Diskuze

Exbankéř Tůma podpořil nápad zakopat magistrálu u muzea do tunelu

Kandidát TOP 09 na primátora Zdeněk Tůma podpořil na veřejné debatě tunel, kterým by vedla severojižní magistrála za budovou Národního muzea. Proti se postavili všichni jeho oponenti z ostatních politických stran. Nejostřeji pak kandidátka Strany Zelených Petra Kolínská.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
D

Démosthenes

12. 10. 2010 12:50
Až budou okruhy

Až budou hotové vnitřní okruh a hlavně dálniční okruh města, tak bude možné uvažovat o zrušení magistrály. Protože mě neustálé oddalování a zdržování na severu zlobí, tak jsem na Facebooku založil stránku - Chci pražský okruh hotový - http://www.facebook.com/pages/Chci-Prazsky-okruh-hotovy/153843261316707 . Až bude dost členů, tak připravím petici za dostavbu. 

0 0
možnosti
ŠF

stev

27. 9. 2010 10:19
Velká města potřebují úplné obchvaty.

Velká města potřebují úplné obchvaty pro tranzit, a vnitřní městské okruhy pro cílovou dopravu. Tak, aby do města nezajížděla žádná tranzitní doprava. To za prvé. Za druhé, v centrech měst zasmyčkovat dopravu tak, aby vozidla centrem nemohla projíždět vůbec.  Jedině tak bude město schopné vytvářet zdravé prostředí pro lidi.

0 0
možnosti
S

soběslav

26. 9. 2010 19:28
Tunel u Muzea

Tunel u Muzea je stejně nesmyslný jako ostatní dopravní tunely v Praze. Kdyby se tyto peníze investovaly do dálničního okruhu kolem Prahy, byl by už dávno hotový a Severojižní magistrála, jako relikt komunizmu, by se mohla zrušit. Nevím, proč jsou radní v Praze tak zabednění, že se snaží stůj co stůj nasměrovat veškerou tranzitní dopravu do středu Praky. Spíše by měli uvažovat o druhém dálničním okruhu, až bude ten první konečně hotový.

Jenže na to si ještě dlouho počkáme, prorože naši nadměrně placení poslanci usilovali vždy především o svoje pohodlná koryta, kdy rozhodují o našich penězích, ale nenesou absolutně žádnou zodpovědnost. A navíc si sami rozhodují o svých platech a výhodách, takže vlastně žijí v komunizmu, ve svém světě, odtrženi od běžných lidí a nikdo na ně nemůže.

Z tohoto začarovaného kruhu však bohužel nevede žádná cesta. 

0 0
možnosti

Martin Šubrt

26. 9. 2010 10:15
upřesnění

Protože jsem na debatě byl, domnívám se, že titulek je zavádějící. Tůma skutečně řekl, že je to nejsmysluplnější projekt, který k řešení magistrály viděl, ale jak píšou na lidovkách NEŘEKL, že by začal stavět. Navíc naopak ŘEKL, že tunel za Muzeem řeší skutečně pouze místo u Muzea a i tam má toto řešení některá negativa, která si uvědomuje. Takže v souhrnu jeho sdělení bylo o tom (a debata byla o veřejném prostoru), že tunel za Muzeem je něčím, co by pomohlo řešit úpravu veřejného prostoru na Václavském nám. do lidské podoby. Což je rozhodně pravda. Dále z debaty vyplynulo, že tento projekt není prioritou pro příští volební období (tunel, nikoli zlepšení podoby magistrály, to ano).

Jinak tunel samozřejmě má svá negativa, viz. zde: http://subrt.blog.idnes.cz/c/154028/Magistrala-do-tunelu.html  

0 0
možnosti
MF

kenx

26. 9. 2010 8:09
diletant Tůma

Tento člověk mě děsí. Jako kandidát na primátora Prahy už se několikrát projevil jako neodborník na Prahu (odborné slůvko zní diletant). Vrcholem zatím bylo jeho vyjádření ohledně pražského metra v televizním pořadu, kde mu dopředu nikdo nepřipravil odpověď a dozvěděli jsme se tak, že se za posledních 20 let v systému pražského metra nic nezměnilo. Zapomenout na dostavbu linky B na obou koncích, linky C na severu, zásadní rekonstrukce několika stanic ... může podle mě jen diletant. Totéž bohužel zatím prokazuje u silničních staveb. Měl by se držet svého kopyta a na tyto záležitosti vždy přizvat dopravní odborníky. Druhá možnost je, že to konzultoval s někým, kdo se jako odborník tvářil a přitom je to velice kontraverzní postava - František Laudát. Opravdu se bojím, že od problémového Béma se vedení Prahy dostane do rukou někoho, kdo ani pořádně neví, co dělá :(

0 0
možnosti

Martin Šubrt

26. 9. 2010 10:24
Re: diletant Tůma

Musím říct, že mě spíše děsí pan Bém, který metro vlastně vyprojektoval. A prodloužení do Letňan i Motola je taková díra do rozpočtu bez efektu, že budu raději, když město povede manažer než amatérský projektant. A dá konečně Útvaru rozvoje šanci pracovat koncepčně. Jinak s těmi 20 lety se to tak traduje, ale já ten pořad viděl a těch 20 let bylo řečeno v jiné souvislosti. Byť si nevybavuji jaké, určitě by mě to při vašem významu nadzvedlo stejně. Třeba poslední koncepce stavby metra je stará 23 let a chyby typu myčka, Letňany a Motol jsou popravdě skoro, jako by se nepostavilo nic. Poslední částečný, byť ne ideální přínos, bylo Ládví.  

0 0
možnosti
TF

231

26. 9. 2010 1:59
No,

pokud chteji magistralu svest do dvou pruhu pro kazdy smer, tak nemusi delat tunel. Staci jen svest magistralu za Muzeum. Tam ty ctyri pruhy v podstate jsou.

0 0
možnosti
R

Ritratti

26. 9. 2010 0:02
řešení 1. část

Určitě bych nestavěl tunel, tím by se magistrála (červeně) zakonzervovala. Naopak, magistrálu bych zrušil hned, jakmile bude otevřena západní část městského okruhu. A samozřejmě odstranil estakádu (Florenc) a odstranil tak i teoretickou snahu projet Prahu kratší cestou. Část bývalé magistrály by sloužila jako park (mezi Muzeem a Hlavním nádražím), další část jako městský bulvár, osazený stromořadím (Žitná až Nuselský most). Vinohradská by byla s Václavákem propojena pěší zónou se stromořadím, bez tramvají.

0 0
možnosti
R

Ritratti

26. 9. 2010 0:02
řešení 2. část

Nestavěl bych plánované garáže pod Václavským náměstím, znamenaly by více aut a nutné příjezdové cesty do garáží. Vše by přišlo na zlomek ceny tunelu a garáží, zbylá část by se využila na změnu centra - více zeleně, méně aut i tramvají (např. pěší zóna na Národní třídě bez tramvají). Do vnitřní Prahy, ohraničené městským okruhem (případně jen Praha 1), vjezd (ale ne parkování) povolen jen MHD, místním a dopravní obsluze. Pro místní a návštěvníky Prahy by byly v blízkosti městského okruhu vybudovány velkokapacitní garáže s přímým napojením na síť elektrobusů (ty by v centru nahradily tramvaje a autobusy) za rozumný roční poplatek a tím se nahradila parkovací stání v centru a minimalizovala nutnost vjezdu do centra.

0 0
možnosti
MK

NickName

25. 9. 2010 20:25
Magistrála klidnější

No, já bych řekl, že to přinejmenším za diskuzi a hodně dobré zvážení rozhodně stojí. Praha je prostě zařízená tak, že se holt magistrála bude používat navždy. A myslet si, že se tudy zakáže autům jezdit - to je podle mě šílený nápad. A tohle opravdu nevypadá špatně. Něco se bude muset udělat určitě. A zakázat jezdit autům po magistrále? To někdo myslí vážně? A kudy se bude jezdit?

0 0
možnosti
R

Ritratti

26. 9. 2010 0:06
Re: Magistrála klidnější

Kudy jet? Pro ty, co chtějí do centra nebo na druhý konec města, tak západní a případně časem východní částí městského okruhu. Pro ty ostatní, co do Prahy vůbec nejedou, tak dálničním obchvatem (zatím jen jeho západní částí).

0 0
možnosti
RN

rene1879

25. 9. 2010 19:32
Kolik bude stát metr?

Je to opravdu šílený nápad. Takže je potřeba šetřit nebo ne? V Anglii se platí obecní daně. Jsou různě velké podle toho, v jak velkém městě člověk žije. Takže pokud tam někdo přijde s takovám nápadem jako Tůma, musí mu na to dát lidé prachy. U nás utratí 1 Pražák prostřednictvím své radnice 45 tisíc ročně z veřejných peněz, moje obec například vydá na 1 obyvatele jen 5 tisíc. Daně zaplatím stejné, jako ten Pražák se stejným příjmem jako já.  Na tunel ať si Tůma vybere mezi obyvateli Prahy. Každý, včetně nemluvňat dá jen 12 tisíc....Zajímavé, že na nemocných dědcích a babkách pravicoví Pražáci chtějí, ať si co nejvíc platí sami....

0 0
možnosti

Martin Šubrt

26. 9. 2010 10:20
Re: Kolik bude stát metr?

800 metrů dlouhý "podjezd" za Muzeem by kvůli místním podmínkám a tunelům všude okolo a budově Muzea mohl stát až 8 miliard. Tudíž metr je za 10 milionů :-). Jinak podle memoranda mezi Prahou a vládou ČR by tento tunel stavělo a platilo ŘDS, tedy stát, neboť magistrála dosud patří mezi komunikace, které přes město přenášejí zátěž nedokončeného Pražského okruhu a na to stát přispívá. Stát ale tyto peníze nemá a Praha by je něměla ani náhodou...ta už nemá ani na metro D, a skoro ani na provoz MHD. 

0 0
možnosti
DR

David Rektorys

25. 9. 2010 18:01
nazor

ja bych teda chtel slyset argumenty pani Kolinske a pana Breziny, proc si mysli ze je to sileny navrh a jako druhou vec bych chtel znat jejich navrh reseni. Jedna vec je totiz kritizovat, druhe vec je prijit s vlastnim resenim. To, co sem videl na tom 14minutovem videu, co se mi velmi zamlouvalo!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Sparta - Třinec 2:3. Série se vrací do Slezska, domácí stíhací jízdu nedotáhli

9. dubna 2024  18:20,  aktualizováno  22:27

Hokejisté Sparty nevyužili ani druhý mečbol na postup do finále. Po nevydařené úvodní třetině...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zdražit zóny a část peněz rozdělit lidem bez aut. Praha 7 chce parkovací revoluci

10. dubna 2024  12:13

Praha 7 dlouhodobě řeší nedostatek parkovacích míst a naopak neustále se zvyšující počet aut....

Slavia už nyní blízko účasti v Evropské lize. Jaké vyhlídky mají Sparta a Plzeň?

9. dubna 2024  16:22

Šampioni, nebo druzí jako loni. Slávistickým fotbalistům, kteří se poprvé od loňského října probili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po srážce s pracovním strojem zemřel ve Všestudech na Mělnicku cyklista

10. dubna 2024  20:07

Ve Všestudech na Mělnicku ve středu vpodvečer po srážce s pracovním strojem zemřel cyklista....

Slavia si pojistila univerzála Douděru. Podepsal smlouvu do konce června 2028

16. dubna 2024  12:33

Český reprezentant David Douděra prodloužil s fotbalisty Slavie smlouvu. Pětadvacetiletý obránce či...

Hodnoticí komisi stavby metra D někdo vydíral, oznámil DPP. Policie to prověřuje

16. dubna 2024  12:14

Pokus o vydírání členů hodnoticí komise v tendru na stavbu druhého úseku metra D prověřuje na...

Policie navrhla obžalovat tři firmy, které figurují v korupční kauze Dozimetr

16. dubna 2024  11:49

Další tři firmy navrhli policisté obžalovat v souvislosti s kauzou Dozimetr. České televizi (ČT) to...

Clam-Gallasův palác je plný symbolů, rozluštit je pomáhají průvodkyně

16. dubna 2024  10:47

Jedinečnost potvrzují detaily. Platí to i při exkurzi v Clam-Gallasově paláci, barokní...