- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
všechny linky tramvají a ne jen polovina, jako třeba na Hradčanský....
to, co je v evrope bezne se u nas zavadi jako technologicky zazrak. Radeji se neptam kolik to stoji a kdo se zase napakuje.
Ono by toho u nas bylo mnohem vice, kdyby si ze zakazek nedelala vetsina firem dobry byznys a zajisteni se na duchod.
uz pomalu zaciname nebot tohle treba takovej Dublin nebo Finske Turku nema, tam ani nevite kdy bus prijede. Doctete se max kdy vyjel a kdy prijede, musite znat nebo nak usoudit. V buse zastavky nehlasej. Takze to Praha ma celkem zajmavy az na to ze tyhle tabule by kdyz uz mohli bejt vsude. I kdyz me osobne postaci hlaseni zastavek a myslim ze je i srozumitelny pro cizince. Jen by mohlo bejt krapet hlasitejsi. Hezky to ma reseny Londyn, udelat tady ten system, tak cernej pasazer si moc neskrtne a revizor muze pomalu na pracak.
Jo v Londyne to je dobry, hlavne kvuli tomu, ze na zastavkach mate v jizdnim radu uveden vetsinou pouze interval a taky ty autobusy stojej v kolonach, alespon tedy v centru a tady na jihu (Brixton, Streatham). Bohuzel jsou vetsinou hlavne v centru, ale uz i u nas ( St Matthews Church stop) se postupne objevuji.
Revizori jsou vetsinou jen ve vlacich ( National Rail, Southeastern...) v autobusech je to mozne jenom diky systemu nastupovani prednimi dvermi a prilozenim Oyster karty ( londynska obdoba Opencard) a vystepem dvermi zadnimi, i kdyz i tam se sem tam nekomu podari proklouznout.
V praze bych tyhle tabule hodil do metra, do vestibulu, at clovek nepospicha jak blbec dolu a pak nevidi jenom 'zadek' soupravy metra mizici v tunelu
bude v diskuzi na idnes po zásluze pomluven...
Tohle je uz davno v Olomouci. Prazske DP uz nevi kam cpat prachy? Tak by mohli konecne zacit srotovat ty stare smrdute karosy a kupovat nejake autobusy, co pri odjezdu ze zastavky nezvednou oblak koure o velikosti samotne zastavky :(. Vubec nepochopim jak nektere stroje mohou mit technickou!
Je mozno nekde nahlasit autobus, ktery vypada ze nesplnuje technickou ci emise a dozvi se nekde jak to dopadlo?
V Brně už nějaký ten pátek "fungují" - někdy nefungují vůbec, jindy klidně vynechávají nějaký ten spoj. Z dálky nejdou přečíst a když se dostanete na vzdálenost, ze které už informace přelouskáte, tak si rovnou můžete najít tu samou informaci přímo z jízdního řádu na zastávce, od které stojíte 3 metry.
Tyto tabule se hodí leda na nějaký uzel, kde jezdí víc linek, dávat je na každou zastávku je plýtvání penězi. Kdy se ty tabule v Brně ale hodily, byla ona červnová stávka, kdy na nich byly informace, které linky jezdí.
Kolik asi cestujícíh to využije, tedy půjde raději pěšky, než aby čekali na tramvaj? Intervaly v Praze jsou poměrně krátké, papírové jízdní řády na sloupku zcela postačují k informaci o době odjezdu. Buď chci někam jet a počkám na svou tramvaj nebo se dopravím jinak, nejčastji pěšky. Informace o tom, za jak dlouho mi tramvaj přijede, je ve většině případů k ničemu, stejně mi to čekání nezkrátí. Stejně nesmyslné jsou monitory v nových autobusech, pokud už vůbec fungují a pokud na ně nesvítí slunce, tak ta informace na nich je nadbytečná. Zastávky jsou zřetelně označené jménem a navíc jsou hlášeny z reproduktorů ve voze. Pořizovací náklady všech těchto systémů musí být obrovské, stačí srovnat s tím, kolik už stála naprosto triviální aplikace karty Opencard. O kolik bude třeba zase zdražit jízdné, aby na takovéto ptákoviny bylo dost peněz?
škoda, že se to nepsalo o jiných městech, kde to funguje dlouhé roky...třeba v olomouci už určitě 4 roky...
To bude asi tím, že máte v Olomouci líné redaktory, anebo příliš skromný dopravní podnik, který se novinářům nepochlubí.
ale určitě poněkud drahé. Takže lide Pražský nediv se, až zase zvednou ceny jízdenky. Už teď večer, kdy se vracíme domů ve čtyřech, tak se vyplatí vzít (levný)taxi. Nečumíme 2x půlhodiny na stanici MHD, nejede s opilcema, smažkama, či jinejma podivnejma idividuama, akorát ty vzádu se trochu mačkaj, ale furt míň než v metru nebo buse
jsou na nic - pokud na ni sviti klidne treba tri minuty, ze tramvaj prijede za minutu (zcela bezne), tak je to uplne k nicemu..
Tohleto mi moc nevadí. Já nečumím na tabuli, abych se rozhodl, zda je výhodné popojít pěšky na zastávku o 100 metrů dál nebo počkat. Když už, tak zda vyjít směrem k vzdálenější zastávce nebo i zvolit jiný způsob(metro... pokud ve městě zařizují víc věcí, tak jejich pořadí...)