- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajimaly by me dve veci:
1. jak cestujici pozna, ze se blizi zastavka na ktere chce vystoupit ? V primestskych autobusech to hlasi, ale v MHD je ticho po pesine. Pokud nevi, kde zastavka je, jak ma dat znameni ze vystupuje ? To aby stal u tlacitka a koukal dopredu.
2. Jak se vyresi ten problem s delsi linkou, kdyz nebude zastavovat, bude v cili o 10 minut driv ? Pro vetsinu zastavek to bude znamenat, ze jimi bude bus projizdet 5 minut pred tim nez ma dle jizdniho radu prijet.
1) I v MHD to většinou hlásí, aspoň v linkách, kterými jezdím já (DPP, Veolia). Pokud jde o náhradky za tramvaj/metro, ty budou stavit všude, protože málokdy je náhradka za metro prázdná.
2) Pokud je taková linka, která velkou část svých zastávek projíždí, stojí za zvážení "narovnání trasy zrušením zajížděk" nebo zkrácení jízdních dob(v jízdním řádu počítat s nezastavením/vyšší průměrnou rychlostí). Mimochodem, skutečnost bude stejná jako nyní = čekání na vyjmenovaných zastávkách do času pravidelného odjezdu.
Co kdyby takhle cestující na vytížených zastávkách měli v ruce "čitelnou" ceduly s číslem linky kterou chtějí použít.Alespoň by ti kteří jedou v buse nespoléhali na to že řidič zastaví když v zastávce někdo stojí
To by jim napřed musela fungovat tlačítka! Tuhle jsem přejela v Suchdole 3
zastávky, ať jsem mačkala jak jsem mačkala, tlačítko u zadních dveří
prostě nereagovalo. Když jsem došla až k řidiči, strašně se divil, ale
přesto málem na další zastávce nezastavil, protože mě nenapadlo, že i
když o mně ví, musím zmáčknout stopku i u předních dveří...
A proč jste tedy nezkusila jiné tlačítko a nebo zkusila otevřít ústa a ozvat se,myslíte si že řidiči jsou vědmy či co
Souhlasím, jezdím pravidelně linkou 121 a série zastávek na znamení zvedla komfort při cestování. Navíc dochází i k lepší symbióze s IAD, kterou již bus nemusí zejména na bezzálivových zastávkách zdržovat. Jen by mě zajímalo, kdo vymyslel ten gong před hláškou o zastávce na znamení. Zvuk je velmi podobný signálu využívaného v letadlech a musím říci, že na mě působí jak alarm. V letadle jsem zvyklý okamžitě zpozornět, v buse MHD mě to fakt netrápí. Měl by se zvolit nějaký jiný zvuk.
Proto asi má takový zvuk aby jste zpozorněl ne.A nebo si představujete"Vážení cestující dovolujeme si vás upozornit že přístí zastávka je na znamení" a před tím třeba zvonění budíku,když polovina lidí jezdí se sluchátky na uších a někteří i na očích pokud vím tak to na "teploměru" běží je je to zastávka na znamení
Autobus pojede - pokud jsi řidiče známý tak možná i zastaví a ti ostatní z konečné na konečnou. A opencartou si můžeš mazat máslo na chleba.
... nemel a založ si firmu na výrobu tlačítek ......
a jak se v tomto případě dodržuje jízdní řád? v jízdním řádu je naplánován určitý čas na pobyt v zastávce a když takhle autobus projede několik zastávek za sebou, tak na té příští musí být zákonitě dřív než podle JŘ.
Někdy to povede k vyrušení zpoždění. Jinak na zastávkách se "větrá"=čeká se do pravidelného odjezdu. Úspora času prakticky žádná(vyjma těch, kteří na dané zastávce vystupují), ale i tak je ušetřená energie(nafta) na rozjezdech.
Ono úplně stačí, když nějaký šikula nechal odstranit lavičky na zastávce "Pankrác". Díky přítomnosti nákupního centra tamodtud jezdí deně XY tisíc lidí, obvykle s těžkými taškami/batohy/balíky.. Laviček tam bylo už tak málo, tak je převčírem odstranili úplně.
autobus proste u zastavky jen pribrzdi a zavede se rezim, ze dverma vzadu se vyskakuje a dverma vepredu se naskakuje, myslim, ze pokud autobusy budou zastavovat jen na konecne muze to usetrit i deset milionu.
- seridit semafory
Odstranit cca 300 z 580 semaforů by taky pomohlo :-)