- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi jezdilo hodne vlaků a málo aut. Přesto byl skoro na každém přejezdu závorář, který spouštěl a zvedal závory, tedy ten přejezd osobně hlídal.
Dneska, kdy je hodně aut a podstatně méně vlaků, bychom se k tomu mohli vrátit! Máme hromady nezaměstnaných, vše se automatizuje a my si pak stěžujeme na nefunkční zabezpečení.
Takže postavme ke každému přejezdu závoráře, tím bude dána osobní zodpovědnost za každý přejezd, bude komu nadávat a o pár tisíc lidí snížíme nezaměstnanost! Stát to nepřijde tak draho, zejména, když tím zachráníme pár životů i těch sebevrahů, kteří o to vlastně ani nestojí...
Tak takovouhle volovinu jsem ani na diskusi iDnesu dlouho nečetl.
Přejezdy na vedlejších komunikacích, kde následuje křižovatka, by vůbec neměly být uvedeny do provozu, jelikož jsou nebezpečné a nelze je, při striktním dodržení dopravních předpisů, překonat. Je to zodpovědnost provozovatele komunikace, že na takové místo pouští automobily. Existuje přechodné řešení, že se z takové vedlejší komunikace udělá komunikace hlavní tak, by automobily nemusely zastavovat na přejezdu. Ovšem definitivní řešení takového problému může být jen stavební.
Tak ja pred tydnem stala na prejezdu 35 min., kdybych si nezjistila tel. cislo na nadrazi, asi bych tam stala dodnes. Takze se nedivim, ze obcas nekomu rupnou nervy a na prejezd vjede.
Za 99,9% nehod na přejezdech můžou "řidiči", kteří na něj vjedou aniž by brali na vědomí fungující signalizaci, nebo se alespoň rozhlédli.
Víme přece, že jenom rychlost zabjí, jak nás přesvědčují média a policie. Kdyby se jezdilo přes přejezdy pomalu a všudy byly radary, bylo by to v pořádku. Rychlost zabíjí
K té čáslavi - na tom přejezdu to stálo pro chodce vždycky za houby :)
uplne by stacilo , kdyby za A lidi dodrzovali predpisy a zbytecne nehazardovali , za B drahy by mely 100% rucit za funkcnost prejezdu a jen takova uvaha ... jsou opravdu prejezdy , kde ani po zastaveni pred prejezdem neni moc videt jestli vlak jede nebo ne , znam jich nekolik , pomohla by uplne obycejna vec a to je zrcadlo na prejezd . Za normalni situace ridic by videl svitici svetla vlaku a naopak strojvudce by videl svitici auto na prejezdu. Treba by to aspon trochu pomohlo. Jenze na to musim mit titul abych neco takoveho vymyslel a pak se budu chlubit jak jsem to genialne provedl a dalsi vec jak je u nas v republice zname , zakazku zadam firme , ktera nahodou bude patrit manzelce , nebo brachovi
Myslíte, že je opravdu možné za funkčnost něčeho ručit na 100 %?
Každá technika může sehnat, zařízení může někdo ukrást... Neříkám, že není co vylepšovat, ale 100% záruku budete těžko hledat.
Je spusta přejezdů, které jsou do několika set metrů od stanice,( což je ve městech a vesnicích většina), kde spouští závory jen proto, že z druhé stranu přijíždí vlak, který ve stanici zastavuje. Jenže dráhy tomu, že zastaví asi příliš nevěří takže závory se preventivně spouští po celou dobu příjezdu, výstupu, nástupu i odjezdu vlaku. Potom následuje nějaké menší posunování ve stanici, při kterém zase nic na přejezd nevjede, ale co kdyby.. Takže určitě nejsem sám, co stál na přejezdu i desítky minut a nic neprojelo.
Umíte si představit, že podobně by ve městech platilo, že v okolí 500m od jedoucí i stojící tramvaje musí mít všechny semafory červenou?
Takže se to krásně moralizuje z teplého pokojíčku. Ohrozit život, kvůli směšné netrpěivosti! Ale když každý den půl hodiny stojíte ve smogu kolony aut, šraňky jsou dole, nic ještě neprojelo a vy nevíte, jak dlouho to ještě potrvá..
Takže co třeba stanovit rozumnější časové limity, po které smí dráhy blokovat provoz na silnici?
Ono by stačilo dodržovat předpisy a k nehodám by nedocházelo:
- nevjíždět na přejezd pokud svítí signalizace, sklápějí se nebo zvedají závory
- blízko přejezdu jet max 30 nebo 50 km/h (podle typu zabezpečení)
- nevjíždět na přejezd nebo do křižovatky, pokud situace za nimi neumožňuje pokračovat
+ si uvědomit že vlak je vždycky silnější a na přejezdu je doma, kdežto auto host
že se nehody stávají proto že nefunguje signalizace. Když jsem viděl těch pár videí z tajných kamer na přejezdech nevěřil jsem svým očím že někdo takto hazarduje a to i na tratích kde se jezdí vysokou rychlostí