Diskuze

Válka Středočeského kraje s Ropidem může skončit kolapsem dopravy

Středočechy čeká největší revoluce ve veřejné dopravě za posledních šestnáct let. Nejen, že vypovídá smlouvy s dopravci a chce nově nastavit celý dopravní systém, ale zároveň chce ukončit spolupráci s Ropidem, který organizuje pražskou i příměstskou dopravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

HrubesaMares

7. 12. 2011 11:16
hmm

pokud ROPID nektere informace vubec nedoda, tak to je ta "jina metodika"?

ROPID je akorat predrazeny preposilac penez, stejne jako treba TSK nebo RSD. Nejpresnejsi slovo slovo vystihujici jejich cinnost je "darmozrout". Na tom zadna metodika nic nezmeni. Rv

0 0
možnosti

Asenad

1. 12. 2011 19:45
Jednoduché řešení

Kraj nebude platit dotace RIP  a vy  středočeši  nebudete tedy  přestupovat, ale pořádně se prohnete.při placení

0 0
možnosti

Vosta Jindra

1. 12. 2011 14:22
Rath je tragedie stejně jako SID

SID nemá dodnes žádný pořádný systém, není napojený na železnici, má nižší standardy a nemá ani internetové stránky s jízdními řády. Cestou není válka s PIDem ale jejich propojení, aby se na jednotnou jízdenku dalo cestovat po Praze i Středních Čechách. Tohle jde přesně opačným směrem, a to hlavně v přímém sousedství Prahy, kde PID funguje fakticky jako městská doprava.

1 0
možnosti

Králík z klobouku

7. 12. 2011 15:04
Re: Rath je tragedie stejně jako SID

Celostátní informační systém o jízdních řádech je lepší řešení než nějaké separátní informační systémy jednotlivých "integrovaných" systémů. Jízdní řády SID jsou plně propojeny s celostátním systémem. Návaznost SID na železnici je zajištěna už tím, že obojí objednává a organizuje kraj. Je hezká myšlenka mít jednu velkou předplatní legitku, za kterou se člověk sveze čímkoliv, koupí s ni a ni rohlík a ještě má v ceně opravu deštníku, ale pak je právě problém, že přestávají fungovat ekonomické mechanismy a vše se stává neefektivním. Nevím, jestli Mráčkovi hráblo nebo ne, ale je fakt, že to byl on, kdo PID víceméně vybudoval. A je fakt, že nepamatuji snad ani jediné transparentní výběrové řízení na dopravce vyhlášené ROPIDem - ani za Mráčka, ani po Mráčkovi.

0 0
možnosti

boubinek3

1. 12. 2011 12:39
Co jste zvolili Středočeši

to halt máte:-P

0 0
možnosti

Vážný

1. 12. 2011 12:34
Praha a už vůbe nikoli ROPID nemohou zabránit busům SID

vjezd do Prahy a ani využití zastávek. Protože v takovém případě by to ve správním řízení rozhodlo MD a případně soud.

Ale myslím, že jde o dělostřeleckou přípravu před volbami. Buď Rath uspěje a pak přinutí ROPID hlavně snížit jízdné a pásma, nebo ne a pak vše špatné půjde za ROPIDem, a možná dojde k nějakému chvilkovému boji stylu, že ROPID nedostane krajské dotace a na jejich původních linkách kraj schválí linky jiných dopravců. A v Praze jim maximálně mohou neumístit vývěsky. Ale to v pohodě nahradí internet a letáčky ve vozech. S Rathovým ks..čejem.

0 0
možnosti

boubinek3

1. 12. 2011 12:38
Re: Praha a už vůbe nikoli ROPID nemohou zabránit busům SID

Ať jim Dráth najde práci doma a NEMUSEJ do Prahy jezdit vůbec. Já bych mimopražskejm natáhnul takový mýtný, že by byl hned na Jižní spojce klídek:-P

0 0
možnosti

Dusan321

1. 12. 2011 12:26
K te doprave

Ono je jeste otazkou zdali by nebylo jednodussi ty obce, ktere dnes stejne realne slouzi pouze jako nocleharna Prahy proste pripojit k Praze a zavest tam normalne PID. Takove ty Jesenice, Vestce, Zdiby a podobne uz stejne nejsou samostatnymi mestecky, ale povahou spise prazkymi ctvrtemi.

1 0
možnosti

net.Xtreme se nevzdává

1. 12. 2011 11:42
Válku

Myslím, že vzhledem k tomu, že většina Středočechů jezdí stejně do Prahy (nejen) za prací a po Středočeském kraji tolik ne, na tom Ropid neprodělá a bude to ještě zajímavé, jak Rath vysvětlí, že bez Ropidu to není o nic lepší.

0 0
možnosti

black_jack se srazil s cenzorem

1. 12. 2011 12:11
Re: Válku

rath zrusi ropid a za usetrene penize bude linka do hostivic zdarma... to je takovej ......, ze ho neni rovno...

0 0
možnosti

black_jack se srazil s cenzorem

1. 12. 2011 11:19
.

pred casem rath potichu zdrazil litacky...

btw rath o tomhle uvazoval myslim pred dvema lety, to to chtel dohodit nejake spriznene firme... a uz je to tu zase..

0 0
možnosti

Dusan321

1. 12. 2011 8:50
Dve mozne motivace

Napadaji mne jenom dve mozne motivace pro toto rozhodnuti:

a) Stredocesky kraj je po Rathovi do te miry financne na dne, ze uz proste nema na to platit ROPIDu puvodni rozsah dopravy. Tak se s ROPIDem jakoby rozhada a nasmlouvaji se omezene sluzby od jine firmy. Pak bude vsude bohorovne tvrdit, ze dopravni obsluznost se ve skutecnosti zlepsila

b) Rath vi, ze nema sanci na znovuzvoleni, tak zaridi jeste odkloneni financnich zdroji z podpory hromadne dopravy ve Stredoceskem kraji smerem do stranicke kapsy (a samozrejme, ze i do sve). Pokud se ta smlouva sikovne uzavre jako nevypoveditelna na deset let, tak z toho muze byt pekna sumicka a nasledne oci pro plac tech co prijdou po nem.

1 0
možnosti

zachrance_od_mravence

1. 12. 2011 9:28
Re: Dve mozne motivace

d) na oko se s dopravcem rozhada a pohrozi vypovezenim smlouvy aby si pripravil paku pro snizeni cen (inu i to je mozne)

e) vychazi z b) ale spis me napada spalena zeme, behem poslednich par let ve funkci rozjebat stredocesky kraj do chaosu pod zaminkou boje proti korupci/monopolu/rozhazovani a po volbach z opozice halekat jak to jeho nastupci likviduji kdyz on nastavil cestu k prosperite a rustu...

1 0
možnosti

Thomas0023

1. 12. 2011 4:23
Je ale pravda ze je to drahy

Ratha osobne nesnasim, ale je pravdou ze kdyz jedu ze Stary Boleslavi na Cerny most s ROPIDem tak uz kdyz jsme dva tak se vyplati jet autem. To mi pripadne jako trochu ulet. A to jsou jeste dotovany? Navic vetsina ridicu na tehle trase by si zaslouzila dostat pres drzku. Jejich chovani ma ke slusnemu opravdu daleko. I kdyz pocitam ze to by se nezmenilo.

0 0
možnosti

Leinad

1. 12. 2011 9:11
Re: Je ale pravda ze je to drahy

ROPID není dopravce, i když se tak tváří. Cena jízdenek v PIDu je kombinací projetých pásem a minut. Bylo by levnější, kdyby veškerou agendu ROPIDu(tvorbu linek, návazností,...) dělal kraj nebo kdyby se vše dalo jednomu dopravci(maximálně dvěma - busy a vlaky)

0 0
možnosti