Diskuze

Praha může být cyklistické město, ukázala čísla ze stávkového dne

V den stávky dopravních odborů se v pražských ulicích pohybovalo zhruba desetkrát víc cyklistů než obvykle. Potvrdila to data z automatických sčítačů zabudovaných v cyklostezkách. Podle odborníků se tak mimo jiné potvrdilo, že se Praha může stát městem pro cyklisty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

kulischek

23. 6. 2011 11:10
já jsem pro Prahu cyklistickou!

ač si vozím všude zadek autem, jsem pro, aby se cyklistika v Praze podporovala, pokud by jízda na kole po Praze nepředstavovala částečnou sebevraždu, sám bych na kole jezdil a vyměnil za něj svoje auto, pokud není nutné zrovna něco většího převážet a počasí je pro jízdu přijatelné...Mám rád individuální dopravu, a to klidně i kolo, nesnáším dopravu hromadnou...

0 0
možnosti
SB

sam99xx

17. 6. 2011 20:10
Říkal jsem si, ...

... kdy někoho napadne, jak to využít k vypumpování dalších stovek miliónů nebo miliard z městské/státní kasy na další předražený kus asfaltu. Já jsem jezdil na kole 25 let a nikdy jsem si nemohl stěžoval, že by mně nějaký motorista ohrozil (nechte si výmluvy, že tenkrát nebyl provoz, kolo mi ukradli před deseti lety a i tehdy byl provoz hustý). Věnoval jsem se totiž provozu, dodržoval jsem předpisy, nejezdil jsem po chodníku, snažil se předvídat a nehrál si na nesmrtelného. A to jsem jezdil i v zimě. Když vidím některé "dnešní" cyklisty většinou oblečené do "buznaoblečků", tak se nestačím divit, jak jsou sobečtí a bezohlední a to dokonce i na cyklostezkách vůči sobě navzájem nebo vůči chodcům, je-li cyklostezka společná se stezkou pro chodce. Zkuste si schválně spočítat, kolik jich sesedne u Vyšehradského tunelu a povede kolo tím úzkým chodníkem, přestože je tam značka a vyskytují se tam chodci - mě se nepovedlo napočítat ani jednoho! Škoda, že dělají hodně špatné jméno těm slušným.

1 0
možnosti
SB

sam99xx

17. 6. 2011 20:12
Re: Říkal jsem si, ...

jen pro zajímavost: Tento příspěvek obsahuje vulgarity, urážky nebo je rasistický, proto byl smazán.

Copak tě na tom, milý cenzore, urazilo? Nebo chceš snad žalobu pro potlačování svobody projevu? Taky pracuji v médiu

0 0
možnosti
K

kanafasik2

17. 6. 2011 19:51
jezdím ne kole

po Praze  často, a dá se to. Musí se vědět kudy, a být neustále ve střehu. Jde to. Jen nechápu občasné překyselené až nsr.....é obličeje některých řidičů, který zřejmě štve, já si na křižovatce na červenou dojedu až k tomu semaforu a krásně předjeu celou kolonu. Stejně tak jsou n....í na řidiče motorek nebo skútrů. Mají nám to přijde mi za zlé. A přitom by měli být spíš rádi, že jeden cyklista nebo motoycklista = mínus jedno auto. Ovšem ta nasr....st je jen v té části Evropy na východ od Aše...Lidi co s Vámi je?

0 0
možnosti
PL

lu2222

17. 6. 2011 21:30
Re: jezdím ne kole

ono dost záleží na místu, kde to předjetí při červené provedeš. když se mi po delší době povede cyklistu předjet, on se na dalším semaforu znovu přede mě vecpe a já se pak za ním musím znovu plazit, protože je nemožné ho předjet, tak pochop, že to nikoho nenadchne. podotýkám, že jezdím poměrně často po Praze i na kole. chce to být hlavně ohleduplný a necpat se dopředu za každou cenu.

1 0
možnosti
AJ

astrudina

17. 6. 2011 19:26
To je argument! Nic nejede, je červen a do práce se musí

Chcete nastolit teror? jakože nebude jezdit MHD a lidi, staří, mladí budou muset povinně na kolo -umíš, neumíš, tvůj problém - zelená víra to vyžaduje, zelená víra to žádá!

Jděte už s těmi koly v Praze do háje zeleného! Jezdíte od května do září, je vás pár tisíc a stát na váš koníček má dávat miliardy - a pořád nemáte dost! Budete buzerovat ostatní a dogmaticky k tomu využijete stávku..

Hlavně táhněte z chodníků, kupte si světlo a zvonek!;-O;-€

1 0
možnosti
LP

phi

17. 6. 2011 19:31
Re: To je argument! Nic nejede, je červen a do práce se musí

bububu :)

0 0
možnosti
K

kontrolor.pravdy

17. 6. 2011 19:10
Cyklista v městě je sebevrah

Kolo do města nepatří a cyklo pruhy na silnicích jsou jen pro sebeuspokojení radních že dělají dobrou věc...dobře vědí žew třeba ten pruh na Petřiny je úplně zbytečnej

2 0
možnosti
MK

midloch1

17. 6. 2011 19:33
Re: Cyklista v městě je sebevrah

Naopak, do města nepatří auta!! Správně by se měla vybudovat příměstská parkoviště a do centra jen hromadkou! Hned by se lidem pépe žilo a dýchalo.:-/

0 0
možnosti
JV

Buffalo007

17. 6. 2011 18:42
K tomu

Osobně po Praze na kole občas jezdím (na výlety). Cyklostezky jsou fajn, většinou ale jedu někde, kde nejsou nebo po nich jedu pouze kousek. Vyznačený pruhy pro cyklisty je blbost. I když tam není, tak cyklista pojede po tom samém místě a v některých případech to akorát může ukrajovat místo pro auta, který už tak jsou nahňácaný.

Co mě štve, tak jsou dlažební kostky, i když má člověk pérování, tak je to nepříjemné. Ovšem patří ke městu a dát místo nich asfalt by byla blbost (V historických částech města).

.

Plán aby jezdilo více lidí do práce na kole je pěkný, ale ty lidi na to kolo nedostanou jen tak. Oni k tomu musí mít důvod. Jedinou možnost tak vidím v nějakém druhu motivace: další stávky :-), zdarma občerstvení po cestě a jiné nápady, které by muselo zaplatit město

0 0
možnosti
TK

username

17. 6. 2011 18:50
Re: K tomu

kostky se řeší tak, že tam dají pruhy rovné dlažby, nebo že je vyfrézují. Jenže to by nesměli být hňupové (viz náplavka).

Vyznačený pruh blbost není, ale samozřejmě to znamená s tím počítat při stavbě silnice, v mnoha zemích jsou na toto normy, takže se prostě silnice staví na každé straně o metr širší (případně při předělávkách silnic se ze 3 pruhů dělají dva).

Praha prostě není na cyklistiku připravená vůbec, cyklistická stezka tu prakticky neexistuje, to že namalují nějakou čáru na chodník či kus silnice z toho nedělá ještě cyklistickou stezku. Sloupy uprostřed trasy, výmoly, nesjízdnost na bruslích, neosvětlení, obrubníky ...

Např. za zcela nesmyslný projekt Bezdrátová Praha vyplázli 400 milionů z městského rozpočtu se zcela nulovým přínosem, ačkoliv na to byli mnohokrát předem upozorňováni. Za to by se postavilo cca. 100 kilometrů kvalitních cyklistických stezek.

0 0
možnosti
R

RodoDendron0003

17. 6. 2011 18:39
Vyhradit tramvajové pruhy i pro cyklisty a je po problému.

V každé ulici vymezit cyklistický pruh ohebnými patníky tak, jako je tomu na trase z karláku do nuslí.:-)

0 0
možnosti
J

jyyyj

17. 6. 2011 18:26
Co státních prostředků se ušetří za lékařskou péči a dopravn

í obslužnost, když se začne stávkovat jednou týdně, pak ob den, pak denně...

RZETA se z odborářských a jinak komunistických pravidelně dopravu zastavujících papalášů zblázní radostíííííí !!!!!

Co ušetřených prostředků bude moci rozkrást StrýčkoTetičkovskáStBácKočKomunisticKolotočářskáMafie©Já, dále jen STStBKKKM©Já stále u penězovodů....

0 0
možnosti
IV

ach jooo

17. 6. 2011 18:32
Re: Co státních prostředků se ušetří za lékařskou péči a dopravn

Co to, prosim tebe, hulíš? To bude hodně nebezpečnej matroš...

0 0
možnosti
AP

jorbl2

17. 6. 2011 17:41
Cykliste do mesta patri.

Stejně jako chodci atd, a dobrá, v rozumný míře i auta :-P

3 0
možnosti
TK

username

17. 6. 2011 17:37
iDnes - Naučte se počítat

iDnes, vy nejserióznější deníku v ČR, naučte se počítat. Máte v článku tabulku cyklistů v průměrný den a včera, tak si je vydělte a opravdu nikde nedospějete k desetinásobku, maximum je čtyřnásobek, průměr spíš trojnásobek

Mimochodem dneska jsem potkával naopak méně cyklistů než je obvyklé, takže to moc lidí neinspirovalo

A to co se v Praze vydává za cyklostezky je opravdu k pláči, na tom by si průměrný holanďan rozbil kolo, zásadně potřebujete trekkingové vybavení a galuzky, silnější rámy, odpružení ... A vůbec nejlepší je elektrokolo (doporučuju, tím se eliminuje problém s věčnými stoupáními - na http://www.ekolo.cz je i půjčují zdarma na vyzkoušení)

1 0
možnosti