- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady to chce jinej přístup...
Měl jsem dnes po poledni pár zařizování v Dejvicích, tak jsem si schválně dělal malou statistiku jaká auta parkují v okolí kulaťáku (až na úroveň ambasády SSSR a Podbaby na druhé straně).
Přibližně jen každé 15.-20. nemá pražskou RZ. Takže argumentace že parkovací místa jsou zacpaná přespolními je nesmysl.
Jo. Jenže tu parkuje strašná spousta lidí, bydlící v okrajových částech a satelitech, kteří mají - světe div se - pražskou RZ. Tady to odstaví a jedou metrem do kanclu... Fakt super... a místní přímo lahůdka.
bydlim v Teplicich a nic na tom nehodlam menit, pracovne vyskytuji v Praze, proto jsem si koupil mensi byt na Vinohradech. Jsem tam cca 2-3 dny tydne, za par let tam doufam budou bydlet moje deti, kdyz nedostanou kolej.Za byt platim normalne dane, davam videlavat dalsim mnoha mistnim (utracim v okoli) presto nesmim se svym autem pred domem parkovat (magistratu nestaci prokazat vlastnictvi, musi byt trvaly pobyt). Ze nemohu parkovat v noci, budiz, necham ho jinde (v placenych garazich - nelibi se mi to, ale zvykl jsem), problem ale je, ze pred domem nesmim zastavit ani pres den, abych si treba skocil na zachod nebo treba abych vylozil....
normalne by clovek rekl, ze to neni zadny problem a kazdy clovek pochopi, ze to neni parkovani ale kratke stani, ale prislusnik MP neni clovek a vidi rude, kdyz nejake auto nema na znacce A, takze takove stehovani pak muzete mit pekne drahe. dale mam v Praze zname a pribuzne, kteri kdyz prijedou ke mne doTeplic na dlouhou navstevu, tak to neni problem zatimco pro me je problem prijet k nim na kratkou vikendovou navstevu (na kafe) prestoze ulice jsou tou dobou prazdne
a ted me kamenujete (proc jezdi na kafe, proc si tam endam trvaky pobyt, proc tam vubec jezdim a to dokonce autem, proc .....)
a doporučuji našim pražským radním se tam podívat a prokonzultovat parkování s místními radními. Ovšem nemělo by se to podívání považovat za výlet našich radních a ti by měli jednat podle vzoru Sao Paula.
Tam totiž, ve favelách, v původních barácích, v panelácích, mrakodrapech je to parkování vyřešené, např. jsou zavedeny jednosměrné ulice vyhrazené obzvlášť k parkování, garáže má každý mrakodrap i ten panelák a všichni obyvatelé těch paneláků a mrakodrapů se s těmi auty do těch garáží vejdou.
A vůbec Brazílie je silně zemědělsko-průmyslový stát, měli bychom se orientovat na ni a ne jen pořád na EU, USA Rusko a ČLR.
To snad radši ani ne.
Bydlím v Dejvicích už léta. Žádný nárůst parkování jsem po zavedení zón jinde nepozoroval. Problém zaparkovat je akorát přes den, ráno a večer si akorát dojíždějící a místní parkovací místa "vymění". Než budovat zóny, jež jsou jen skrytým pokračování tažení proti autům (nejen dojíždějících ale i pražanů. místních i z jiných čtvrtí) , než budovat darhá P+R a dotovat lístek na MHD za 72Kč, možná by nebylo nutné mít všude chodníky šířky 5m, pak pruh pro cyklisty, pak pruh pro MHD, pak tramvajový pás. Chodníky by stačil 2m, můžou se rozšířit místa na parkování v místě (nechci jezdit parkovat 1km někam do podzemních garáží), zrušit pruhy Bus a doprava bude jak plynulá, tak bude kde zaparkovat. Jak prosté milý Watsone.
El Tomíno
Je to tak, na pražské radnice se nějak dostali šílenci, co se snaží obyvatelům a návštěvníkům Prahy, co nejvíce znepříjemnit život. To co se poslední roky děje v dopravě je opravdu hrůzostrašné.
je jen v noci od pondeli do patku.
zakaz parkovani pres den a o vikendech je sikanozni pro firmy a zovnostniky a o vikendech pro navsteniky. zaroven je nesmyl, ze karta se vydava jen na zaklade trvaleho bydliste a jen pro vlastni auto
Co je to za kecy? Parkovací kartu dostane člověk jak na auto na leasing, tak i na služebáka. Dokonce ji vydají i na náhradní vozidlo z autoservisu.
na zóny je ten že tam kde je problém sparkováním je to dobrá věc, ale měly by zóny fungovat jinak.
Platnost zóny bych omezil od 18:00 do 6:00 ve všední dny tak na místě pro rezidenty mohou parkovat živnostníci, firmy a zákazníci. Když se člověk podívá třeba na Žižkov a další čtvrti tak ráno tam chybí 1/3 aut a místa nemůže nikdo využít. Taky nechápu proč by nemohlo být ke každému bytu přiřazena 1 parkovací karta a i pro lidi co si nechtějí měnit trvalé bydliště by tu byla možnost parkovací karty.
Klasika. Nezbývá, než Pražákům pogratulovat.
No a když bude chtít navštívit příbuzné nebo známé v jiné rezidenční části, tak budete mít smůlu. Rovněž tak budete mít smůlu, když budete chtít něco někam odvést, třeba na opravu, a nebo řemeslník či opravář k zase vám. Ti buďto nepřijedou a nebo vám přirazej cenu karty. Zóna má smysl pouze v historické části města. Pokud se rozšíří, tak parkovací problémy se okamžitě šíří lavinovitě dál. Stačí nesmysl omezení rychlosti na "pražské" dálnici, teď se k tomu přidá parkování, pak mýtné, ale hlavně, že budeme letiště Václava Havla, že radní