Diskuze

Nová tramvaj Škoda 15T vyjede v úterý poprvé s cestujícími

Nové tramvaje Škoda 15 T ForCity vyjedou poprvé v úterý 5. října. Pražané se tak konečně dočkají nových nízkopodlažních vozů. Tramvaj vyjede na linku číslo 7. Do konce roku by jich mělo jezdit po Praze padesát.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

.zq.

3. 10. 2010 10:22
snad je to konečně

zase tramvaj, do které se vejdou i lidi. Porsche byl opravdu úlet. Hlavně ve špičce by si ji ty designéři měli vyzkoušet a užít si ten pocit, kdy jeden člověk z prostředka tramvaje chce sám vystoupit na zastávce.

0 0
možnosti

krakra

3. 10. 2010 9:54
OK

Vypadáto že to má stejnou konstrukci podvozku jako tramvaj T3, takže bude ke kolejím trošku šetrnější než tramvaj Porshce.

Dále je otázka zda je opravdu třeba mít nové tramvaje, staré legendární T3 stále jezdí a plně dostačují.

0 0
možnosti

computer

2. 10. 2010 23:06
Aha!

Kmotři na radnici se chtějí před volbami předvést předraženou tramvají. Jsem zvědavý, jestli budou uvnitř volební plakáty s usmívajícími se opičími obličeji jedné nejmenované strany.

0 0
možnosti

sanborn

2. 10. 2010 20:40
dřevo místo polstrování i do dalších tramvají

jeden z mála dobrých napádů na této megadrahé tramvaji,proč ve Vídni jezdí staré udržované stroje a Praha utrácí miliardy za sice stroje bez schodů ,ale uvnitř tak úzké,že by se tím neprotáhl ani přiblbý konstruktér..EU

0 0
možnosti

aferaCASA

3. 10. 2010 7:39
Re: dřevo místo polstrování i do dalších tramvají

Dřevo se bude lámat, nasávat vlhkost a  špínu, to už byly lepší staré socialistické plastové sedačky, které byly téměř nezničitelné.;-)

0 0
možnosti

prof. RSDr. Ignác Pytel, CSc.

2. 10. 2010 20:30
Ať T3 zůstanou!

Patří k Praze, je to součást zdejší kultury.

0 0
možnosti

pseudopravice

2. 10. 2010 12:23
Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

běs .Nicméně Pražákům, kteří do tří dnů všechno zničí a ohavně pospreji to stačí.;-)

0 0
možnosti

;-)

2. 10. 2010 12:30
Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Vandalové jsou ve všech českých městech, a nejde jen o ně. Pomočená sedačka je také chuťovka.

Dřevěné sedačky považuji za celkem  dobrou volbu.

Za zásadní nedostatek považuji opět nepřítomnost KLIMATIZACE. V tramvaji je v létě i 55°C. Takové přepravní podmínky ohrožují na zdraví zejména malé děti a seniory. Cestovat rozpálenou tramvají hodinu znamená dojet do cíle cesty, muset se napít, osprchovat a trochu si oddechnout. Cesta v obleku je vyloženým utrpením a každý kdo jen trochu může jede raději klimatizovaným autem. MHD nemůže bez klimatizace  představovvat konkurenci pro auta.

0 0
možnosti

Jablkon

2. 10. 2010 12:17
přehnaně agresivní obnova

přijde mi, že se to v Praze se snahou za každou cenu obnovit celý vozový park vyloženě přehání. ano, byl dlouhá desetiletí podinvestovaný, ale opravdu teď všude musíme mít dlouhatánské nové vozy? prakticky všechny linky nyní jezdí z jednoho konce města na druhý, v malé části trasy tak jsou plné, ale ve zbylých 2/3 poloprázdné. nešlo by překopáním sítě a rozlišením linek na páteřní a doplňkové výrazně ušetřit nutnou kapacitu a tu navíc zčásti pokrývat rekonstrukcemi starších vozů?

nejen v Budapešti a Lisabonu, ale i v bohaté Vídni jezdí kromě dlouhatánských nových i starší "malokapacitní" tramvaje. pražský stav, kdy takřka na všech linkách jezdí dvouvozové soupravy nebo ještě delší nové tramvaje je asi do značné míry světový unikát...

0 0
možnosti

MKzB

2. 10. 2010 12:56
Re: přehnaně agresivní obnova

Nevím, zda je 14T alias porsche delší jak souprava dvou starých T3, alke jistí je, že nepojme tolik lidí jakou souprava T3, asi 1,7 T.

0 0
možnosti

Rudolf z Deywitz

2. 10. 2010 10:03
Takhle před volbami to vyšlo,

to je ale náhodička ...

0 0
možnosti

Vlastíček

2. 10. 2010 10:13
Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Větší úspěch by byl, kdyby prodali všechny Porsche tramvaje ;-)

0 0
možnosti

MadHawk

2. 10. 2010 8:58
spíš mě jako cestujícího zajímá

jaký to má ventilační systém. Čím novější autobus, tramvaj, tím menší škvírky na větrání v létě. Tento trend jsem nepochopil - v největších pařácích nejde otevřít okýnko, nic. Raději je lepší si počkat na ten nejstarší typ šalin, co jezdí v Brně. U něj jde normálně zasunutím otevřít okno. V létě jsou všechny otevřený a pak se v tom dá chvilku vegetovat. Ty nový stojí za...

0 0
možnosti

danny47

2. 10. 2010 0:16
Rekuperace....

To jako žádný z předchozích typů rekuperaci nemá ..... 8-o  (neuměly to už "eSUčka?)

0 0
možnosti