Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Dobrý den pane náměstku, syn od doby změn v jízdním řádu neustále okupuje naše PC a žádá si pustit "javaj" na youtube! Nejsou mu ani 2 roky a takhle zblbnul. Dá se predikovat jeho další vývoj např. na Vašem příkladu? Tomáš z chodci proti sobě
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, dá, je to beznadějnej případ, bohužel neléčitelnej. Ale může mu být útěchou, že nelze připravit v MHD žádné změny dokonale, takže bude mít na řešení složitých úloh spoustu příležitostí i v budoucnu. Každý chceme jet jiným směrem v jiný čas a vyřešit tento rébus je často nadlidský úkol. 31.8.2016 14:30
OTÁZKA: Dobrý den, budou se nějak řešit neustálé a něčím nenahrazované výpadky autobusů Arriva? Je za ně nějak Arriva pokutována? Jaromír Kaplan
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, k říjnovým změnám máme připraveno snížení objemu výkonů pro tohoto dopravce o 7 autobusů a řidičů v pracovní dny a 4 o víkendu, současně bude jako první linka nově soutěžena linka 220. Situace nás velmi mrzí a kromě pokut (dle sazebníků i mimořádných), které dopravce dostává, už bylo nutné v rámci možností smlouvy dojednat určité snížení výkonů. 31.8.2016 14:32
OTÁZKA: Moje otázka je spíš jen názor. Populace stárne a ne všichni starší lidé mají chytrý telefon, nebo internet. Jízdní řád se nedá přečíst jinak než s brýlemi, které nejsou vždy po ruce . Ne všichni řidiči tramvají jsou ochotni vystrčit hlavu z kukaně a poradit. To si pak musí takový stařeček zoufat. Ti mladší klidně někam přeběhnou, když je tramvaj vyklopí, kde to nečekali, poradí se s aplikací ( nebo jedou autem), ale co ti staří ? Jak se tak dívám na vaší fotku, vám to určitě potíže dělat nebude. Ale představte si svou babičku, které je přes osmdesát, je jí špatně, jede k lékaři a najednou je všechno jinak. Nerozhodilo by jí to? Když se rozhlédnete po tramvaji, takových starých lidí jezdí poměrně dost. A na zastávce nikde nikdo ze slíbených informátorů, nikde žádné letáky , jízdní řád dostupný jen na internetu.......... Lincová Z.Lincová
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, část změn s nárůstem směrových spojení byla připravována i s ohledem na starší cestující, aby měli v některých směrech méně přestupování. Ke změnám byla připravena hlášení v tramvajích i metru, letáky byly a jsou na infocentrech i v drátěných stojanech ve stanicích metra, celkově se rozdá cca 200 000 letáků. Sám jsem s řadou starších lidí mluvil osobně, neboť většina zaměstnanců Ropidu i DPP byla a ještě bude v ulicích. Na zastávkách byly vylepeny plakáty s konkrétním infem o změnách v oblastech, na každé zastávce visí mapka i textový popis změn, který je velmi velkým písmem. V rámci možností se město velmi snažilo o zajištění infoservisu každé skupině lidí. Samozřejmě ne ke každému se vše dostane, letáky jsme rozdávali i v tramvajích, kolegové z magistrátu procházeli ulicemi apod. 31.8.2016 14:37
OTÁZKA: Dobrý den, nebylo by možné obnovit ekvivalent bývalé autobusové linky 179 spojující Nové Butovice a Divokou Šárku/Ruzyni? Současný stav, kdy je nutné buď přestupovat na nepříjemném Vypichu, nebo využívat "okružní" linky 168 jedoucí nesmyslně dlouhou dobu, rozhodně není vyhovující. Takto dvě gegraficky velmi blízké oblasti, tedy západ Prahy 6 a západ Prahy 5, jsou propojené velice nedostatečně. Bývalá linka 179 byla vždy využívaným a obsazeným spojem. Děkuji Cestující
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, linka 168 vznikla pro spojení nemocničních zařízení a trošku si pro sebe ukradla objem prostředků na původní linku 179. Náhrada původní 179 by zase znamenala zrušení dnešní 168. Vždy musíme pracovat s nějakým koláčem, který se rozděluje na základě priorit městských částí. Vím, že přestup na metro v Motole pro dojezd na Petřiny není ideální, ale třeba spojení na Dědinu z Jihozápadního Města zajišťuje nová linka 142, která zase nezajíždí na Bílou Horu, takže jsou k dispozici trošku jiné možnosti. 31.8.2016 14:40
OTÁZKA: Dobry den pane Subrt, chtel bych se zeptat jak to vypada s nakupem kapacitnich autobusu na letiste? Byl dopravni podnik spokojen se zkousenym Mercedesem Capacity L? Zvazuje se zavedeni wifi pripojeni v autobusech? Diky za odpoved Pavel Kalny
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, vyhodnocení provozu velkokapacitního autobusu vyznělo pozitivně. Ještě je v plánu zapůjčení dvoukloubového autobusu, pak se vše vyhodnotí a z toho vyplyne, co by pro řešení dopravy na letiště z hlediska busů bylo nejvhodnější. Wifi teď z hlavy odpovědět neumím, tuším že DPP při výběrku na nové busy snad wifi plánuje, zkuste se pozeptat tam. Díky. 31.8.2016 14:42
OTÁZKA: Moje otázka se netýká změn, ale provozu metra. Už deset let výrazně klesají ceny energií, zejména elektřiny, která tvoří největší položku, přesto se intervaly jízdy stále prodlužují, až o několik minut. Mohu znát důvod? Bell
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Intervaly na metru se určitě neprodlužují, určitě v posledních dvou letech k jejich prodloužení nedošlo. Rádi bychom naopak intervaly na koncích špiček zejména na lince B trošku zkrátili. 31.8.2016 14:43
OTÁZKA: Dobrý den, Mohu se zeptat jaké jsou plány na Říjen 2016 pro autobusové změny v Letňanech, v Čakovicích a v Miškovicích? Děkuji. Alexander
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, veškeré informace najdete zde: https://ropid.cz/autobusy2016/ 31.8.2016 14:44
OTÁZKA: Jaké změny Ropid s autobusy má v plánu pro zastávku Spojovací? Pavla
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V této oblasti neplánujeme žádné zásadní změny. Ve špičkách pouze přibude nová linka 182, která pojede po velmi obdobné trase jako linka 183. 31.8.2016 14:44
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat, zda je alespon v dlouhodobejsim vyhledu planovano presunuti regionalnich autobusovych linek z pretizeneho Ladvi na temer prazdny terminal v Letnanech? Marek Š.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zatím i na základě přání vnějších obcí a měst není. Problémem jsou stále častější kolony na Kbelské ulici a samozřejmě i následná nutnost zrušit pásmový provoz na lince C metra, což je objem prostředků navíc cca o 70 mil. Kč ročně, který bychom si museli vzít z jiných spojů na povrchu, čímž bychom zhoršili obsluhu dané oblasti. 31.8.2016 14:47
OTÁZKA: Dobrý den, Budou také v Letňanech jezdit autobusy do nové zástavby Děkuji. Alexander
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Pokud myslíte oblast mezi Avií Letňany a železniční tratí, rádi bychom, ale potřebujeme spolupráci investora s výstavbou zastávek a obratišť. Ta je možná až v delším výhledu cca do 5 let, tj. pak bychom tímto směrem rádi nějakou linku vedli. 31.8.2016 14:48
OTÁZKA: Rád bych se Vás zeptal jak se změnami souhlasíte ? Určitě musíte mít všechny trasy proježděné jako obyčejný cestující a sám jste se musel vcítit do člověka kterému se něco nelíbí nebo kde se dá co zlepšit. Myslíte si že bude větší část lidí uspokojena ? (určitě ne všichni) Veteška
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Jelikož je příprava změn velmi složitým ročním maratónem jednání, kde každý musí ustoupit z nějaké své pozice, protože všechny městské části jsou linkami propojené, tak samozřejmě i já mám ve změnách věci, které bych možná navrhl mírně jinak. Přestože se ROPIDu podsouvá, že si vše plánuje sám, naší úlohou je sbírat podněty, argumentovat průzkumy, předkládat návrhy a pak hlavně, vyjednat výsledek. Ten se velmi odlišuje od původní představy, protože hlavním cílem je právě to projednání. Denně jezdím MHD, auto nemám, takže mě často dost trápí, když někde někomu dojde ke zhoršení spojení. Stejně jako to trápí každého projektanta. Není to tak, že na cestující nemyslíme, ale někdy prostě musíme volit tak, že někomu k určitému zhoršení dojde. Musí to však mít i opačný pól, že se jiným, pokud možno více lidem, spojení zlepší. 31.8.2016 14:53
OTÁZKA: Hezký den, už je to delší dobu, co je slibováno zrušení parkovacího pruhu na ulici Jugoslávských Partyzánů a jeho vyhrazení pro autobusy MHD, které zde kvůli přetíženému kulaťáku stojí v zácpách. Je tato varianta stále v plánu? Kdy dojde k realizaci? Pokud ne, připadá v úvahu nějaké náhradní řešení? Např. ukončení některých autobusů na Čínské a ve špičce provozovaná tramvajová linka Podbaba-Špejchar? Předem díky za odpověď. Hynek
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, buspruh byl trošku nyní prodloužen. Ukončení busů na Podbabě má problém v tom, že by všichni lidé z tramvají i busů pak přestupovali do metra z té tramvajové zastávky Vítězné náměstí, tj. na těch přechodech u Vítězného nám., kde je nyní semafor, by bylo 2 až 3x více chodců a ty zastávky by je nepobraly. Nějaké varianty řešení ale stále s městskou částí prověřujeme. 31.8.2016 14:55
OTÁZKA: Dobrý den, žiji kousek od zastávky Pod Jezerkou a musím říct, že již půl roku je doslova peklo se dostat domů. Mám malé dítě a tak je velmi únavné kodrcats se s nákupem a kočárkem skoro kilometr přes staveniště. Chápu, že se to musí opravit, ale např. Plynárenská ulice je zavřená už od samého začátku rekostrukce, a zatím nevidím nějakou změnu. Jaký bude, prosím, další postup. Díky, Jana Jana Malá
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, v ulici U Plynárny dochází i k výměně inženýrských sítí, u Jezerky k technologicky náročné výstavbě nového mostu přes Botič. Tramvaje by na Michelskou měly vyjet na konci listopadu, až na Spořilov v dubnu 2017. Trať na těch opravených sítích se U Plynárny začne stavět až na jaře. Zase se ale celá oblast udělá pořádně a budou zde celotýdenně jezdit dvě tramvajové linky 11 a 14. 31.8.2016 14:57
OTÁZKA: Dobrý den, co by Ropid dělal, kdyby každých několik let neměnil trasy linek MHD? Mnohé ze změn, které jste před 4 lety zavedly, se letošní změnou revokuji. Všechno to působí, že Ropid musí vykonávat nějakou činnost a tak v pravidelném časovém intervalu změní trasování linek MHD stylem "odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil". Co by se stalo, kdyby se Ropid zrušil? Jan Severa
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, i pro nás jsou velké změny noční můrou, protože běžných úkolů v oblasti tarifu, přerozdělování tržeb, zastávkové služby, plánování výluk, jízdních řádů, zřizování přestupních vazeb, kontrol dopravců, průzkumů apod. jsou spousty. Pokud nám ale vy cestující zašlete třeba k tramvajím za jeden měsíc třeba 2 000 připomínek a městské části k autobusům 230 závažných podnětů, tak by bylo asi smutné, kdybychom je hodili do koše. 31.8.2016 15:00
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych několik dotazů ohledně připravovaných změn autobusů. Co se týče změn v dopravě tramvají, tak ačkoli bych nejvíce ocenil váš Vídeňský návrh, tak za současnými změny lze vidět spustu usilovné práce. Zvláště bych chtěl pochválit průzkumy mezi veřejností a následnou diskuzi nad různými návrhy s různými barvami, které byly představeny půl roku dopředu. Co se týče změn v autobusové dopravě, tak zde tuto snahu o komunukaci z veřejností postrádám. Přišlo mi, že jste zveřejnili 25.8. schéma jak to bude za necelé 2 měsíce jezdit. Chtěl bych se tedy zeptat, zda-li jsou tyto změny již definitivní? Dále jsem si nevšiml v návrhu zvýraznění tzv. metrobusů, které bylo nedávno zavedeno. Jesliže metrobusy rušíte, proč? Ještě jeden konkrétní dotaz: Chtěl bych pochválit prodloužení linky 138 k metru C, ale proč má mít večer interval 40 min.? Vím, že není plně využita kapcita midibusu, ale 40 min. mi přijde jako nepoužitelný interval pro městskou linku. Děkuji Václav Olšanský
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, o důvodech odlišné přípravy změn autobusů jsem již psal výše, souvisely s objemem požadavků přímo od městských částí, který jsme ani celý nebyli schopní uspokojit. Metrobusy nerušíme, jen jsme o nich cíleně v dokumentech o změnách nepsali. Linka 138 postupně může mít i kratší interval, zatím jsme se snažili vejít do současného objemu financí. 31.8.2016 15:04

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.