Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Dobrý den! Linka číslo 12 mi zajišťovala přímé spojení mezi stanicí Malostranská a Palmovka. Po změně její trasy jsem žádné přímé tramvajové spojení mezi staicemi Malostranská - Palmovka nenašla. Trasa metrem A a B s přestupy a jezdícími schody je pro mou matku, které je 85 let a chodí o francouzských holích nepřijatelná. /Na stanici metra Malostranská není výtah/. Myslíte se svých změnách i na důchodce a invalidy, kterých je mezi obyvyteli Prahy čím dál více. Projeli jste si navrhované trasy v různých denních dobách, nebo je navrhujete od stolu? Soudě, že po 4 letech měníte to, co fungovalo, tak změny podložené dopravními výzkumy nejsou. Marie Šámalová
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, ROPID v prvotních návrzích změn navrhoval vedení linky 12 po trase Malostranská - Čechův most - Strossmayerovo náměstí - Nádraží Holešovice - Palmovka. Posila spojení z Letné na Vltavskou byla zřízena jinou linkou, která se na Ortenově náměstí změnila na linku 6 a pokračovala do centra. Spojení na Palmovku z Malostranské tak zůstalo zachováno. Tento návrh byl podložen řadou průzkumů, kdy trasu linky 12 po nábřeží využívalo o třetinu lidí více než při cestě na Letnou. Na základě tohoto návrhu vznikla rozsáhlá petice občanů okolo Letenského náměstí, kteří nechtěli přijít o spojení z Letné na Smíchov ani Ortenovo náměstí. Tato petice měla odezvu v Usnesení Rady MČ P7, která vzhledem k tomu, že jí nejvíce stížností přicházelo na neposílení spojení z Letné na Vltavskou, požádala o řešení, kdy by linka 12 jela z Letné na Ortenovo náměstí i Smíchov a současně posílila spojení na Vltavskou. Po takové žádosti ale už bohužel nebyl způsob, jak k tomuto požadavku přidat na lince 12 spojení na Palmovku, to už možné není. Výsledná změna tedy byla přijata na podněty obyvatel, kteří se ozvali v jedné konkrétní lokalitě. Proběhlo i setkání s občany jak na MČ P7 tak P6. 31.8.2016 12:05
OTÁZKA: Kterému politikovi, či skupině politiků patří společnost ROPID? Jste zcela zbytečná organizace, jejíž aktivity by mohlo zaštiťovat DPP samo. Osobně to tipuji na Béma, Rittiga, Janouška, nebo Hrdličku.. Arthur Longen
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, DPP nemůže organizovat provoz ostatních dopravců, kteří jemu samotnému konkurují. V každém integrovaném systému je třeba organizátor, který dává dohromady všechny soukromé i veřejné dopravce, kterých třeba v Praze máme již 17. ROPID nepatří nikomu, je to příspěvková organizace hl. m. Prahy jako třeba ZOO, nebo donedávna TSK hl. m. Prahy. ROPID je tu proto, aby za Zastupitelstvem schválený rozpočet na hromadnou dopravu nějak zajistil, aby se odjezdilo co nejvíce spojů. Na území Prahy jezdí denně cca 32 000 spojů MHD, takže věřte že práce má ROPID poměrně hodně. 31.8.2016 12:09
OTÁZKA: Dobrý den, z jakého důvodu bylo zrušeno přímé spojení z Veletržního Paláce na Letnou? Rostislav Hynek
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, podrobné odůvodnění najdete v dokumentu na stránkách ROPIDU u linky 12 https://ropid.cz/wp-content/uploads/2016/08/Oduvodnení_zmen.pdf 31.8.2016 12:23
OTÁZKA: Dobrý den, nejprve pochvala. Nové trasy super, až na Holešovice, to snad časem doadíte. Jinak chválím Seifertku Vysočany atd.. A te'd k dotaz. Kdy posílíte 207 i mimo špičku? A co noční doprava? Tramvaje v sólech v noci jsou velmi přeplněné. hezký den:-) Miloš Žatečka
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, chtěli bychom se zabývat možností kloubových autobusů na lince 207, ale ještě nám dejte nějaký čas. Tím by došlo k posile i v podvečer po špičce, kdy na lince z Nám. Republiky často je větší kapacita potřeba. Noční tramvaje v soupravách se nevejdou do Lazarské, takže i v tomto ohledu je třeba hledat jiné možnosti řešení. Měli bychom se tomu věnovat na jaře příštího roku. 31.8.2016 12:24
OTÁZKA: Proč jste se u změn tramvají ptali veřejnosti, a u autobusů nikoli? Václav Jůza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, u změn tramvají i autobusů jsme oslovili především jednotlivé městské části, a to již v listopadu loňského roku. Z toho vyplynulo cca 45 podnětů ke změnám tramvají a cca 230 podnětů ke změnám autobusů. U tramvají bylo více možností k řešení jednotlivých lokalit, takže jsme využili možnosti se ještě zeptat cestujících na zastávkách. Zadání v autobusové dopravě od městských částí bylo o mnoho konkrétnější a vzhledem k tomu, že naším zadáním bylo nenavyšovat objem prostředků na provoz, od února jsme se už s jednotlivými městskými částmi snažili vydefinovat ty nejzákladnější připomínky, u nichž jsme mohli garantovat, že se jim budeme věnovat. Městské části své podněty sesbíraly od cestujících, tj. v tomto ohledu jsme využili služeb samospráv. Návrh autobusových změn je tak provázaný, aby finančně vyšel, že bychom byli pokrytečtí, kdybychom cestujícím slibovali úpravy v dalších lokalitách, které za současného objemu prostředků udělat nedokážeme. nyní jsme se soustředili na posily v Čimicích, Chabrech, Ďáblicích, Letňanech, Dolních Počernicích, u Záběhlické školy, u Hornoměcholupské ulice a na Pankráci. 31.8.2016 12:33
OTÁZKA: Posledni velke zmeny jste zduvodnovali nutnymi usporami, ted ty zmeny zduvodnujete jak? Ze ta posledni se proste nepovedla? Ted budete nejmene rok vyhodnocovat, pak doladovat a Ropid a jeho zamestnanci maji zajistenou existenci na dalsi dva roky. Mimochodem, k cemu se DP chlubi nizkopodlaznimi autobusy, kdyz jeho ridici stoji pul metru od hrany zastavky? Christian Morgenstern
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, Praha se velmi rychle vyvíjí a současně vedení hl. m. Prahy spustilo systém zón placeného stání. Takže tramvajové změny vznikly především za účelem posily dopravy v centru, aby dokázala absorbovat další cestující. Změny autobusové souvisí s rostoucí zástavbou v lokalitách Letňan, Záběhlic, Měcholup a z dalších vzájemných souvislostí. Dostáváme týdně řadu podnětů, proč neděláme další změny a úpravy. U autobusů přišlo od městských částí cca 230 podnětů na úpravy, u tramvají bylo vydefinováno 45 podnětů. U autobusů je často problém, že bus se kvůli vozidlům před či za zastávkou k hraně nedostane, ale v řadě zastávek, kde třeba jede bus ve vyhrazeném pruhu, řešíme, aby záliv nahradila přímá nástupní hrana a výstup a nástup třeba vozíku byl tak možný vždy bez problémů. 31.8.2016 12:37
OTÁZKA: Dobrý den pane Šubrte, proč nedojde k posílení autobusové linky 232, kde přepravní kapacita v ranní špičce je zcela nedostatečná. Jezdí jen krátké autobusy. Někdy dokonce jen dvoudvéřové. Odpoledne, kdy je špička rozložena na dvojnásobnou dobu, jsou vloženy kloubové autobusy. Ranní špička je cca poloviční a přitom se přepraví stejné množství lidí. .Nejsem necestující starosta, který to vítá. Jsem obyčejný cestující, který to nechápe. Nutno zohlednit i neustále narůstající počet bytových domů kolem trati linky 232, tudíž stále rostoucí počet cestujících. Děkuji předem za odpověď Sadil Sadil
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, prvním krokem, který jsme s dopravcem projednali je, že se od 15.10. již na lince 232 neobjeví dvoudvéřový autobus a to ani na záložním pořadí. S posílením uvažujeme až v dalším období, na počátku roku 2017 budeme o možnostech podrobně jednat např. se zástupci Křeslic. Zatím jsme omezení schváleným rozpočtem, který musíme dodržet, ale pro příští rok určitou rezervu na posílení budeme chtít mít. 31.8.2016 12:39
OTÁZKA: Dobrý den, chci se Vás zeptat na "integrovanou" dopravu ze Smíchovského nádraží do Radotína. Ve večerních hodinách a přes víkend se stává, že podle jízdního řádu odjíždí přímé vlakové spojení například v 16:25hod, přímý autobus podle jízdního řádu odjíždí v 16:26hod a pak 30 minut nic nejede. Zdá se Vám to optimální a integrované? Nemáte nástroje, jak tyhle důležité detaily jízdních řádů vyladit? Stále řešíte změny tras......přitom optimalizovat byste měli spíše jednodušeji. Děkuji za Vaši odpověď. Klára
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, zde jde o problém v tom, že linky 244 slouží jak pro bezbariérovou dostupnost Radotína tak současně pro návaznost od vlaku v Radotíně do sídliště. Proto "logicky" jede už ze Smíchova s tím vlakem, aby lidé od vlaku pak došli na ten autobus a ten je odvezl do sídliště. Vhodnější linka pro tuto návaznost v oblasti není, ale samozřejmě můžeme požádat zástupce Radotína, zda si nepřejí určitou úpravu ve prospěch prokladu vlak/bus místo návaznosti. 31.8.2016 12:42
OTÁZKA: Podle návrhu, bude muset být linka 154 (aby byla k něčemu) proložena s linkami 240, 197, 170, 183, 175, 188. Ty jsou často zase proloženy s dalšími linkami, nebo mají přestupy na vlak. Povedlo se vám i přesto nalézt řešení, aby tyto linky mohly být proloženy? Navíc původní linka 154 (před rokem 2012) půlila interval linky 271 za Skalky na Gercenovu, Boloňskou a Sídliště Petrovice, což ta nová nedělá (jede od jiné stanice metra). Dnešní i navrhované linky lidi nutí preferovat již tak přetíženou trasu metra C, odkud je do Petrovic a Horních Měcholup výrazně lepší autobusové spojení. Václav Jůza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, linka 154 nám pomohla zejména v Hornoměcholupské ulici vytvořit pravidelnější interval. Tři linky ve směru Háje (154, 175 a 183) se prokládají ve špičkách o dost lépe než by tomu bylo za stavu, kdy bychom chtěli proložit páteřní 183 třeba s prodlouženou linkou 175, to by pak vždy dva spoje jely většinou spolu. Oproti současnému neprokladu linek 240 a 296 ve Starých Petrovicích se i zde v podobě linek 154 a 240 situace zlepšuje. Nová linka 154 posiluje z Petrovic i spojení k metru A na Strašnickou, tj. nabízí i variantu mimo linku metra C. 31.8.2016 12:45
OTÁZKA: Kdy vrátíte devatenáctku? Nebo něco co by od Černokostelecké pokračovalo od Želivského doprava a dál přes Krejcárek? Honza ze Žižkova
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, přečtěte si prosím podrobné odůvodnění v souboru na našich stránkách u linky 19: https://ropid.cz/wp-content/uploads/2016/08/Oduvodnení_zmen.pdf 31.8.2016 12:46
OTÁZKA: Dobrý den. Kdy se dozvíme, jaké úpravy budete navrhovat u autobusů v západní části Prahy? Josef Jůza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V západní části Prahy nebudeme navrhovat žádné úpravy, ty tam proběhly loni na podzim a žádné další kromě možné obsluhy nového areálu Waltrovky neplánujeme. Aktuálně v oblasti vznikla jen zrychlená linka 130 mezi Barrandovem a Zličínem, která výhledově po dobudování zastávky obslouží s linkou 164 sídliště Metropole Zličín. 31.8.2016 12:48
OTÁZKA: Kde mám vystoupit z metra, pokud pojedu na Šimůnkovu? Autobusy tam plánujete od třech různých stanic metra, ale všude s dlouhým intervalem? Václav Jůza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, snažili jsme se obnovit spojení do Kobylis, kde na metru není pásmový provoz. Linka 102 současně zajišťuje spojení Bohnic s poliklinikou Čumpelíkova. Pokud toto spojení bude pro cestující zajímavé, je možné, že na něm bude výhledově interval zkrácen a budou tímto směrem zajíždět všechny spoje linky 102. 31.8.2016 12:50
OTÁZKA: Plánujete úpravy u nočních tramvají? Přes centrum se mi zdají i po posílení přetížené, v koncových úsecích nabídka příliš převažuje nad poptávkou. Neuvažovali jste o víkendech místo posílení všeho na interval dvacet minut posílit jen širší centrum vloženými spoji na 15 minut? Pokud ano, k čemu jste dospěli? Josef Jůza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Tyto změny budeme řešit na jaře příštího roku. Vložené spoje a interval 15 minut zvažujeme, ale již se dostáváme do situace, kdy se v takový okamžik překrývají rozjezdy v Lazarské, některé spoje přijíždějí při rozjezdech po 7,5 minutě ještě do předchozího rozjezdu. Když rozjezdy o víkendech zrušíme, tak zase vzniknou různé polohy spojů na odjezdu v týdnu a o víkendu. Dejte nám prosím ještě čas, abychom našli vhodné řešení. 31.8.2016 12:52
OTÁZKA: Dne 25. 8. 2016 jsem se seznámil se změnami v autobusové dopravě MHD v oblasti Žernosecké ulice, platnými od 15. října 2016. Zcela zásadně odmítám plánovaný interval na všech linkách, které budou touto ulicí projíždět (102, 166, 183), který má být v mimošpičkovém období 30-40 minut. Takový interval prakticky znemožňuje používání autobusových linek v této oblasti. . Varianta čekání na autobus 30-40 minut je neúnosná, především ve směru Žernosecká, kdy každá linka jede z jiné stanice metra. Je skutečně nutné vždy jezdit do stanice Šimůnkova s dopravní navigací na mobilu v ruce? Poznámka: . - Stanicí Šimůnkova budou projíždět tyto linky: 102........Bohnice - Kobylisy - Sídliště Ďáblice 166........dříve 295 - trasa i intervaly beze změny 183........Vozovna Kobylisy - Prosek - Hostivař Všechny tyto linky budou mít v mimošpičkovém období interval 30 - 40 minut! Miroslav Jílek
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, snažili jsme se obnovit spojení do Kobylis, kde na metru není pásmový provoz. Linka 102 současně zajišťuje spojení Bohnic s poliklinikou Čumpelíkova. Pokud toto spojení bude pro cestující zajímavé, je možné, že na něm bude výhledově interval zkrácen a budou tímto směrem zajíždět všechny spoje linky 102. 31.8.2016 12:53
OTÁZKA: Proč jezdí linka 24 až od 6.00,ze zastávky Bohemians opravdu něco chybí,linka 22 po 20minutach takto brzy rano pro lidi co dělaji od 6.00 jetaké terno,přemýšlíte hlavou,nebo čím.Mohu někde zjistit kolik ročně stojí Ropid A VAŠE PLATY? Standa
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, v zastávce Bohemians před šestou hodinou ráno, večer i o víkendech jede nově také linka 6, která zajišťuje spojení ve směru I. P. Pavlova, Karlovo náměstí, Václavské náměstí, Masarykovo nádraží, Náměstí Republiky, Strossmayerovo náměstí a Holešovice, tedy po trase linky 24 a současně směrem na I. P. Pavlova. Určitě se to někde zjistit dá. Rozpočet Ropidu je okolo 100 milionů Kč ročně, v tom je ale třetina peněz na zařizování služeb odvozu pro zdravotně postižené. Platy jsou zde jako v každé městské organizaci, vysokoškoláci tu mají bohužel okolo 24 000 hrubého... 31.8.2016 13:02

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.