Diskuze

Praha přemýšlí, jak dostat Opencard k seniorům, kteří jezdí zdarma

Senioři, kteří budou chtít jezdit pražskou MHD zdarma, budou pravděpodobně muset mít Opencard. Když si ji nezařídí, budou si muset kupovat jízdenky. Město nyní hledá způsob, jak kartu k seniorům co "nejbezbolestněji" dostat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zea

27. 1. 2011 22:06
Bezplatná přeprava

Především nelze primárně požadovat jako jízdní doklad OP, proto je předepsán jiný způsob dokladování. OP lze požadovat až v případě, že cestující nepředloží platný jízdní doklad nebo doklad o nároku na slevu či bezpl. přepravu. Na nové slevy není  zákonný nárok. Je to sleva poskytovaná objednatelem dopravy za podmínek jím stanovených. A požadavek na  elektronickou kartu je rozumný, má-li sleva platit i ve vlacích a u všech dopravců.  Bude i po tyto kategorie velmi obdobné. A fotka k tomu  je snad náklad, co lidé unesou. K diskuzi ke sčítání - dělá 1x za 10 let a už teď jsou statistiky ze sčítání 2001 neaktuální. Využívám je, tak vím o čem píšu. Podklady jsou potřeba např. k tomu, aby bylo možno vyčíslit v případě změn odborné odhady výnosů nebo ztrát. Takže žádná buzerce, jen statistická nutnost. A komu se to nelíbí může si kupovat  jízdenky.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 1. 2011 22:39
Re: Bezplatná přeprava

Ano, OP po mně může snad chtít jen Policie, nicméně otázka zní, zda by nebylo jednodušší v případě, kdy určitá skupina lidí jezdí bezplatně a OP mají, zda by nebylo možné to jako jízdní doklad uznávat. Tzn. nějakou legislativní změnou. Předpokládám, že by to v tomto případě drtivá většina důchodců uvítala a systémy dopravce by měly úlevu o náklady na výdej a správu těch karet. Bo taky se budou rozbíjet, budou nečitelné, budou se vydávat duplikáty apod. To je snad zbytečné...

0 0
možnosti

LUF4

27. 1. 2011 16:47
Jednodušší řešení:

Až bude sčítání obyvatel v Praze, dát do formuláře kolonku "Jak často využíváte MHD?" (pro důchodce může být i problém, kde najít fotografa a nutit je paltit 100Kč za fotku jen kvůli statistice...??)

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 1. 2011 16:51
Re: Jednodušší řešení:

Jistě, píšu to už níže. Ovšem otázky na dopravní chování obyvatel se v počtu potřebném pro řadu dopravně-inženýrských rozborů do formuláře nedostaly. Formulář je uzavřený snad rok a Praha děsivě v tomto zaspala. Sčítání lidu je totiž jediný institut, který má nějaká pravidla využití dat, kde jsou lidi ochotní je poskytnout, protože chápou ten význam. Když začnu zlomek lidí pro tato data obtěžovat později, chápu, že mě poženou...a nebo jim nařídím mít Opencard...:-)  

0 0
možnosti

Lafinta

27. 1. 2011 16:28
to mi nějak nesedí

No a co se stane, když si důchodce koupí jízdenku? Bude i kolonka důchodce s jízdenkou? Chápu, kdyby všichni měli čipové karty a byly všude turnikety. A jak do statistiky spadají turisti? Tam také není žádná evidence.... No prostě firma, co vyrábí karty potřebuje další kšefty, ne?

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 1. 2011 16:30
Re: to mi nějak nesedí

Ne, oni chtějí jen vědět, kolik důchodců si nechá kartu vydat. Tedy, kolik jich v tomto věku cestuje MHD. To je VŠE. Z toho přepočtou podle průměrného počtu jízd ty náklady. Samozřejmě k tomuto důchodce nepotřebuje Opencard...

0 0
možnosti

xmuadib

27. 1. 2011 15:51
to snad není možné

Takže revizoři jsou tak tolerantní, že akceptují proázání věku občanským průkazem ? No to jsou mi věci !  A Opencard pro důchodce je potřeba , aby mohli spočítat počet cestujících ?  Ona Opencard vysílá informace o mém pohybu ? Fuj to jsem se tedy lekl:-/  Proč na vedoucích manažerských postech podobných firem pracují naprosto nekompetentní lidé za královské peníze ?  Hm manažerské schopnosti mohou být nulové jen když přihrávají kšefty kamarádům a berou za to provize.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 1. 2011 16:28
Re: to snad není možné

Opencard jaksi nic nyní nevysílá, není jí kam přikládat, ani v tramvajích, ani v busech, ani v metru. Takže rozhodně nejde o to, že by Ropid chtěl počítac jednotlivé cesty důchodců, to ani zdaleka nemůže. Pouze a JEDINĚ spočte počet důchodců, co si o kartu zažádají a z jejich součtu přepočte, kolik asi jízd by mohli udělat ročně a to přepočte na peníze, co bude chtít od města. K tomu ale nepotřebuje Opencard. Kdyby město nebylo na palici, využilo k tomuto např. chystaného sčítání lidu, kde mohla být kolonka u důchodců, jak často využíváte MHD. Ovšem město pro sčítání lidu tragicky a neodpustitelně zaspalo v otázkách dopravního chování obyvatel, které bude draze a nedostatečně následně zjišťovat jinak. Takže oba zmíněné argumenty v článku jsou absurdní. Věk se prostě prokáže občankou, k tomu snad nic jinýho netřeba... A občanku má každý u sebe...

0 0
možnosti

robinsoncrusoe

27. 1. 2011 15:42
Čip Opencard?

Čip pod kůži ? seniorům ...

0 0
možnosti

patrona

27. 1. 2011 15:26
Nektere Opencard budou koncit s platnosti,

nejdriv byly zdarma a ted stoji 250 Kc a platnost je relativne velmi kratka. Takze k cene jizdenky  se musi pricist vypalne pro magistrat a vyrobce karet. To bude 250 Kc navic i pro duchodce, ktery pojede parkrat za rok k lekari? 

0 0
možnosti

Jerry Dammers

27. 1. 2011 15:27
Re: Nektere Opencard budou koncit s platnosti,

Od kdy stojí 250?

0 0
možnosti

kalifkaca

27. 1. 2011 15:23
co je to za nesmyslnej argument?

že prý podle toho DP pozná, kolik ''prodělá''? To by mohla být pravda pouze v případě, že by jsme při vstupu do všech dopravních prostředků museli projít turniketem a ''pípnout'' si to tou Opencard. Když bude moje maminka mít opencard, tak DP vůbec nepozná, jestli jela tramvají dvakrát do roka nebo jestli courá celý den po Praze v dopravních prostředcích. A jestli revizor není negramot, tak pozná, kolik je jí let z OP!!

0 0
možnosti

AAA2

27. 1. 2011 15:25
Re: co je to za nesmyslnej argument?

Staci co posbiraji revizori, ne? To je statisticky dostatecny vzorek. Vyzkum verejneho mineni  se taky nedela tak, ze se zeptaji kazdeho obcana republiky ;-D

0 0
možnosti

Radka.seznam

27. 1. 2011 15:07
To snad ne!!!?

To si snad dělají srandu, ne??? Proč jsou slušní lidé rukojmí tunelu Opencard? ;-€

Nechcte aspoň důchodce na pokoji! Už jste donutili poctivé cestující dospělé, i studenty si tento paskvil poříditRvRv,

tak neunavujte s hloupostmi důchodce. Snad stačí občanka, ne??? To mi hlava nebere... ;-O

Chci zpátky papírovou legitku!

0 0
možnosti

petr____22

27. 1. 2011 15:18
Re: To snad ne!!!?

Obcanku ani legitku do turniketu strcit nelze. Navic z obojeho lze zjistit i ty udaje, ktere cestujici sdelit nechce.

0 0
možnosti

busty

27. 1. 2011 15:02
...

Opencard implantovat novorozencum rovnou pod kuzi hned jak vykouknou na svet a bude vyreseno

0 0
možnosti

Fai Rodis

27. 1. 2011 20:14
Re: ...

Radeji jeste pred narozenim. Aby se tim svym prvnim turniketem z mamy uz prosoukali jako registrovani.

0 0
možnosti

RedSquirrel

27. 1. 2011 15:01
Pokud vím,

tak vedení pražské radnice nedávno prohlašovalo, že bude MHD zdarma pro všechny seniory - tak jaké až od 70ti let?

0 0
možnosti

EdgarNS

27. 1. 2011 16:16
Re: Pokud vím,

Hmm, a čo si Kefalín predstavujete pod slovem senior?. Tedy v kolika letech věku se z člověka stává senior? Od 30, 50, nebo snad od 20? Ale jinak vedení radnice prohlašovalo lecos, i to, že Openkrad nebude povinná a dále platí papírové průkazky, a šup od listopadu 2010 už to není pravda.

0 0
možnosti