- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...prestante uz redakce psat jako o nejakem vynalezu, 1. nejsou to nove modernejsi kolejnice, ale klasicke S49, bezne pouzivane na regionalnich tratich uz nekdo od roku 1920... 2. hlucnost na trati ovlivnuji predevsim panely, kde neni tak uplne jednoducha udrzba trati, predevsim udrzeni geometrie, (proste panely tak snadno nesrovnate jako koleje na prazcich ve sterku) ...
Jsou i useky se zlabkovou kolejnici NT1 a zadny rozdil v hlucnosti oproti S49 tam neni... je to skoda, ale clanek je pak o nicem, nebo je silne tendencni...
to vypada strasne
Vypadá, ale udržujte to pak... Ono sekat a zalévat ve velkém není dneska už nic levného a DP na tom tratí spoustu peněz, které by se daly vynaložit lépe. Navíc pak trať trošku ztrácí své vlastnosti a podloží promísené se zeminou odejde dříve a oprava je pak nutná dříve a rostou náklady. Kromě toho se hůře průběžně upravuje poloha kolejnic, což je právě naproti tomu výhoda běžného "železničního" svršku. Takže tráva je vhodná spíše do krátkých míst se zástavbou, kde si údržbu třeba zajistí městské části apod. Není to jen o té nesporné kráse, ale musí se vzít do úvahy víc souvislostí. Zvláště, když DP má poměrně akutně řešit řekněme 50 km tratí, které zrovna v dobré kondici nejsou...
nápad, jak znemožnit v případě jakéhokoli problému na vozovce se vyhnout po kolejích. Nejvíc to asi budou chválit záchranáři a policajti
Vzhledem k tomu, že ta silnice tam je 4proudá, tak neni problém, aby auta udělaly místo
a ten menší hluk je jen nepodstatnej vedlejší produkt.
Ale musely se předpisovat předpisy, jelikož před pár lety byla rychlodrážní jenom kt8. Snad nebude moc průšvihů.