Rekonstrukce má podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) trvat čtyři měsíce.
Opravovat se postupně bude dálnice v obou směrech, tedy jak na Ústí nad Labem, tak na Prahu, zhruba mezi pátým a dvanáctým kilometrem.
„Doprava bude vedena v režimu 2+1/1 provizorní jízdní pruhy,“ uvedlo ve své zprávě ŘSD s tím, že mezi pásy se bude přes střed přejíždět za třetím a dvanáctým kilometrem.
Oprava dálnice je rozdělena do několika etap, během nichž se bude postupně upravovat dopravní omezení. Řidiči musí počítat s komplikacemi, jelikož jde o velmi vytížený úsek.
Dělníci začnou pracovat v pásu ve směru na Ústí nad Labem, včetně exitu u Úžice, opraví několik mostů a oplocení podél pravého jízdního pásu, které v tomto úseku doposud chybí.
Kvůli provádění prací bude nutné uzavřít pomalý jízdní pruh a odstavný pruh na nejprve v jednom jízdním pásu, poté v druhém. Exit devět směrem na Úžice obsluhující pravý jízdní pás se po dobu rekonstrukce uzavře úplně a řidiči budou navedeni na objízdné trasy.
„Budou vyznačeny následující objízdné trasy:
- pro směr Praha – Kralupy nad Vltavou po dálnici D8 na mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) Nová Ves (exit 18) s otočením v MÚK zpět na dálnici D8 a výjezd z dálnice D8 na MÚK Úžice (exit 9)
- pro směr Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem po dálnici D8 na MÚK Zdiby (exit 1) s otočením v MÚK zpět na dálnici D8 směr Ústí nad Labem,“ uvedlo ŘSD.
Omezení kvůli rekonstrukci D8
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz