- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nadějnou situaci ze začátku první dekády zazdil ten samolibý skřet z P6, co sice rád leze po horách ale jeho skutečný rozhled končí na špičce vlastního nosu. Jsem opravdu zvědavý, kdo to smete se stolu tentokrát. 7 let jsem do centra Prahy jezdil autem. Teď už jezdím pátým rokem vlakem. Jednak jsem si začal víc vážit toho, že ještě můžeme dýchat a za druhé je tenhle způsob cestování výhodnější pro všechny. Menší náklady, menší vliv na životní prostředí, méně aut v Praze... Pražáci. Skutečných je vlastně jen menšina, ostatní se sem přistěhovali a stali se z nich poturčenci horší Turka. Ne všichni, to určitě ne, jen někteří. Pár jich je i v této diskusi. Je mi z nich zle. Myslím si, že vyřešení kvalitní, rychlé, ekonomické a ekologické dopravy z Kladna do centra Prahy by celé Praze 6 významně ulehčilo. Mnohem víc by určitě ulehčilo kladeňákům. Možná to je ten důvod, proč není ochota a politická vůle. O peníze nejde, těch už se za těch posledních pár let zašantročilo víc než dost.
Úžasné sledovat, jak se názory liší podle bydliště. Pražákům je taková stavba samozřejmě ukradená, vidí na tom jen utracené miliardy. Kvůli nějakým kladeňákům? No hanba! Raději postavme další metro. Co na tom, že je mnohem dražší a bude jezdit skoro prázdné. Taky pár zbytečných tunelů předražených o desítky miliard bychom mohli postavit. Co na tom, že ty hlavní problémy nevyřeší. 35 tisíc lidí se den co den kodrcá mezi Kladnem a Prahou v podmínkách srovnatelných se začátkem minulého století. Zoufalý stav trati, jednokolejný provoz, nekvalitní vozový park. Zpoždění je v zimě standard i v řádu desítek minut. Logicky, na jednokolejné trati stačí jedna nepravidelnost a už se "vezou" všichni. Průměrná doba jizdy těch zhruba 34 km je 55 -60 minut. Pokud není zpoždění. Kdysi tudy jezdil rychlík do Chomutova. Před pár lety to vzdal a jezdí jinudy. Nedivím se.
nějak minuli letiště. Ten zbytek se dojde pěšky nebo se bude muset přesedat do autobusu? Opravdu geniální řešení, nějak jim uniklo, že dráha na letiště je od toho, aby se dostali lidi na letiště.
prodloužit tramvaj ze Šárky na letiště stejným způsobem jako v Radlicích. To by ovšem nestálo tolik a mnoho by se z toho nedalo zašantročit.
Dle studií na této st. metra A mělo být P+R a konec busů z Kladna jako první řešení problémů P6 a celé Evropské ulice. Metro mělo pokračovat v tubusu polozakopané=levně bez tunelu až na letiště. Dočasná st. Motol vše mate, sběrná linka A řeší všechna západní sídliště P6 a část P5 a řeší dopravu všech i cizinců k letišti. Úspory času řádu minut pro všechny jsou irelevantní. K elektrovlaku Kladeńáci a další podél trati by měli v průzkumu říci kolik je únosná releace cen bus/vlak, ne všichni bydlí poblíže nádraží v Kladně a ne všichni musí na Masaryčku vlakem. Z Veleslavína stačí elektrifikovaná jednokolejka stávající do centra. Vidím analogii Letňan- za 18min. jste na Muzeu, z Č.Mostu za 20min. na Můstku. Přestup z vlaku ve Veleslavíně nemůže být horší než na Kačerově nebo Dejvické. Dočasná konečná busů z Kladna ve Veleslavíně bez parkingu stovek aut bude naopak malér a polovyhozené peníze. a kolony na Evropské zůstanou. Na rozdíl od většiny diskutérů bydlím pod Červ. vrchem v P6.
Nejdříve si musíte uvědomit, že na těchto stavbách má zájem hodně subjektů. Ty musí zalobovat u svých "uší" na správných místech. Pak se připraví územní plán tak, aby se ovce nažraly a daly pokoj. Následně se něco v územním plánu upraví, přepracuje, vyvěsí podle nejnižších časových limitů daných zákonem a hotovo. Viz třeba uhnutí pod těch 5 vysokých paneláků na Červeňáku, že? Vše je OK, nic nehrozí, ale už tam byli 2x provádět parspartizaci :)
Tady nikomu nejde o to, aby se pomohlo lidem nebo aby se stavělo pro lidi. Tady jde o to přerozdělit (či odkonit) část finančních toků jinam a vytřískat na tom, co se dá...
Při vší úctě - co by asi bylo pro lidi a městskou kasu lepší? Prodloužit metro na letiště "souběžně s Evropskou přes Dědinu", kde denně přistává x desítek/stovek letů, nebo ji tak šíleně zalomit přes Petřiny k Motolské nemocnici? Kolik lidí asi pojede denně do Motola do špitálu v porovnání s tím letištěm?!? To jsou jednoduché kupecké počty...
Takze z letiste nekdy v budoucnu mozna dojedu na Masarycku.. A tam budu delat jako co ???
Projdu se pesky na hlavni nadrazi ???
tak nevím,ale měli by si ti nahoře rozmyslet, jestli peníze jsou nebo nejsou..když nemám na auto budu chodit pěšky nebo ne??takže šetřit pěkně odshora, tohle klidně počká, až na tom budeme lépe
O rychlodráze z Prahy do Kladna se mluví už hezky dlouho. V roce 1968 byl v Kladenské Záři otištěn článek o rychlodráze do Kladna, která se brzy začne budovat a bude dokončena v červnu 1991! Před 20 lety jsem si na ten článek vzpomněla, doma jsme se tomu pak náramně zasmáli. Doprava Kladno-Praha byla kdysi horor, dneska je to o mnoho lepší. Protože zdražili autobusy, jezdím teď vlakem a jsem spokojená. S rychlodráhou už problém nemám, protože se jí stejně nedožiju,