- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
se doufám nemyslí každá modifikace T3, od T3M přes T3SUCS až někam po T3R.PLF? I po rekonstrukci jsou tramvaje o základu T3 minimálně vnitřním řešením, ale dost možná i designem bezkonkurenční (pokud odečteme polstrovaná sedadla) a úplně je likvidovat (i ty nejstarší) je nesmysl, když například jako T3R.P můžou ještě určitě tak 20 let v pohodě fungovat....
"Vůz je také vybaven zařízením, které při brzdění vrací energii do sítě, takže jeho provoz je úspornější." - to žádná starší tramvaj neměla? Nebo jenom 14T neumí brzdit?
"Ty mají nahradit "monopol" starých tramvají typu T3" - a co zmiňovaná 14T, T6, KT8,...?
S T6 se prý moc nepočítá, otázka je co KT8, přece jenom pro opravy tratí je obousměrná tramvaj výhoda.
A 14T si odslouží svoje a pak se prodají někam na východ - Brno, Ostrava, Pchjongjang.
je v tom, že 15T má otočné podvozky. 14T měla pět pevných podvozků, takže v zatáčkách pěkně brousila koleje.
14T má podvozky pouze tři. Druhý a čtvrtý článek jsou pouze neseny. I proto je nápravový tlak u těchto vozů daleko nejhorší.
Osobně jsem rád, Škoda 15T je celkem vydařený počin narozdíl od 14T. Té mohou v debilitě vnitřního uspořádání a ergonomie konkurovat jen nové autobusy SOR. To jsou jediná moderní nízkopodlažní vozidla, ve kterých se 190cm vysoký člověk mlátí do hlavy o tyče jako ve starých T3.
No tak že SOR byl ze všech možných variant ta nejhorší, o tom žádná. Ale s tím už stejně nikdo nic nenadělá dalších 15 let - bohužel...
že tam nejde si sednout na oj mezi vagony a nechat se přejet.. tak to snad bude oukey
Pokud náhodou budou tramvaje během příštích pár let v Praze plnit funkce tramvají jako plnohodnotných vlaků (a nikoli trolejbusů s vlastním pruhem/pásem) tak budou soupravy občas i delší, než je dnes běžné. Navíc při jízdě mimo pozemní komunikaci budou často rychlejší, než 50km/h.
Píši to diskuzí ohledně tramvají a autobusů vždy, ale nejúčinnější způsob větrání je dostatečně velké okénko, které se posouvá rovnoběžně s bokem vozu... Mají to nejstarší tramvaje a některé nové autobusy, ale řada výrobců i přesto zkouší "novoty" s vyklápěcími okny, která jsou málo účinná...
Proč je takový problém udělat velké posouvací okno?
V R14 Porscehe je v létě vedro a bude i v téhle tramvaji....
Ono je to ale i o objednately, tedy DPP. Pokud by požadoval velká posuvná okna, měl by je
Nejpohodlnejsi sedacky byly samozrejme ty polstrovane, drevene jsou tvrde jak stare laminatky. Bohuzel predsudky se nepodarilo prekonat a ustoupilo se ignorantum z ulice.
kdo to je ignorant z ulice? nekdo kdo si sedne radeji na sedacku kterou lze dobre umyvat?
Už se "nemohu" dočkat léta, jak se v téhle rakvi všichni udusíme!
Musím se podívat, jestli mají řidiči otevírací okénko normálních rozměrů v té své kajutě vepředu a jestli ano, budu jim ho zavírat, abychom trpěli všichni stejně ;-)
To zase někdo myslel rektálem :-((
P.S. pro všechny chytráky, kterří to budou hájit větráním - nejdříve v tom zkuste jet v dusnu a pak to teprve zkuste obhajovat
Ty nejen že nemyslíš rektálem, ty nemyslíš vůbec. Mimochodem - jak dlouhou dobu v té tramvaji strávíš ? Několik minut, možná několik desítek minut. Ten tramvaják v ní musí vydržet celou dlouhou směnu a na rozdíl od tebe pracuje. Ty si jen vezeš p..el.
No to víš, že jo - klimatizace u tramvaje, která otvírá dveře každý max. dvě minut...