene rok vyhodnocovat, pak doladovat a Ropid a jeho zamestnanci maji zajistenou existenci na dalsi dva roky. Mimochodem, k cemu se DP chlubi nizkopodlaznimi autobusy, kdyz jeho ridici stoji pul metru od hrany zastavky? Christian Morgenstern
OTÁZKA: Proč jste se u změn tramvají ptali veřejnosti, a u autobusů nikoli? Václav Jůza
OTÁZKA: Dobrý den, nejprve pochvala. Nové trasy super, až na Holešovice, to snad časem doadíte. Jinak chválím Seifertku Vysočany atd.. A te'd k dotaz. Kdy posílíte 207 i mimo špičku? A co noční doprava? Tramvaje v sólech v noci jsou velmi přeplněné. hezký den:-) Miloš Žatečka
OTÁZKA: Dobrý den, z jakého důvodu bylo zrušeno přímé spojení z Veletržního Paláce na Letnou? Rostislav Hynek
OTÁZKA: Kterému politikovi, či skupině politiků patří společnost ROPID? Jste zcela zbytečná organizace, jejíž aktivity by mohlo zaštiťovat DPP samo. Osobně to tipuji na Béma, Rittiga, Janouška, nebo Hrdličku.. Arthur Longen
OTÁZKA: Dobrý den! Linka číslo 12 mi zajišťovala přímé spojení mezi stanicí Malostranská a Palmovka. Po změně její trasy jsem žádné přímé tramvajové spojení mezi staicemi Malostranská - Palmovka nenašla. Trasa metrem A a B s přestupy a jezdícími schody je pro mou matku, které je 85 let a chodí o francouzských holích nepřijatelná. /Na stanici metra Malostranská není výtah/. Myslíte se svých změnách i na důchodce a invalidy, kterých je mezi obyvyteli Prahy čím dál více. Projeli jste si navrhované trasy v různých denních dobách, nebo je navrhujete od stolu? Soudě, že po 4 letech měníte to, co fungovalo, tak změny podložené dopravními výzkumy nejsou. Marie Šámalová
OTÁZKA: Přijdeš dneska za odborníky z ÚDI? :-) ÚDI
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, čím se provinila linka 183, že u ní uvažujete o omezení. Nabízí rychlé spojení Vysočan a Žižkova na Háje. Jarek
OTÁZKA: Kolik lidí zhruba vymýšlení každoročních škatulat s linkami tam a zase zpět zhruba živí? Petra Dvořáková
OTÁZKA: Dobrý den, chci se prosím zeptat, kdy se konečně plánuje inregrace PID v oblasti Slánska v autobusové dopravě? Zda by se měla do PID integrovat pouze linky Slaný - Praha a Slaný-Brandýsek-Praha nebo i v dané oblasti jiné? Do jakého pásma PID by Slaný mělo spadat? Do 5.pásma? PID na železnici zatím končí na Slánsku nesmyslně v Podlešíně, což je vesnice před Slaným. Toto by chtělo také upravit. Děkuji za odpověď Štola Petr
OTÁZKA: Dobrý den, jak se změní tramvajová doprava v oblasti Lužin? Jedeme tam ve středu na Koncert pro park, tak abychom nezabloudili :-) Díky za odpověď, pane Šubrt. Martin Veverka
OTÁZKA: Chybí přímý vztah Holešovice - Libeň - Sídl.Ďáblice. Nešlo by např. l.č.24 (kopii 3 od Kn do Kobyl. ) ukončit na Palmovce a 6 prodlužit z Palmovky do Sídl.Ďáblice , (úsek Kobylisy -Sídl.Ďáblice střídavě 6/17, poloviční interval, půl ukončení 6/17 Kobylisy Děkuji KK Karel Kalivoda
OTÁZKA: ROPID má smysl pro humor. Hlášení ohledně změn v dopravě od 28. 8. upozorňovalo na "trvalé změny" v MHD. Jenom mi tam chybělo datum trvanlivosti. Copak, vy šibalové, plánujete na příští rok? Marie
OTÁZKA: zajimalo by me, kdy se zkvalitni i zeleznicni doprava po Praze, resp. kdy se napr. dockame modernich, nizkopodlaznich, klimatizovnych a tichych vozu? Kraje kolikrat vysoutezi na lokalky nove vlaky a za nizsi ceny, nez jezdi stare vlaky po Praze, viz. napr linka S34 s vozy rady 810, kde se uzavrela smlouva bez souteze na 10let. Diky. Martin
OTÁZKA: Již potřetí měníte přečíslování a trasu původně linky 148, pak 131 a nově 134. Nemáte nic jiného na práci než vymýšlet blbiny? Pro staré lidi to může být a často i je problém! Vaše "kosmetické úpravy" nás stojí nervy a hlavně hodně peněz. Takto si opravdu šetření nepředstavuji. Martina
OTÁZKA: Dobrý den,rád bych se zeptal,v jakém rozsahu bude provozována nová midibusová linka č. 117.....Dojede každý spoj až do Midřan nebo bude přítomen pásmový provoz?Bude ukončení linky řešeno stejně jako nyní u l.157 nebo autobusy dojedou od Pol.Budějovické s cestujícími až do zastávky Čechova čtvrť? Děkuji za odpověď MAREK Marek Sedláček
OTÁZKA: Dobrý den, pane Šubrte, kdy dojde k lepšímu propojení Prahy 13 s oblastí Prahy 6? Po změnách souvisejících s otevřením metra A do Motola je to tragédie. Člověk musí několikrát přestupovat (např. cesta Luka - Kajetánka, dříve vytížený bus 174), navíc autobusy jezdí obvykle "ve vláčku", kdy je pak nutné dlouho čekat na další spoj. Michal
OTÁZKA: Dobrý den, linka 123 bude od nového roku jezdit Na Knížecí, nebo bude opět nesmyslně ukončena v Kavalírce, pokud to přestane dotovat městská část? Děkuji Jana Stehlíková
OTÁZKA: Dobrý den,Chápu,že není možné vyhovět všem,už po minulých změnách jsem dával podnět, ale nebyl vyslyšen.Co mi vadí? Přestalo existovat přímé spojení Prahy2(3) s Braníkem.Dříve tam jezdila linka 16,dnes kopíruje stále linku 10 až na Smíchov,kam je ale spojení skvělé.Dále mi vadí,že taktéž neexistuje přímé spojení Prahy 2(3) s Holešovickou tržnicí, dříve tam přímo jela linka 5,ta zas dnes kopíruje plus minus linku 9.Myslím si,že linek na Štrossmayerovo náměstí z tržnice je až moc(12,25 a 1) a do centra jede jen linka 14.Takže přestupovat a přestupovat.Dříve to bylo pro obyvatele Vinohrad daleko pohodlnější a hlavně rychlejší.Díky. Pavel Bárta
OTÁZKA: Bus 156 slíbilo se zavedení i o víkendu ale pořád nic tak se ptám kdy se dočkáme a chystají se další zastávky na znamení pro tramvaje já jen že teď poslední dobou žádná nepřibyla? Petr Ptáčník
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete taky nějaké změnit ohledně metra? Co třeba nonstop provoz? To by nešlo zařídit? :-) Eva Hladíková
OTÁZKA: Dobrý den, čím dál více nasazujete midibusy, kde je jejich hlavní úspora, když velkou část nákladů tvoří mzda řidiče? Je o tolik nižší pořizovací cena nebo náklady na provoz? Děkuji Honza

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.