- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Tramvaje mohly ale jen v rozestupech kratších než třicet metrů."
"Tramvaje mohly ale jen v rozestupech kratších než třicet metrů." Asi míněno "delších", že.
Holt byls 1.
O návratu původního jména bych tedy nepsal. Pokud se budeme bavit o této konkrétní stavbě, tak její původní jméno bylo Švermuv most, pokud i o jejím předchůdci, tak původní jméno bylo Franze Josefa I. Bohužel, politický aktivismus, masové přejmenovávání ulic, náměstí a mostů a řitní alpinismus vůbec je u nás hluboce zakořeněný. A ve 20. století měl opravdu mnoho příležitostí se projevit. Vždy se u nás najde dost tupců, kteří potřebují přejmenovat každou ulici a odstranit vnější zcela nedůležité symboly předešlého režimu, ale obvykle chybí vůle jít do hloubky a udělat nějaké skutečné systémové změny.
Naprostý souhlas s těmi tupci!
Tento most byl postaven jako Švermův, to je bez debaty - ostatně Eliščin by bylo hezčí, když už!
Dotyčný soudruh Šverma, co v parčíku na předmostí pak v bronzu krmil ptáčky, měl zřejmě štěstí, že mohl zemřít téměř přirozenou smrtí umrznutím za SNP, a že se nedožil vítězství svých soudruhů, ale to je jen taková úvaha...
Podobně jako most dopadl ten kousek nábřeží od něj doleva - jen během 20. stol. byl přejmenován asi pětkrát!