Diskuze

Odborníci zkoumají středočeské přejezdy. Loni na nich přibylo nehod

Desítkami železničních přejezdů ve Středočeském kraji se začali zabývat odborníci. Přestože počet mrtvých se v loňském roce v kraji snížil, nehod je naopak více. Tři přejezdy už prošly rekonstrukcí. Ta se ale příliš nepovedla v Čáslavi. Pro chodce je tady situace naopak nebezpečnější, musí chodit silnicí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Marťan

9. 1. 2011 15:09
Poučme se z historie

Kdysi jezdilo hodne vlaků a málo aut. Přesto byl skoro na každém přejezdu závorář, který spouštěl a zvedal závory, tedy ten přejezd osobně hlídal.

Dneska, kdy je hodně aut a podstatně méně vlaků, bychom se k tomu mohli vrátit! Máme hromady nezaměstnaných, vše se automatizuje a my si pak stěžujeme na nefunkční zabezpečení.

Takže postavme ke každému přejezdu závoráře, tím bude dána osobní zodpovědnost za každý přejezd, bude komu nadávat a o pár tisíc lidí snížíme nezaměstnanost! Stát to nepřijde tak draho, zejména, když tím zachráníme pár životů i těch sebevrahů, kteří o to vlastně ani nestojí...

0 0
možnosti
MG

Grossak

9. 1. 2011 17:48
Re: Poučme se z historie

Tak takovouhle volovinu jsem ani na diskusi iDnesu dlouho nečetl.

0 0
možnosti
L

libral

8. 1. 2011 23:28
Já nevím, co chtějí odborníci řešit?

Přejezdy na vedlejších komunikacích, kde následuje křižovatka, by vůbec neměly být uvedeny do provozu, jelikož jsou nebezpečné a nelze je, při striktním dodržení dopravních předpisů, překonat. Je to zodpovědnost provozovatele komunikace, že na takové místo pouští automobily. Existuje přechodné řešení, že se z takové vedlejší komunikace udělá komunikace hlavní tak, by automobily nemusely zastavovat na přejezdu. Ovšem definitivní řešení takového problému může být jen stavební.

0 0
možnosti
KK

kral.ka

8. 1. 2011 22:01
35. min.

Tak ja pred tydnem stala na prejezdu 35 min., kdybych si nezjistila tel. cislo na nadrazi, asi bych tam stala dodnes. Takze se nedivim, ze obcas nekomu rupnou nervy a na prejezd vjede.

0 0
možnosti
VN

venda44

8. 1. 2011 21:24
Co chtějí zkoumat?

Za 99,9% nehod na přejezdech můžou "řidiči", kteří na něj vjedou aniž by brali na vědomí fungující signalizaci, nebo se alespoň rozhlédli.

0 0
možnosti
A

Azgalor

8. 1. 2011 18:00
Kdyby jezdili pomalu

Víme přece, že jenom rychlost zabjí, jak nás přesvědčují média a policie. Kdyby se jezdilo přes přejezdy pomalu a všudy byly radary, bylo by to v pořádku. Rychlost zabíjí !!;-D

0 0
možnosti
MD

Gorakhal

8. 1. 2011 17:59
Čáslav

K té čáslavi - na tom přejezdu to stálo pro chodce vždycky za houby :)

0 0
možnosti
M

markii

8. 1. 2011 17:57
Jednoducha vec , na kterou musi byt minimalne titul

uplne by stacilo , kdyby za A lidi dodrzovali predpisy a zbytecne nehazardovali , za B drahy by mely 100% rucit za funkcnost prejezdu a jen takova uvaha ... jsou opravdu prejezdy , kde ani po zastaveni pred prejezdem neni moc videt jestli vlak jede nebo ne , znam jich nekolik , pomohla by uplne obycejna vec a to je zrcadlo na prejezd . Za normalni situace ridic by videl svitici svetla vlaku a naopak strojvudce by videl svitici auto na prejezdu. Treba by to aspon trochu pomohlo. Jenze na to musim mit titul abych neco takoveho vymyslel a pak se budu chlubit jak jsem to genialne provedl a dalsi vec jak je u nas v republice zname , zakazku zadam firme , ktera nahodou bude patrit manzelce , nebo brachovi ;-D

0 0
možnosti
KR

venkovan.1975

8. 1. 2011 18:27
Re: Jednoducha vec , na kterou musi byt minimalne titul

Myslíte, že je opravdu možné za funkčnost něčeho ručit na 100 %?

Každá technika může sehnat, zařízení může někdo ukrást... Neříkám, že není co vylepšovat, ale 100% záruku budete těžko hledat.

0 0
možnosti
TK

psycholog.idnes

8. 1. 2011 17:43
Co raději zbytečně nevytvářet stresové situace?

Je spusta  přejezdů, které jsou do několika set metrů od stanice,( což je ve městech a vesnicích většina), kde spouští závory jen proto, že z druhé stranu přijíždí vlak, který ve stanici zastavuje. Jenže dráhy tomu, že zastaví asi příliš nevěří takže závory se preventivně spouští po celou dobu příjezdu, výstupu, nástupu i odjezdu vlaku. Potom následuje nějaké menší posunování ve stanici, při kterém zase nic na přejezd nevjede, ale co kdyby.. Takže určitě nejsem sám, co stál na přejezdu i desítky minut a nic neprojelo.

Umíte si představit, že podobně by ve městech platilo, že v okolí 500m od jedoucí i stojící tramvaje musí mít všechny semafory červenou?

Takže se to krásně moralizuje z teplého pokojíčku. Ohrozit život, kvůli směšné netrpěivosti! Ale když každý den půl hodiny stojíte ve smogu kolony aut, šraňky jsou dole, nic ještě neprojelo a vy nevíte, jak dlouho to ještě potrvá..

Takže co třeba stanovit rozumnější časové limity, po které smí dráhy blokovat provoz na silnici?

0 0
možnosti
PO

pavlik12

8. 1. 2011 17:30
Jen nerespektování předpisů

Ono by stačilo dodržovat předpisy a k nehodám by nedocházelo:

- nevjíždět na přejezd pokud svítí  signalizace, sklápějí se nebo zvedají závory

- blízko přejezdu jet max 30 nebo 50 km/h (podle typu zabezpečení)

- nevjíždět na přejezd nebo do křižovatky, pokud situace za nimi neumožňuje pokračovat

+ si uvědomit že vlak je vždycky silnější a na přejezdu je doma, kdežto auto host

0 0
možnosti
VF

Xladi

8. 1. 2011 17:21
Pochybuji

že se nehody stávají proto že nefunguje signalizace. Když jsem viděl těch pár videí z tajných kamer na přejezdech nevěřil jsem svým očím že někdo takto hazarduje a to i na tratích kde se jezdí vysokou rychlostí8-o

0 0
možnosti