V ostrém provozu budou radary mezi 56. a 64. kilometrem D1 od prvních sobotních minut.
V průběhu příštího týdne bude měření spuštěno i mezi sedmým a 21. kilometrem. Zatím se tam ověřuje funkčnost techniky. V obou případech jde o úseky, které se opravují a radary tak budou hlídat dodržování rychlosti, která je omezena na 80 km/h.
Následovat by měly i další dva opravované úseky, konkrétně téměř šestikilometrový obchvat Velkého Meziříčí a také nejdelší z modernizovaných částí páteřní dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Přesný termín, odkdy budou radary měřit rychlost i na těchto úsecích, ovšem zatím není jasný.
Ministerstvo nasazení radarů avizovalo už na jaře. Hlavním důvodem je podle úřadu snaha o zvýšení bezpečnosti.
„Není to akce na výběr peněz. Odborné studie potvrdily snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti v měřených úsecích. Jeden neukázněný řidič v případě nehody zdrží tisíce ostatních,“ uvedl v minulých dnech ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).
Radary by měly zvýšit plynulost dopravy a také zajistit bezpečnost pro stavaře. Sloužily už v minulých letech.
Jednotlivé přestupky řeší místně příslušně obecní úřady. Podle údajů Besipu se díky snížila míra překračování rychlosti na modernizovaných úsecích ze třiceti na dvacet procent.
Modernizace D1 je rozdělena do dvaceti úseků, třináct z nich je dokončeno, na pěti se v současnosti pracuje.
Modernizace měla být původně dokončena v příštím roce, nyní je však kvůli zpoždění plánováno ukončení prací až na rok 2021.
VIDEO: Řidiči zkouší přelstít radary. Tyto triky (ne)fungují: