Diskuze
Hasičům a saniťákům se nelíbí opravené pražské tratě, neobjedou kolony
Děkujeme za pochopení.
PeregrinusX
ZATRAVNENI TRATE
V ŘADĚ TECH MIST JE PRISLIBENO ZATRAVNENI TRATE, treba na Letné celá Milada Horáková vypadá jak dálnice a trávník jí velmi pomůže.
S trochou vůle řidičů není problém mezi auty projet i sanitkou, ať netvrdí nesmysly. Vyasfaltování trati je hrůza, to se skutečně hodí jen někam na periférii nebo dálnici.
Leinad
Proč to řešit tramvajovou tratí
Za zdržení sanitky nebo hasičů pokutovat řidiče aut, kteří neví, jak se reaguje na modrý maják, klidně i vyfakturovat výši způsobené škody(objekty v okolí původně hořícího objektu shořeli kvůli pozdnímu zásahu -> platit škodu v okolí).
Mimochodem pokuta sanitce za to, že veze stabilizovaného pacienta z nemocnice do nemocnice nebo z nemocnice domů se zaplým majákem by také neuškodila. Už vůbec ne pokuta papalášům nebo městské policii za pospíchání při jízdě na oběd.
Fist
železniční svršek = ochrana před "papaláši"
Mnohokrát jsem viděl, jak na zvýšené zakryté tramvajové těleso si to po kolejích hasilo drahé auto s papalášem... Do zákona se navíc dostal paskvil, který přiřazuje tramvajákům (řídí drážní vozidlo s papíry podle Drážního zákona) odpovědnost podle Silničního zákona. To je asi tak, jakoby strojvedoucí dával na přejezdu pro auta přednost zprava ... Nedivím se tramvajákům, že po magistrátní pokutě řidiče tramvaje, který narazil do Johna, chtějí tramvajové těleso, na které papaláši nevjedou.
Leinad
Re: železniční svršek = ochrana před
Chudák Radeček, v Praze blikaj obvody od elektroamaterů a vy byste ho nenechal, aby se na to podíval.
Grossak
Jen zvyk
Zvykli jsme si, že tramvajové tratě se v minulosti realizovaly převážně z velkoplošných panelů. Což je hrůza, ale dalo se po tom jezdit silničními vozidly - ať už to má pozitivní nebo negativní dopady. Nyní se tratě konečně staví tak, že z technického hlediska jsou uzpůsobeny provozu, pro který jsou určeny, tedy pro kolejová vozidla. Zakrývat trať je extrémně nákladné, komplikuje to údržbu, zkracuje životnost, zvyšuje hlučnost, prašnost (zvláště když se po takové trati prožene třeba sanitka). V Evropě jsou otevřené svršky naprosto běžné i v místech, kde k nim Praha zatím nepřistoupila, například v místech, kde je vozovka vedle trati jen pro jedno vozidlo. Sanitky i tak dál mohou pražské koleje na většině míst využívat a myslím, že je třeba to vnímat. Navíc je zřetelné, že pokud se v centru opraví trať do živičného povrchu, autům to tolik neklouže jako na zrádných panelech. Na Podolském nábřeží určitě není problém projet bez využití trati. Chce to trochu pozornosti a ohleduplnosti.
poly_
Re: Jen zvyk
Souhlas. Napsal jste to hezky, ale asi bych nešel cestou místo pro jedno vozidlo a otevřený svršek. Pak nebude mít ani kam uhnout auto i kdyby chtělo.
Tady bych řekl, že jediný problém je v ulici Jugoslávských partyzánů, kde je úzké hrdlo na Vítězném náměstí.
K té prašnosti. Tak ono to je celkem jedno jestli to bude 15T nebo sanitka... Ale asi takhle, když jde opravdu o život, tak trochu prachu přežijeme.
bear64
to objevili ameriku
ja si to myslel hned, jak sem videl takovou prvni trat, ze to bude problem
GoogleBomber
Řšení
Chápu, že pevný povrch přenáší vibrace a způsobuje tak hluk. Proč tedy nehledat kompromis? Zasypat pražce zeminou, uválcovat a osít travním semenem. Samozřejmě v létě sekat a zalévat, ale byla by to nádhera, občasná jízda sanitou by byla možná a hluk by byl minimální.
V Toskánsku si jistě radní mohli všimnout většího podílu zeleně v urbanistické zástavbě. Od Rozvadova to tu vypadá jako v Rusku.
Grossak
Re: Řšení
Nevím, jestli by z jízdy po trávníku záchranáři řičeli nadšením. Zatravněné tratě se naopak ochraňují technickými zábranami proti vjezdu vozidel, jinak by tam nebyl trávník, ale pěkně udusaná hlína. Zatravněná trať je drahá, včetně údržby (zavlažování, sekání).
Trupman
Proč?
Tramvajové tratě nejsou tratě ani pro hasiče ani pro sanitky, ale pro tramvaje.
mikiqex
Re: Proč?
Je to trochu kruté, ale je to tak. Sanitka je sice podstatně důležitější, ale tramvaj tam duní co pár minut, či spíše desítek sekund.
Martin Šubrt
Pro redakci.
Ta fotka není zvolena moc vhodně, neboť toto místo v Radlické ulici bylo vyfoceno během stavby. Zrovna zde je trať ve finální podobě celá zalitá asfaltem a sanitky ji mohou pro objíždění používat.
Jan.P
V radlické ulici?
V radlické ulici je nová trať? Dle fotografie je v horní části té ulice? Koho tam ty tramvaje rušily? Jak je možné, že ta trať se opět opravuje, když se před pár lety dostavěla?
leos.maslo
Re: V radlické ulici?
Vzdyt je to porad ta stejna trat jako pred lety (2008). Zde je clanek a fotogalerie z toho roku:
vypada to porad stejne, nic noveho...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili
Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....
Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali
Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...
„Dobrý informátor usnadňuje ochranu státu.“ Jak první republika bojovala s trolly
Premium „Ueberfallkommanda“, psi pro policejní patroly na periferii a obušky pro četníky, přepadové tiskové...
Slávisté za chování fanoušků proti AC Milán vyvázli jen s pokutou
Fotbalová Slavia dostala další více než dvou milionovou pokutu za chování fanoušků v evropských...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!