Diskuze

Hasičům a saniťákům se nelíbí opravené pražské tratě, neobjedou kolony

Pražští hasiči a řidiči sanitek čím dál častěji končí v kolonách. Praha opravuje tramvajové tratě, a zatímco pro cestující je to dobře, sanitní a hasičské vozy to při práci brzdí. Mezi kolejnicemi totiž není asfalt, ale pražce, po kterých nemohou stojící kolony aut objet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PeregrinusX

30. 9. 2011 16:05
ZATRAVNENI TRATE

V ŘADĚ TECH MIST JE PRISLIBENO ZATRAVNENI TRATE, treba na Letné celá Milada Horáková vypadá jak dálnice a trávník jí velmi pomůže.

S trochou vůle řidičů není problém mezi auty projet i sanitkou, ať netvrdí nesmysly. Vyasfaltování trati je hrůza, to se skutečně hodí jen někam na periférii nebo dálnici.Rv

0 0
možnosti

Leinad

15. 9. 2011 11:40
Proč to řešit tramvajovou tratí

Za zdržení sanitky nebo hasičů pokutovat řidiče aut, kteří neví, jak se reaguje na modrý maják, klidně i vyfakturovat výši způsobené škody(objekty v okolí původně hořícího objektu shořeli kvůli pozdnímu zásahu -> platit škodu v okolí).

Mimochodem pokuta sanitce za to, že veze stabilizovaného pacienta z nemocnice do nemocnice nebo z nemocnice domů se zaplým majákem by také neuškodila. Už vůbec ne pokuta papalášům nebo městské policii za pospíchání při jízdě na oběd.

1 0
možnosti

Fist

15. 9. 2011 10:21
železniční svršek = ochrana před "papaláši"

Mnohokrát jsem viděl, jak na zvýšené zakryté tramvajové těleso si to po kolejích hasilo drahé auto s papalášem... Do zákona se navíc dostal paskvil, který přiřazuje tramvajákům (řídí drážní vozidlo s papíry podle Drážního zákona) odpovědnost podle Silničního zákona. To je asi tak, jakoby strojvedoucí dával na přejezdu pro auta přednost zprava ... Nedivím se tramvajákům, že po magistrátní pokutě řidiče tramvaje, který narazil do Johna, chtějí tramvajové těleso, na které papaláši nevjedou.

2 0
možnosti

Leinad

15. 9. 2011 11:27
Re: železniční svršek = ochrana před

Chudák Radeček, v Praze blikaj obvody od elektroamaterů a vy byste ho nenechal, aby se na to podíval.

0 0
možnosti

Grossak

15. 9. 2011 1:01
Jen zvyk

Zvykli jsme si, že tramvajové tratě se v minulosti realizovaly převážně z velkoplošných panelů. Což je hrůza, ale dalo se po tom jezdit silničními vozidly - ať už to má pozitivní nebo negativní dopady. Nyní se tratě konečně staví tak, že z technického hlediska jsou uzpůsobeny provozu, pro který jsou určeny, tedy pro kolejová vozidla. Zakrývat trať je extrémně nákladné, komplikuje to údržbu, zkracuje životnost, zvyšuje hlučnost, prašnost (zvláště když se po takové trati prožene třeba sanitka). V Evropě jsou otevřené svršky naprosto běžné i v místech, kde k nim Praha zatím nepřistoupila, například v místech, kde je vozovka vedle trati jen pro jedno vozidlo. Sanitky i tak dál mohou pražské koleje na většině míst využívat a myslím, že je třeba to vnímat. Navíc je zřetelné, že pokud se v centru opraví trať do živičného povrchu, autům to tolik neklouže jako na zrádných panelech. Na Podolském nábřeží určitě není problém projet bez využití trati. Chce to trochu pozornosti a ohleduplnosti.

1 0
možnosti

poly_

15. 9. 2011 1:38
Re: Jen zvyk

Souhlas. Napsal jste to hezky, ale asi bych nešel cestou místo pro jedno vozidlo a otevřený svršek. Pak nebude mít ani kam uhnout auto i kdyby chtělo.

Tady bych řekl, že jediný problém je v ulici Jugoslávských partyzánů, kde je úzké hrdlo na Vítězném náměstí.

K té prašnosti. Tak ono to je celkem jedno jestli to bude 15T nebo sanitka... Ale asi takhle, když jde opravdu o život, tak trochu prachu přežijeme.

0 0
možnosti

bear64

14. 9. 2011 23:17
to objevili ameriku

ja si to myslel hned, jak sem videl takovou prvni trat, ze to bude problem ;-)

0 0
možnosti

GoogleBomber

14. 9. 2011 22:32
Řšení

Chápu, že pevný povrch přenáší vibrace a způsobuje tak hluk. Proč tedy nehledat kompromis? Zasypat pražce zeminou, uválcovat a osít travním semenem. Samozřejmě v létě sekat a zalévat, ale byla by to nádhera, občasná jízda sanitou by byla možná a hluk by byl minimální.

V Toskánsku si jistě radní mohli všimnout většího podílu zeleně v urbanistické zástavbě. Od Rozvadova to tu vypadá jako v Rusku.

0 0
možnosti

Grossak

15. 9. 2011 1:09
Re: Řšení

Nevím, jestli by z jízdy po trávníku záchranáři řičeli nadšením. Zatravněné tratě se naopak ochraňují technickými zábranami proti vjezdu vozidel, jinak by tam nebyl trávník, ale pěkně udusaná hlína. Zatravněná trať je drahá, včetně údržby (zavlažování, sekání).

0 0
možnosti

Trupman

14. 9. 2011 21:37
Proč?

Tramvajové tratě nejsou tratě ani pro hasiče ani pro sanitky, ale pro tramvaje.

0 0
možnosti

mikiqex

14. 9. 2011 22:18
Re: Proč?

Je to trochu kruté, ale je to tak. Sanitka je sice podstatně důležitější, ale tramvaj tam duní co pár minut, či spíše desítek sekund.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

14. 9. 2011 21:26
Pro redakci.

Ta fotka není zvolena moc vhodně, neboť toto místo v Radlické ulici bylo vyfoceno během stavby. Zrovna zde je trať ve finální podobě celá zalitá asfaltem a sanitky ji mohou pro objíždění používat.

0 0
možnosti

Jan.P

14. 9. 2011 20:36
V radlické ulici?

V radlické ulici je nová trať? Dle fotografie je v horní části té ulice? Koho tam ty tramvaje rušily? Jak je možné, že ta trať se opět opravuje, když se před pár lety dostavěla?

0 0
možnosti

leos.maslo

14. 9. 2011 20:47
Re: V radlické ulici?

Vzdyt je to porad ta stejna trat jako pred lety (2008). Zde je clanek a fotogalerie z toho roku:

http://technet.idnes.cz/jedna-z-nejtissich-tramvajovych-trati-v-praze-zahajila-provoz-p7i-/tec_reportaze.aspx?c=A080930_201929_tec_reportaze_rja

vypada to porad stejne, nic noveho...

0 0
možnosti