Diskuze

Ministerstvo chce zrušit bezplatné úseky dálnic. Města se bojí kolapsů

Ministerstvo dopravy chce zpoplatnit poslední dálniční úseky, na nichž dosud řidiči nepotřebovali dálniční známku. Ve Středočeském kraji se to týká čtyř kilometrů dálnice D5 u Berouna a šestikilometrového úseku rychlostní silnice R10 u Mladé Boleslavi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

martin_simek

8. 11. 2010 0:31
Je velky rozdil

- nemit zadny okruh a nemit moznost po nem jet a tudiz ani neplatit

- a mit okruh za penize vsech a mit po nem moznost jet a zaplatit si za nej

> nepredpokladam, ze by to hodne lidi pochopilo.

0 0
možnosti
JL

bk89322

8. 11. 2010 13:02
Re: Je velky rozdil

Ne, je velky rozdil platit za cca 5km okruh stejnou cenu, jako za pouzivani cele dalnicni site.

Osobne bych rad videl ty studie o ztrate prijmu. Kolik z tech lidi, co ted pouziva okruh bez znamky, by si kvuli tomu okruhu tu znamku koupilo, tj. kolik prinese narust emisi ve meste ...

Ja treba znamku mam, ale ne kvuli tomu, ze nekolikrat tydne jedu do prace po nezpoplatnene casti D1. Pokud bych ji nemel a zpoplatnili to, obetoval bych 5-10 minut casu a jezdil skrz mesto ...

0 0
možnosti

martin_simek

8. 11. 2010 0:29
Je ale pravda, ze v MB a BE zije tolik chudych lidi

ze je treba osvobodit od poplatku cely usek D5 vedouci do Prahy a R10 tamtez ;-)

0 0
možnosti
MN

Majkl Najt

8. 11. 2010 12:03
Re: Je ale pravda, ze v MB a BE zije tolik chudych lidi

Tohle neni o chudobe, ale nekdo kdo zije treba u Berouna ve Vrazi a jede na sidliste v Beroune se diky tomu neplacenemu useku vyhne centru, ktere je dokonce i v Beroune casto dost zasekane, ve spicce - ovsem kvuli cca 5km by si znamku nekupoval.

Ja dalnicni znamku mam, ale kdyz musim sjet do mesta, tak je to dost otrava. A po zpoplatneni useku se to jeste zhorsi.

Osobne by me docela zajimalo, jake jsou naklady na udrzbu toho kusu dalnice, zda by se nevyplatilo spis ji nechat financovat mesto. Ale je otazka, jak by to vypadalo ...

0 0
možnosti

martin_simek

8. 11. 2010 0:27
A proc ne ?

Dalnice je dalnice a ma byt ZPOPLATNENA, kazda ! Otazky jsou jen dve:

1. zda je kazda dalnice, treba i ta s omezenim rychlosti na 50 kmh jeste dalnice ?

2. zda ma ridic moznost misto objet po jine silnici ? to by ale mel urcit odbornik na dopravu a ne diskuter iDnes !

>>> P.S. kdybychom nebyli takovi trotlove a schvalili si mytny system zalozeny na staelitech namisto bran, mohli jsme zpoplatnovat dle skutecnosti ...

0 0
možnosti
JH

Queribus

7. 11. 2010 20:37
Tak to je asi tak,

že stát je tady proto, aby pro sebe vydělával peníze a ne jako servis občanům.

Za to, že stát nemá prostředky i když lid kruší horentní daní děkuji ČSSD a hlavně vám, pane Paroubku.

0 0
možnosti
MN

Majkl Najt

8. 11. 2010 12:04
Re: Tak to je asi tak,

R^

0 0
možnosti
MB

mbau

7. 11. 2010 20:26
a co Ostravsko

tam se nikdo neptal a kousek silnice I. třídy mezi Frýdkem Místkem a Ostravou je zpoplatněn ;-D;-D

0 0
možnosti
PL

pfox

7. 11. 2010 21:02
Re: a co Ostravsko

A dálnice prakticky půlí město na dvě části a taky se musí platit.

Nebo nová silnice I. mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

0 0
možnosti
A

a.je.to

7. 11. 2010 19:43
jsem proti

myslím si že by města měla mít neplacené úseky kolem větších měst a myslím si že je tomu tak snad všude ve světě. Nic méně ani nechápu blbce, kteří kvůli jedné tisícovce ročně pro dálniční známku se dálnicím vyhýbají. Snad nikde jinde v Evropě ta dálniční známka ani není levnější. Je neskutečné co všechno si naši držgrešlácký čecháčci dokážou vymyslet za pitomosti a na jakých nesmyslech šetřit....

0 0
možnosti
A

a.je.to

7. 11. 2010 19:49
Re: jsem proti

jen doufám, že ředitelství dálnic nezpoplatní ty dementní úseky dálnic a okruhu, kde je omezení na 50 km/h kvůli údajnému debilnímu omezení hluku ... Tyto zmrzačené a znehdonocené úseky silnic si nezaslouží ani pojmenování dálnice či okruhu, natož nějaké poplatky, jsou bezcenné!

0 0
možnosti
B

budik

7. 11. 2010 17:53
tak ten byl....

povsik rika, ze zmena se dotkne socialne slabych a senioru......tak kdyz maji socialni slabi a seniori na auta, tj. benzin, pojisteni, atd atd. tak proc by nemeli i na znamku?

0 0
možnosti
A

a.je.to

7. 11. 2010 19:45
Re: tak ten byl....

přesně tak! Domnívám se, že ta dálniční známka je nejnižší roční položka za provoz vozidla, až bych řekl v celkovém součtu zanedbatelná ...

0 0
možnosti
MM

medved_cz

7. 11. 2010 17:45
Bezplatné úseky zachovat

ale jen pokud za ně bude město platit komplení údržbu a amortizaci.

0 0
možnosti
ŠF

stev

7. 11. 2010 16:58
Navrhuji, aby lidem v bydlištích do 300 m okolí dálnice ...

... se poplatek za známku rovnou strhával z platu, důchodu nebo sociální dávky. Je dosti pravděpodobné, že dálnici využijí, když vedle ní bydlí, alespoň jednou v roce. ;-D

0 0
možnosti
ŘZŘ

řehoř z řep

7. 11. 2010 17:03
Re: Navrhuji, aby lidem v bydlištích do 300 m okolí dálnice ...

Dobrý vtip. Takže nejen že budou trpět hlukem a smradem dálnice, ale ještě by ji měli sponzorovat. Vskutku geniální, s tím jděte k volbám.

0 0
možnosti
ŠF

stev

7. 11. 2010 16:45
Vybrané peníze by ale měly jít do zdravotnictví.

Nejzávažnější důsledky dálnic, vedených skrz města, působí na zdraví lidí. Průměrný věk obyvatel, bydlících v okolí dálnic, je totiž cca o 4 roky kratší, než je průměr v republic jako celku. Lidé bydlící v okolí dálnic ve městech jsou na sklonku svého života obrovskou zátěží pro zdravotnictví. Jedná se zejména o chronické bronchitidy, rakoviny plic, mozkové příhody a další nemoci získané vlivem hluku, stresu z nespavosti, a prachu.

0 0
možnosti
K-MV

kunta_kinte - multikulti verze

7. 11. 2010 18:23
Re: Vybrané peníze by ale měly jít do zdravotnictví.

Zase ale cim driv clovek umre, tim vic se usetri na duchodech. :-P

0 0
možnosti