Diskuze

Dopady Blanky na dopravu: kolony z Holešovic zmizí, jinde přibudou

Dokončení tunelu Blanka se blíží a odborníci se začínají přít, jaké bude mít jeho zprovoznění dopady na pražskou dopravu. Podle propočtu Technické správy komunikací by měl být provoz na většině silnic slabší. Najdou se však i místa, kde aut přibude, například ve Svatovítské ulici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kenx

21. 8. 2011 13:15
jih - nedodělky

Na jihu Prahy se po dostavění jižní části R1 podařilo výrazně zlepšit dopravní situaci a stres v ulicích. Přesto se zde zapomělo napravit pár nedodělků. Přínosem je při nižším provozu na Barrandovském mostě vypnutí semaforů na Jižní spojce, preference MHD to již nevyžaduje. Již se ale neodstranily pruhy pro MHD, které byly při zavádění označeny za dočasné a vázány na zprovoznění R1 na jihu. Jde hlavně o Vídeňskou, kde ve směru z centra je bus pruh zcela zbytečný a ve směru do centra se téměř každý druhý bus musí do levého pruhu, z něhož pak míří buď na termínál na Kačerově nebo na Budějovickou. Původní problém s kolonami na Jižní spojce a stojící kolonu na Vídeňské zde již není, přesto bus pruh jako jeho řešení zůstal a situaci jen komplikuje. Přestože si na to stěžují i řidiči busů MHD, neřeší se to. Je třeba kompletní analýza situace a vhodné citlivé zásahy, které zvednou plynulost v celé oblasti. Teď už není většina komunikací přetížená, řešit se to už dá.

0 0
možnosti

Honza13

24. 8. 2011 19:27
Re: jih - nedodělky

Jelikož komunikace nejsou tak přetížené, spousta lidí začíná auto více využívat. Komunikace se tak opět zaplní. Dopravní proud se chová jako tekutina, zaplní všechny mezery. Rozšiřování ulic tedy nemá žádný smysl.

0 0
možnosti

Pruitt Igoe V.

20. 8. 2011 14:06
Dneska jezdí autem jenom socky...

...ale je to pravda, začínám si všímat jednoho fenoménu - bydlení v centru měst si dnes můžou dovolit jen majetnější a pokud bydlíte v centru, tak auto vůbec nepotřebujete, vše máte po ruce. Spousta takových lidí dnes upřednostňuje příjemný pohyb pěšky nebo na kole, než mrhat časem na nepříjemných silnicích. Na autech jsou dnes notoricky závislí především dojížděči, čili obyvatelé panelových sídlišť na okrajích měst a potom domkaři ze satelitů, kteří také nepatří k žádným vyšším vrstvám. Paradoxně tak autem po městě jezdí jenom "socky" a střední vrstvy :-P

1 0
možnosti

macarát

20. 8. 2011 23:28
Re: Dneska jezdí autem jenom socky...

Je to tak, hypotékáři ze silničních kaší se bez auta nehnou. A bude hůř, až jejich dětem bude dvanáct třináct a tatínek s maminkou je budou "taxikařit" ze školy do kroužku, z kroužku na párty, ...

0 0
možnosti

Posel z Liptákova III.

20. 8. 2011 13:04
Blanka, ani celý okruh nic nevyřeší...

...jen "zmírní". Zmírní, ale všechna negativa současného stavu zůstanou. Jediným výsledkem bude, že aut v pražském provozu jen přibude (podle nepsaného zákona dopravní indukce, kde každá stavba, zvyšující kapacitu, tuto kapacitu automaticky zaplní auty, které by za její absence do města vůbec nepřijely). Na povrchu sice dojde ke zlomkovému snížení zatížení v tangenciálních směrech, ale zase dojde k mnohem většímu tlaku v radiálních směrech. Je to furt takové patlání za hodně peněz bez výsledku, kdy už někdo přijde s nepříjemnou pravdou, že jediné možné řešení negativních dopadů automobilismu na města je jejich restriktivní omezení (mýta, zákazy, snižování kapacit...)?

1 0
možnosti

rytíř Smyl Flek z Nohavic

20. 8. 2011 12:00
nestačím se divit

tady by každý rád za všechno platil.

0 0
možnosti

bebíčko

20. 8. 2011 10:09
Krásný tunel

;-D;-D;-D;-D!!

0 0
možnosti

BezPrace com

20. 8. 2011 9:08
POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

PROČ někoho nenapadne zavést poplatky za vjezd aut do města? Taková základní věc a je vše vyřešeno! Stačí dobře nastavit poplatek a dle množství aut ho snižovat / zvyšovat. Začal bych na 100 Kč za vjezd a kdyby to zácpám nepomohlo, tak nasolit 500 Kč a je vše vyřešeno i bez tunelu Blanka! 8-o

3 0
možnosti

Národněfrontní kolaborant

20. 8. 2011 9:09
Re: POPLATKY za vjezd aut do Prahy?

R^

1 0
možnosti

tyraelid

20. 8. 2011 8:32
Suchdolska pomsta.

Prakticky jedine spojeni Suchdola blokujiciho stavbu severni obchvatu Prahy je do Prahy po nabrezi a pres ulici Jugoslavskych partyzanu. Ta byla Prahou 6 v ramci pomsty Suchdolu za blokadu zuzena na jeden pruh a na jejim zacatku, tedy mimo obytnou zastavbu, byl postaven semafor kde bude dlouha cervena tak aby se do obydlene ulice Jugoslavskych partyzanu nepoustelo moc aut. Tzn. kolony aut ze Suchdola vcetne autobusu budou opravdu masivni. Myslim ze do par let je tohle prinuti zmenit nazor na obchvat. Uz ted je ulici zcela zacpana a stoji i autobusy a to jeste nefunguje ten semafor. Od 1. zari se blokadnici ze Suchdola muzou tesit na peklo, neb vetsina z nich jezdi do Prahy autem ci autobusem.

0 0
možnosti

Lesní sběř

20. 8. 2011 11:54
Re: Suchdolska pomsta.

Ono zase na druhou stranu, přiznejme si, že vést obchvat někudy, kde už někdo bydlí, je hovadina. Vůbec se nedivím Suchdolu, že protestuje. Proč má Suchdol dýchat svinstvo, které nechtějí jinde? :-P

0 0
možnosti

abraxas119

20. 8. 2011 7:32
Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

kdyby v holešovicích nebyl ten přiblblej semafor, když se to tam u tržnice točí doleva a kdyby nebyly semafory před/za muzeem a na IPku, tak na magistrále není jediná kolona... aut by tam nejezdilo zas tak extrémně tolik, aby občas se nemohla připojit auta z bočních ulic.

0 0
možnosti

Primitiv Varel Frištenský

20. 8. 2011 8:26
Re: Jediné, co dělá kolony, jsou semafory

A jak by na Ípáku nebo u tržnice projely tramvaje, kdyby tam nebyly semafory?

1 0
možnosti

neandrtálec

20. 8. 2011 7:14
Nejdražší tunel široko daleko

Co se stane, když dejme tomu máme moc psů a tak celé Karlovo náměstí věnujeme pro volné kálení psů ? :-) No Přibude psů, a v okolních přístupových ulicích nebude kvůli psům ani kam šlápnout. :-)

A co se stane, až otevřeme Blanku ?  Přibude aut, a v okalních přístupových ulicích nebude ani kan šlápnout. :-)

Proto se v Německu zavírají města pro přístup neúměrné dopravy.

:-)

2 0
možnosti

Pán_Zlobrů

20. 8. 2011 8:20
Re: Nejdražší tunel široko daleko

Jistě, takže uzavřeme celou Prahu pro auta a všichni budou spokojeně jezdit MHD ;-D Blanka jednoznačně stáne auta z magistrály, která je neúměrně přetížená a tudíž se centru velmi výrazně uleví. Nemluvě o dalších, jako patočkova atd. Samozřejmě plné funčnosti bude dosaženo až po dostavění vnějšího okruhu kolem Suchdola. Stejný efekt jako nově otevřená jižní část. Z jižní spojky a okolí zmizeli dřív všudypřítomné kolony aut. Takže tak ;-)

0 0
možnosti

krllo1

20. 8. 2011 6:10
A kdo na tom všem nejvíce vydělá? Pochlubí se?

;-D;-D;-D

1 0
možnosti

neandrtálec

20. 8. 2011 7:11
Re: A kdo na tom všem nejvíce vydělá? Pochlubí se?

Ukázali jsme lidu, jací jsme důležití polotici.

:-)

Našem investicím (za vaše prachy, socky) jsou úměrné naše platy.

:-)

2 0
možnosti