Léto plné rozkopaných tramvajových tratí. To je letošní situace v hlavním městě. Ještě neskončí jedna výluka a už začíná další.
Pražané jsou rozmrzelí, co chvíli musí na stojanech či na internetu studovat nové spojení, motoristé pak kvůli rekonstrukcím tvrdnou v dlouhých kolonách. Počátkem týdne byla kritická situace třeba v Plzeňské ulici, kde na desítky minut uvázly i autobusy náhradní dopravy, které jezdí místo tramvají.
Pravidelné letní opravy a údržby se tentokrát protáhnou do podzimu. Důvodem intenzivní stavební aktivity jsou nevyčerpané prostředky z evropských fondů.
„V letošním roce máme poslední možnost dočerpat finanční prostředky z Evropské unie v rámci Operačního programu Praha - Konkurenceschopnost, a proto intenzivní stavební ruch bude pokračovat i na podzim,“ vysvětlil technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.
V současné chvíli tak v Praze probíhá celkem pět rozsáhlých oprav či modernizací tramvajových tratí. Ke stávajícím - v Bělehradské, na Petřinách, v Plzeňské a Havlíčkově - od středy přibyl uzavřený úsek mezi Masarykovým nádražím a Štefánikovým mostem.
„Bude vyměněna poslední část kolejového trojúhelníku v křižovatce Na Poříčí - Havlíčkova, půjde o část od náměstí Republiky. Zároveň dojde k celkové opravě tramvajové tratě v Revoluční ulici,“ řekl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Úsek zatím nebude rekonstruován novými technologiemi, pouze opraven ve stávající podobě.
„Příprava rekonstrukce v tomto úseku bude totiž vyžadovat ještě mnoho času, zejména pak bude třeba dořešit problematiku stavby kolektoru v této lokalitě,“ dodal mluvčí.
Kvůli stávající situaci tak v metropoli jezdí po svých pravidelných trasách jen šest z osmnácti pravidelných tramvajových linek (k linkám 7, 12, 17, 22 a 25 se ve středu přidala ještě linka číslo 3). Linky 4 a 14 pak byly dočasně zrušeny, kvůli výlukám jsou navíc zavedeny linky 31 a 39.
Letní opravy tramvajových tratí v PrazeDokončené opravy:
Stávající rekonstrukce a modernizace:
Plánované rekonstrukce:
Zdroj: DPP |