Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značky posílají cyklisty doprostřed kolejí. Je to pro ně bezpečnější

  20:29aktualizováno  20:29
Na Smetanově nábřeží poblíž Karlova mostu v Praze navádí dopravní značka cyklisty doprostřed tramvajového pruhu. Ačkoliv tato novinka vypadá jako dost nebezpečný žert, je to myšleno vážně. Podle odborníků je bezpečnější jet prostředkem než po kraji vozovky.

Značka u Karlova mostu nabádá cyklisty, aby jeli prostředkem tramvajového pruhu. Je to pro ně bezpečnější. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Kromě Smetanova nábřeží mohou řidiči stejnou značkou vidět i v Karmelitské ulici nebo v Lidické.

"Pokud není u krajnice dost místa, aby tam vznikl cyklopruh, je skutečně bezpečnější jet uprostřed tramvajových kolejí. U kraje máte sotva půl metru mezi krajnicí a kolejnicí, může tam sklouzávat kolo, je to nepříjemné a nebezpečné," uvedl Vít Masare ze sdružení Auto*mat.

Jeho slova potvrdil i cyklokoordinátor Technické správy komunikací Petr Introvič. "V Lidické ulici už to nějakou dobu je a problémy to tam nedělá."

Je ale otázka, zda nový systém nebude blokovat dopravu. Je totiž jasné, že cyklista je pomalejší než auta nebo tramvaje. Řidiči si navíc stěžují na to, že pokud si cyklisty nevšimnou včas, mohou ho ohrozit.

Naopak oslovený řidič tramvaje s novinkou problém vůbec nemá. "Nevadí mi to. Potkávám cyklisty v Karmelitské a většinou je to tak, že je doženu někde před zastávkou a tam znovu zastavím," řekl.

Masare změnu brání s tím, že tyto pruhy jsou v místech, kde se přes den tvoří kolony a stejně se tam nedá jet příliš rychle.

"Tam cyklista nikoho nebrzdí. Já však předpokládám, že lidé mají mozek a nepojedou prostředkem kolejí tři kilometry rychlostí pět kilometrů v hodině, pokud za nimi bude kolona tramvají a aut, a uhnou," dodal. Jde tedy spíše o to, aby si řidiči zvykli a s touto variantou počítali.

I dalším cyklistům se nápad zamlouvá. "Já jsem pro, sám takto vlastně porušuji předpisy v Nádražní na Smíchově," říká cyklista Petr Marek.

"Když vidím tramvaj, chvíli počkám, než přejede, a jedu. Tramvajový pás má navíc asfaltový povrch, kdežto ulici tvoří kočičí hlavy, navíc je oddělen úzkým mantinelem, takže mě neohrožují auta," dodává Marek.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Dívky surově napadly spolužačku na ulici, napadená skončila v nemocnici

Dvě sedmnáctileté dívky napadly ve čtvrtek v Praze 9 svoji spolužačku. Děvče tahaly za vlasy, vláčely po zemi a kopaly do břicha. Napadená skončila v nemocnici...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy připravil webovou aplikaci, která...
Kudy k pražským volebním urnám? Dovede vás webová aplikace

V hlavním městě žije podle údajů z roku 2015 1,259 milionů lidí. Z toho plyne i značný počet volebních místností a okrsků. Aplikace, kterou připravil Institut...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.