Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Dobrý den Martine, Jak to bude dále s linkou č. 114, neplánuje se její zrušení? Částečně byla nyní nahrazena linkou 203 a dle schématu by sem měla vést Novodvorskou ulicí i linka č. 117. Pakliže se sem ona linka přivede, bude zrušena? Osobně si myslím, že je zbytečná. K tramvajím - vedení sólo linek 2 a 21 se ukázalo v prvních dnech v Modřanech velkou chybou. Pakliže se zpozdí 17 či 3, jede pouze sólo vůz a do toho se ty cestující mačkají. Budete se tím zabývat? Dále přetrvávají problémy s narvanou 10 a 16 a především velmi narvanou 7 mezi Palackého náměstí a Nuslemi, je možné to nějak pořešit? PS: Jinak díky tomu, že jezdí 11 celotýdenně až na Spojovací můj táta přesednul s taxi na tramvaj. :D (y) děkuji Martin Chour
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zrušení 114 se zatím neplánuje. Jelikož se bude rekonstruovat ulice Jalodvorská, souběh nových linek 117 a 203 se ještě zkrátil, proto nelze 114 zrušit. Na provoz linky 21 zatím máme převažující kladné podněty. Samozřejmě jakékoli sólo je v síti problém a rádi bychom se jich zbavili, ale vzhledem k nákladům, které jsou na soupravu dvojnásobné, bychom dnes řešení sól dovedli spíše ke zrušení než k posílení takových linek. 7 má problémy především při uzavírání tunelu Mrázovka, tam se chceme zabývat křižovatkou Radlická - Za Ženskými domovy, aby se její pravidelnost zvýšila a tak přetížená nebyla. 31.8.2016 13:52
OTÁZKA: Mám otázku k lince 363. Plánujete výhledově její posílení v pražském úseku? Přecejen je dost často velice výrazně přeplňována díky nové zástavbě Kateřinek a Újezdu. Navíc pro cestující je značně nepohodlné odbavování předními dveřmi s předkládáním dokladu, často kvůli tomu vznikají zbytečná zpoždění. Děkuji za odpověď Jakub Platil
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Posílení příměstských linek závisí na jednání se Středočeským krajem a obcemi za Prahou, které se na spolufinancování spojů podílejí. Pražskou linku v tomto úseku zatím ke zřízení neplánujeme. 31.8.2016 13:54
OTÁZKA: Dobrý den Martine, malá připomínka k Čimicím. Plánuje se nějaká úprava zastávek v oblasti Okořské? Zavedením linky 145 v SONE v intervalu 30 minut rapidně zhorší dopravní obslužnost dané oblasti i když "tabulkově" to určitě vychází... 152 staví především směrem DC hodně neštastně a rapidně naroste docházková vzdálenost z velké oblasti. Popř. proč 152 nejede přes Přívorskou a 145 přes Podhájská pole? Kapacitní problémy na 177 jsou spíš způsobené její nepravidelností než nedostatečnou kapacitou... Viz pravidelně rozkopaná ulce Pod Táborem a nebo silnější provozem IAD. Trochu i k tramvajím. Co Vás vede k rozšiřování sol do tramvajové dopravy? Přitom solo vozy tvoří víc problémů než užitku. Např. linka 15, která předjede na Hlavním nádraží linku 9 vybere celou Seifertovu... O víkendu stejný problém bude mít i linka 5, která se dostane před 9... Ano teoreticky to funguje a sola jedou až po "dlouhých" soupravách, ale stačí více cestujících, špatně SSZ a už je solo vepředu. Děkuji Roman Poláček
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, o víkendu pojede v polovině intervalu linky 145 nově autobus 152 na Řepínské. Snažili jsme se vyhovět oběma skupinám obyvatel a na obou zastávkách o víkendu nedokážeme zajistit interval 15 minuto víkendu. Dnes je 15 minut na jedné a žádný autobus na druhé. 152 jako kloubová má problém s průjezdem u zastávky Za čimickým hájem. Sóla u tramvají viz předchozí odpověď. Umožňují zavést linky, které by jinak nejely vůbec. Kéž by sóla nebyla, ale mnohdy pomáhají zahustit intervaly i nabídnout nová spojení. 31.8.2016 13:58
OTÁZKA: Kdy by měla proběhnout integrace Kladenska? Stále platí duben 2016? Z jakého důvodu došlo ke změně trasy linky 353? Další dotaz je sice spíš kosmetický, ale proč se mění číslo linky 386 na neznámou 396 a proč není nová linka 134 označena jako 148, kterou si tu většina cestující pamatuje. Že tu jezdila v 80. letech 134 ví snad jen historik, stejně tak 148 na Větrově. Z jakého důvodu byla posunuta odpolední špička u linky č. 4 do pozdních odpoledních hodin? Myslíte si, že bude na lince 22 stačit v neděli do 9 hodin interval 20 minut? Naopak na lince 9 došlo k posílení brzo ráno, z jakého důvodu? Martin Chour
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Integrace Kladenska je naplánována na 1.7.2017. K odkladu došlo proto, že namísto integrace jen busů Praha-Kladno byla ještě do procesu zahrnuta i integrace MHD Kladno a vazby na Slaný. Linka 386 se na 396 mění v souvislosti se smluvními pravidly vztaženými k dopravci. Někdy změna trasy nutně musí vést i ke změně čísla, neboť nějaké číslo je vázáno na nějakou trasu smluvně apod. 134 a 148 jsem již odpovídal výše, 4 by měla později lépe fungovat pro odjezd směr Barrandov. Na začátku špičky na Vinohradech by měla 22 částečně pomoci nová linka 6, která do Vršovic jede přes Otakarovu, tak 4 nabíhá naopak trošku později. Na linkách 9 a 22 je složité řešit proklady při intervalu 20 minut, protože při intervalu 20 minut na jiných linkách kromě brzkého rána už mají obvykle 10 minut. A s touto hodnotou zapadají do prokladů, s 20 minutami už ne. Tato období budeme sledovat a 22 bychom rádi ještě ráno postupně posílili. 31.8.2016 14:03
OTÁZKA: Dobrý den, nejdříve chci poděkovat za to, že bude konečně jezdit opět autobus 152 i přes víkend. Jezdíme s manželem každou sobotu za tetičkou do čimického domova seniorů a chodit od autobusu 183 je hrozná štreka. Navíc tetička špatně chodí a od doby co autobus 152 nejezdí je odkázána hlavně na naše auto. Teď bude moci zase jezdit do Kobylis sama. Můj dotaz je, můžete zařídit, aby jezdily autobusy 152 přes víkend takovéty nové nízké? Aby nemuseli staří lidé zápolit se schody. Díky Vám! Kateřina Janková Kateřina Janková
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, už více než 80 % autobusů DPP je nízkopodlažních, tj. i na lince 152 určitě budou. Hezký den. 31.8.2016 14:04
OTÁZKA: Dobrý den, stále čekám na tunel bus mezi Andělem a Střešovicemi (ted navíc kvuli zonam by to bylo více žádané spojení) a autobusem mezi metrem B (Jinonice ci Radlická) a Dívčími hrady. Děkuji Jan Krupička
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zatím prosím vydržte, MČ Praha 6 teď řeší výluku Korunovační a naopak omezení busů na Vítězném náměstí, takže obecně nemáme, kam s tím autobusem z tunelů pokračovat. Dejvická je logický cíl, ale celý problém je složitější. 31.8.2016 14:05
OTÁZKA: Proč je tramvajové spojení Barrandova s I.P.Pavlova zajištěno jen ve špičkách pracovních dnů? Požadavky přece byly na celotýdenní spojení. Copak nejde prohodit konečnou jedné z linek 12/20 a 10/16 z Barrandova a Kotlářky/Řep? Nemůžete s tím něco udělat??? - A ještě jednou Barrandov, když už tam společně jedou 12+20: kdesi jsem zachytil informaci, že nově nejde provázat jejich intervaly ve směru Barrandov - proč proboha?? anonym
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V původních návrzích z dubna jsme toto spojení navrhli celotýdenně buď náhradou za linku 14 nebo za linku 20. Na Barrandov měla jet linka 16. Městská část P5 po řadě podnětů občanů tyto návrhy odmítla a proto jsme se snažili vyhovět cestujícím spojením linkou 4 alespoň ve špičkách. Intervaly linek 12 a 20 jsou provázány dobře a problém zde není. 31.8.2016 14:08
OTÁZKA: omluva - předchozí dotaz (Barrandov) je od Jan Kazda Jan Kazda
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Omluva přijata. Hezký den a snad Vám bude užitečná i ta linka 4. 31.8.2016 14:08
OTÁZKA: Dobrý den. Proč nestačilo jen posílit tramvajové spoje a spíš řešit snadnější přestup, kdy jsou přestupové zastávky nesmyslně vzdáleny od sebe viz Spojovací, Ohrada nebo Palmovka? Vlasta
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Posila spojů je vzhledem k provázanosti intervalů složitá. Pokud bychom třeba posílili spoje linek 1 a 25 ve špičkách na 6 minut interval, vzhledem k návaznostem na ostatní linky musí takto jezdit tramvaje v celé Praze a náklady vyletí o několik stovek milionů nahoru, přičemž posílíme i místa, kde to není potřeba. Proto byly úpravy složitější. Zrovna v lokalitách, které uvádíte, moc možností řešení na zkrácení přestupů není, snad jen na Palmovce. Kolegové z oblasti koncepce se snaží ve spolupráci s dalšími městskými investory dbát i na tyto věci. 31.8.2016 14:11
OTÁZKA: Zdravím, plánujete nějakou informační kampaň ohledně zastávek na znamení, cestování s koly a kočárky, případně o zobrazování informací o trase spoje (inverze, změny cíle u výjezdů a zátahů), atd. ? Taková kampaň je už několik let pouze slibována a povědomí cestujících o jejich povinnostech se mezitím stále zhoršuje. Čerstvé změny v linkovém vedení se myslím celkem povedly, především kvituji s povděkem znovuobnovení linky 6 a pevně věřím, že se pochopitelně vyskytlé dílčí nedostatky podaří rychle vyřešit. Držím palce, jen tak dál. Jiří Krejčík
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, až se situace po změnách stabilizuje a doladíme některé přestupní vazby, tak se určitě těmto věcem věnovat chceme. Určitě jsou důležité nejen pro cestující, ale zlepší výkon práce řidičům, také přispějí k větší bezpečnosti. Díky. Hezký den. 31.8.2016 14:13
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Kdy lze očekávat v mobilní aplikaci údaj o přesné poloze vozu. Jiná města už to mají. 2) Proč nejsou všechny zastávky na znamení. Je to matoucí a člověk musí být pořád ve střehu, aby se o zastavení vozu přihlásil. O zmatených cizincích nemluvě. 3) Jistě by lepšímu cestování pomohlo, kdyby více zastávek stejného jména bylo nějak dále rozlišeno, například čísly nebo písmeny. Např. Nádraží Braník má zastávky od sebe i několik desítek metrů: u vlakové stanice, autobusová konečná, tramvajová smyčka, autobusová v Modřanské ulici a tramvajová na trase do Modřan. 4) V souvislosti s dotazem č. 3: Mohli byste také v mobilní aplikaci specifikovat místo odjezdu. Například u Nádraží Braník se objeví jen tento název, ale odkud přesně to jede, není na první pohled zřejmé - např. jede 3 ze smyčky nebo z Modřan? Děkuji, hodně zdaru a změny u linek 2, 21 mi velice vyhovují. Ota
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, 1) DPP pracuje na tom, aby mohl svá data uvolnit k takovému použití. Jsou tam určité problémy ve smluvních vztazích mezi firmou, co data pro DPP sbírá, takže se hledá řešení. 2) U autobusů se režim vůz zastaví, když na zastávce někdo stojí, případně tam stojí jiný bus, plánuje na všechny zastávky. Uvnitř bude třeba stisknout tlačítko. Ale je třeba zlepšit podobu a jednotnost tlačítek, abychom k tomu dospěli. U tramvají je také tlačítkový problém k řešení, ale tam asi moc zastávek na znamení už přibývat nebude. 3) Zkusíme se tomuto tématu věnovat a pokud se podaří, pak to začlenit i do mobilních aplikací. 31.8.2016 14:16
OTÁZKA: Dobrý den, 1) neplánujete úpravu intervalu linky 125 hlavně v ranním období? Ráno ve směru na Háje jsou autobusy v Petrovicích díky špatnému prokladu s linkou 240 velmi plné. Myslím, že by aspoň stačilo sjednotit interval v obou směrech na 4 minuty, současný nejednotný interval 4 min na Skalku a 5 min na Smíchov mi připadá nelogický, navíc subjektivně je směr na Háje/Smíchov vytíženější. Před změnami v roce 2012 bylo toto na tehdejší lince 271 řešeno nepravidelným intervalem 3-5 minut. 2) Neuvažujete do budoucna také s prodloužením linky 125 k Andělu do terminálu Na Knížecí? Pro zlepšení dostupnosti tamějšího autobusovému terminálu a také příblížení OC Smíchov. 3) Proč musel být na lince 183 prodloužen interval na dvojnásobek? I přes silný provoz na trase bylo toto spojení dobrou a využívanou alternativou k přetíženému metru C, ale nový interval již bude pro tyto účely neatraktivní. Tomáš
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, 1) Zatím na takové posílení nemáme prostředky, ale u linky 125 v budoucnu k posílení asi ještě dojde. 2) Prodloužení linky busu podél 4 linek tramvaje a metra bohužel v takovém intervalu nedokážeme. Snažili jsme se spojení P4, P5 a P12 posílit alespoň novou linkou 21. 3) Linka 183 je ve všech svých úsecích doplněna o další linky, od Hájů po Nádraží Hostivař o linku 154, od Nádraží Hostivař po Střížkov ve špičkách o linku 182 a od Vysočanské do Čimic linku 183 nahradí linka 152. V těchto kratších úsecích jezdí 85 % lidí využívajících linku 183, tj. v tomto ohledu měla přednost větší pravidelnost těch kratších spojení. 31.8.2016 14:21
OTÁZKA: Zdravím Vás, pane Šubrte. Měl bych dotaz stran linky 21. Nestálo by za to ji prodloužit na Sídliště Řepy výměnou za špičkový cancour 16, která by pak celodenně končila na Kotlářce? Aspoň by tím odpadlo pásmování, navíc v létě beztak končí veškerá 16 na Kotlářce. (vím sic, že je to o vůz méně) Jiří
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, toto jsme zvažovali, ale v ranní špičce bychom se pak obávali přetížení spojů linky 10 ve vazbě na I. P. Pavlova. U Anděla sice hodně lidí vystupuje, ale směr IPP by z Řep měl najednou ráno interval 8 minut místo 4 minut. MČ Řepy by asi nesouhlasila s tím kapacitním omezením a 21 u Bertramky by byla asi přecpaná. 31.8.2016 14:24
OTÁZKA: Sídliště Krč - zastávka Zálesí - nestaví tu 150 ani 157, zato staví v málo osídlených oblastech! Proč nám nedopřejete i další spoje směrem na Modřany? Linka 139 jezdí přeplněná a výše jmenované jsou poloprázdné. Proč v té samé zastávce pro linku 121 není přístřešek a lavička? Taky tam nastupuje hodně lidí. rozara
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Linky 150 a 157 jsou dimenzovány pro kapacitu odvozu lidí z Modřan a na Novodvorské už bývají přeplněné. Nyní zkušebně zavádíme zastavování na Novodvorské. Pokud to obě linky zvládnou, zvážíme i zastavování na Zálesí. 31.8.2016 14:26
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, uvažujete o zavedení nočních autobusů na Zličín? Jitka Volfová
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ano, v nějaké formě zvažujeme posilu ze Zličína směrem k tramvajím, ale prosím ještě vydržte. 31.8.2016 14:26

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.